Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et godt kompaktkamera
Fra : Steen

Dato : 17-06-09 08:22

Jeg overvejer et nyt feriekamera og har set på Sonys DSC T77. Det kan
købes til ca 1500,-
Andre bud på alternativer?

Jeg var overbevist om at Nikolaj havde anmeldt Sonys T700 i So Ein Ding
men nu kan jeg ikke finde klippet. 700 er vist bare 77 med en større
skærm
--
iPhoneSteen

Fra :    ab©

Dato : 17-06-09 09:38

"Steen" <isteen+usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Jeg overvejer et nyt feriekamera og har set på Sonys DSC T77. Det kan
> købes til ca 1500,-
> Andre bud på alternativer?

Jeg er lige ved at sige "alt andet" - Kunne ikke drømme om at anbefale
nogen at købe et kamera a´la mobiltelefon (bare blænde-området
F3.5 - F4.6) er jo til at dø af grin over. Jeg tror også, at en ret stor del
af prisen på et Søvnig-kamera går til reklamer (kunne heller ikke drømme om
at købe en Suzuki Yderligere har kameraet hverken stabilisator, 28 mm
vidvinkel, manuelle indstillinger eller mulighed for at gemme i RAW-format,
hvilket jeg nok ville sætte som minimum.

Som et god bud ser jeg f.eks. Nikons S600 (eller P60, hvis man kan undvære
de 28 mm)
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Nikon/nikon_cps600.asp

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=438305&searchArea=&Soegeord=

(Jeg har for kort tid siden købt et én md. gl. P80 til min (meget)bedre
halvdel - kr. 1.000,-
http://www.ephotozine.com/articles/Nikon-Coolpix-P80-8739/images/Nikon_p80_portrait_program.jpg

ab©

Fra : Steen

Dato : 17-06-09 12:45

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> (Jeg har for kort tid siden købt et én md. gl. P80 til min (meget)bedre

Jeg har ingen tekninsk forstand på kameraer (derfor spurgte jeg herinde).
Dine muligheder er da taget til efterretning - men at frasortere mærker på
forhånd, fordi de bruger penge på reklame, er lidt hård. CNET er
tilsyneladende ikke ovenud begejstret for Nikon S600.
http://reviews.cnet.com/digital-cameras/nikon-coolpix-s600/4505-6501_7-32848553.html?tag=mncol;lst

Ikke at jeg ikke er glad for at blive oplyst lidt, jeg skal bare have et
peg-og-skyd kamera, der giver gode billeder...og så også gerne må være lidt
pænt

--

C¨,)

Fra :    ab©

Dato : 17-06-09 14:44

> Ikke at jeg ikke er glad for at blive oplyst lidt, jeg skal bare have et
> peg-og-skyd kamera, der giver gode billeder...og så også gerne må være
> lidt pænt

Skal det være "smart" tror jeg også lige Sony er sagen

ab©

Fra : Peter Jensen

Dato : 17-06-09 17:43

> [...]
>
> Jeg var overbevist om at Nikolaj havde anmeldt Sonys T700 i So Ein Ding
> men nu kan jeg ikke finde klippet. 700 er vist bare 77 med en større

Du får ikke noget bedre end Canon G9 eller G10. G10 fås for kr. 3.400,- og
det er jo lidt mere end de 1.500,- du nævner.

--
Venlig hilsen
Peter

Fra : jagge

Dato : 17-06-09 19:53

Peter Jensen <fup@snyd.dk> wrote:

> Du får ikke noget bedre end Canon G9 eller G10. G10 fås for kr. 3.400,- og
> det er jo lidt mere end de 1.500,- du nævner.

Det er jo ikke rigtigt. Det er subjektivt og der er andre der absolut
kan konkurrere med dem, selvom det jo er fede cams. Men det kan også
være totalt overkill.

MVH

Jakob

Fra : Ole Laresn

Dato : 17-06-09 22:47

Peter Jensen skrev:

> "Steen" <isteen+usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Du får ikke noget bedre end Canon G9 eller G10. G10 fås for kr. 3.400,-
> og det er jo lidt mere end de 1.500,- du nævner.

dpreview mener at Panasonic lx3 er bedre

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-06-09 18:25

"Steen" skrev i en meddelelse
> Andre bud på alternativer?

Prøv at kigge i den rigtige gruppe, der hedder:

- der er lign. spørgsmål besvaret flere gange.

