Hvilke LGA775 processore er energieffektiv~
Fra : George

Dato : 18-06-09 20:12

Jeg vil gerne erstatte en gammel og varm (larmende)
LGA775 processor med noget mere energieffektivt (og
mindre støjende).

Jeg håber at finde noget der:

1. koster i størrelsesordnen 500 kr (gerne mindre)

2. bruger under 65 W (jeg har hørt at visse LGA775
processorer faktisk bruger noget under de angivne 65W,
men jeg ved ikke hvilke)

3. jeg håber at kunne finde en der kører omkring 2 X
2.0 gHz, men hastigheden er ikke det vigtigste.

Nogle ideer ?

George

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-06-09 21:44

George wrote:

> Jeg vil gerne erstatte en gammel og varm (larmende) LGA775 processor med
> noget mere energieffektivt (og mindre støjende).

Er du sikker på at der er BIOS understøttelse af de nye processorer?

--
Jesper Lund

Fra : George

Dato : 18-06-09 23:00

Jesper Lund skrev:

> Er du sikker på at der er BIOS understøttelse af de nye processorer?

Nej, det er jeg ikke. Jeg forhørte mig for 3 måneder
siden (7/3) med et lignende spørgsmål (men så kom jeg
bort fra det igen) og Allan svarede:

"Upgradering: de supportere kun de gamle dualcore
cpu'er ( Pentium D 8xx eller 9XX )så en moderne
dualcore vil ikke virke.. Men de er rigtig gode med en
sådan cpu monteret."

Det er et HP/Compaq bundkort. Maskinen hedder HP dc7600c.

Alle andre PC'ere jeg har haft har accepteret alle
CPU'er der passede i soklen, men I har sikkert ret. Kan
du uddybe ?

1. Måske der er en BIOS-opdatering der kan ændre det ?

2. Hvor meget strøm bruger de gamle dual core Pentium D
8xx eller 9XX processorer ? (og kan man stadig få dem ?)

George

Fra : George

Dato : 18-06-09 23:17

George skrev:

> [...]
>
> 2. Hvor meget strøm bruger de gamle dual core Pentium D 8xx eller 9XX
> processorer ? (og kan man stadig få dem ?)

Jeg kan finde en Pentium D 920 til 1600 kr som har en
Thermal Design Power på 95 W, og et par andre i samme
kategori. Det er ikke lige det jeg leder efter. Er det
de eneste muligheder ?

George

Fra : \(6400\) Anders

Dato : 18-06-09 22:01

"George" <georgeoftheseas@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bruger noget under de angivne 65W, men jeg ved ikke hvilke)
>
> 3. jeg håber at kunne finde en der kører omkring 2 X 2.0 gHz, men

Hvordan kan en processor støje ?.
Det der støjer i nutidens computere er CPU køleren, PSU'en harddiskene og
evt. grafikkort m. blæser på.

Så det er nok snarrer din CPU køler der trænger til at blive skiftet.

Fra : QBIC [6400] - Niels ~

Dato : 18-06-09 23:32

Ja nok køleren som forsøger at nedkøle processoren.
Men hvad med en CELRON processor den fåes som dual core og bliver knap så
varm
men om den understøttes i maskinen er jeg ikke sikker på ellers alm Celron.

/ Niels

Fra : N_B_DK

Dato : 19-06-09 18:37

"QBIC [6400] - Niels Pedersen" <niels@ringparken.dk> wrote in message
> Ja nok køleren som forsøger at nedkøle processoren.
> Men hvad med en CELRON

Normalt kaldet Celeron.

http://en.wikipedia.org/wiki/Celeron

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 19-06-09 20:57

(6400) Anders frembragte igen en gang mundlort:
> Hvordan kan en processor støje ?.
> Det der støjer i nutidens computere er CPU køleren

Hmm... du er jo totalt idiot, du retter konstant på folk, det selv om
du ikke aner et . om noget som helst. Det er jo helt sikkert ikke CPU
køleren der larmer, men blæseren der er monteret på samme, så kom ind i
kampen.

Læs Anders And, de historier er bedre end dine...

Brian Vestergaard
Københavns Vestegn

Fra : Jesper Lund

Dato : 19-06-09 21:46

George wrote:

> Jeg kan finde en Pentium D 920 til 1600 kr som har en Thermal Design
> Power på 95 W, og et par andre i samme kategori. Det er ikke lige det
> jeg leder efter. Er det de eneste muligheder ?

Det kan ikke betale sig. Køb et nyt motherboard.

--
Jesper Lund