Jan

Fra : jagge

Dato : 17-06-09 19:52

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> Jeg overvejer et nyt feriekamera og har set på Sonys DSC T77. Det kan
> købes til ca 1500,-
> Andre bud på alternativer?

Jeg ville IKKE være i tvivl overhovedet. Feriekongen lige nu er
panasonic tz7.

Får fremragende anmeldelser og så har den fed hd video og fantastisk
zoomområde.

Det ville jeg uden tvivl vælge

MVH

Jakob

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 18-06-09 01:15

Steen wrote:
> Jeg overvejer et nyt feriekamera og har set på Sonys DSC T77. Det kan
> købes til ca 1500,-
> Andre bud på alternativer?

T77 er ikke et dårligt valg, men kig også lige på Olympus MJU. Der er
nogle stykker i det prisleje. og de er små - lige til at have i en
brystlomme eller en lille bæltetaske/-etui.

mvh. Erik Richard

Fra : Steen

Dato : 20-06-09 13:27

> T77 er ikke et dårligt valg, men kig også lige på Olympus MJU. Der er
> nogle stykker i det prisleje. og de er små - lige til at have i en
> brystlomme eller en lille bæltetaske/-etui.
>
> mvh. Erik Richard

Takker for forslag.
Sidder pt og kigge på Nikon P60 vs Nikon S60 (evt. S600)
Nogle visdomsord om dem?
--
Steen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-06-09 23:02

Steen wrote:

> Takker for forslag.
> Sidder pt og kigge på Nikon P60 vs Nikon S60 (evt. S600)
> Nogle visdomsord om dem?

Udover at det kan føre til krig, så vil jeg ikke [læs: aldrig.] gå
efter Nikon.

Men prøv at kigge her på QXL. Der er et par gode sager imellem - især sn
SP-570UZ, men det er heller ikke just et 'kompakt' kamera. - Jeg har
selv 'lillebor' SP-510UZ - nok det (næst)bedste fotokøb, jeg nogensinde
har gjort.... - Det bedste er helt klart et Canon EOs 1n, der er og ser
ud som ny.

Fordelen ved en Olympus er, at deres nye Olympus Master 2.x software
rent faktisk er væsentlig bedre end den iPhoto, der følger med Leopard.
Jeg véd ikke, hvordan den udv. ver. i iLife 09 er... - Modsat den gamle
CamediaMaster 4.2, - det var lidt noget revl og kratværk til Mac, men
nogenlunde til windows...

Olympus - der er bl.a. flere MJU'er...
http://www.qxl.dk/pris/kamera-fotoudstyr/digital-kamera/olympus/l/cn63441/
Panasonic Lumix LS75
http://www.qxl.dk/pris/kamera-fotoudstyr/digital-kamera/oevrige/72-megapixel-digitalkamera-panasonic/v/an568087220/

mvh. Erik Richard

Fra : Steen

Dato : 21-06-09 09:01

> Udover at det kan føre til krig, så vil jeg ikke [læs: aldrig.] gå
> efter Nikon.

Tak for info Erik Richard.
Og jeg som naivt gik rundt i den tro, at det var en smal sag, at købe
sig et kamera

Det Casio jeg skrev om i samme tråd, har fået fine anmeldelser af bla.
Digital Foto (bladet)
--
Steen

Fra : Steen

Dato : 21-06-09 15:48

On 2009-06-21 00:02:21 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
> d. Jeg véd ikke, hvordan den udv. ver. i iLife 09 er... - Modsat den
> gamle CamediaMaster 4.2, - det var lidt noget revl og kratværk til

Jamen så er det da heldigt, at jeg sidder og læser en masse pæne ord om
Olympus mju 1010 (iLife 09 har jeg heller ikke forsøgt mig med endnu)

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-09 10:34

> Jeg overvejer et nyt feriekamera og har set på Sonys DSC T77. Det kan
> købes til ca 1500,-
> Andre bud på alternativer?

Jeg har lige købt et Panasonic TZ7 så nu jeg har et Canon A700 jeg ikke
bruger.

kimilar

Fra : Jan Aude

Dato : 20-06-09 22:06

On 18/06/09 11:33, in article
4a3a09c1$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk, "kimilar" <kimilar snabel a
gmail dot com> wrote:

> Jeg har lige købt et Panasonic TZ7 så nu jeg har et Canon A700 jeg ikke
> bruger.

Jeg har lige købt et Leica C-lux 3. Et fremragende kamera i lommeformat. Det
slår virkelig mange af banen...

/Jan

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-06-09 22:34

Jan Aude wrote:

> Jeg har lige købt et Leica C-lux 3. Et fremragende kamera i lommeformat. Det
> slår virkelig mange af banen...

Det vil jeg give dig ret i, - men den holder sig heller ikke inden for
Steens budget..-)

mvh. Erik Richard

Fra : Steen

Dato : 20-06-09 22:50

> Det vil jeg give dig ret i, - men den holder sig heller ikke inden for
> Steens budget..-)
>
> mvh. Erik Richard

Nemlig
Jeg sidder pt og lurer lidt på Casio Exilim S10
--
Steen

Fra : jagge

Dato : 21-06-09 18:35

> Nemlig
> Jeg sidder pt og lurer lidt på Casio Exilim S10

Fik du overhovedet registreret den anbefaling af panasonic tz7 ?

Jakob

Fra : Steen

Dato : 21-06-09 20:35

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Fik du overhovedet registreret den anbefaling af panasonic tz7 ?
>
> Jakob

Jada, men jeg har koncentreret mig om kameraer til ca. 1500,-
Panasonic koster vist knap det dobbelte
--
Steen

Fra : jagge

Dato : 21-06-09 23:05

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> Jada, men jeg har koncentreret mig om kameraer til ca. 1500,-
> Panasonic koster vist knap det dobbelte

ej det koster vist omkring 2k fra De

MVH

Jakob

Fra : Steen

Dato : 20-06-09 22:48

Jan Aude <jan@primedia.dk> wrote:

> [...]
>

> Jeg har lige købt et Leica C-lux 3. Et fremragende kamera i lommeformat. Det

Okay, men 4000,- er alligevel dobbelt så meget som jeg havde regnet med
at investere
--
Steen

Fra : Jan Aude

Dato : 21-06-09 18:58

> Okay, men 4000,- er alligevel dobbelt så meget som jeg havde regnet med
> at investere

Det er faktisk på tilbud lige nu til 2995, og skal kraftigt overvejes...
Efter min mening.

/Jan

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-09 23:20

"Jan Aude"

> Det er faktisk på tilbud lige nu til 2995, og skal kraftigt overvejes...
> Efter min mening.
>
> /Jan

Uhm - det er jo "bare" et Panasonic med et Leica mærke..
Hvis du kan leve uden Leica mærket kan det købes for
under det halve af den pris du nævner. Ja de er identiske,
bortset fra det røde Leica mærke.
Jeg har den der svarer til D-Lux 4, som hedder Lumix LX3
hos Panasonic. Det der gør den/dem "bedre" er et meget
lystærkt objektiv der har 24mm vidvinkel. Sensoren er stadig
noget skidt, og slet ikke på nogen måde Leica navnet værdigt.
Håndteringen er heller i samme solsystem som det Leica, vi har
respekteret i mange år.. Men til prisen er det et ok snapshot
kamera. Min datter testede det og foretrak mit gamle Fuji S2pro,
som hun sagde om LX3, "det laver elendige billeder".. Jeg er enig.
-max-

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 21-06-09 23:32

"o-;o\)-max" <maxatbanz.dk> skrev :

>Uhm - det er jo "bare" et Panasonic med et Leica mærke..
>Hvis du kan leve uden Leica mærket kan det købes for
>under det halve af den pris du nævner. Ja de er identiske,
>bortset fra det røde Leica mærke.

Ikke helt, iflg. test er Leicaen en smule bedre.

Så der må være lidt forskel i indmaden.
--
Kerim

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-09 00:16

"Kerim Ellentoft"
> "o-;o\)-max"

> Ikke helt, iflg. test er Leicaen en smule bedre.
>
> Så der må være lidt forskel i indmaden.
> --
> Kerim

Ja den kan du så vælge at tro på - De er kørt på samme
samlebånd, sefølig har de brugt forskellig indmad -
-max-

Fra : Jan Aude

Dato : 22-06-09 19:06

On 22/06/09 0:19, in article 4a3eb20a$0$48236$14726298@news.sunsite.dk,
"o--max" <maxatbanz.dk> wrote:

> [...]
> kamera. Min datter testede det og foretrak mit gamle Fuji S2pro,
> som hun sagde om LX3, "det laver elendige billeder".. Jeg er enig.

Ja det må stå for din egen regning. Jeg vil mene at sensoren er anderledes
samt processoren, hvilket giver langt bedre billeder end du beskriver.
Jeg har læst anmeldelserne af Panasonics kameraer, hvor ISO'en svigter
allerede ved 200 ISO. Det er ikke tilfældet med Leica's.

/Jan