MS Windows
briani 27239
Bruge Internet Explorer som standardbrowse~
Fra : Ukendt

Dato : 16-06-09 21:47

Hej.

Jeg har udover Internet Explorer også installeret Opera og FireFox af hensyn
til tjek af udviklede hjemmesider.

Efter at have installeret Opera bliver den brugt som min computers
standardbrowser og åbnet ved klik på links. Jeg kan ikke få det rettet
tilbage til Internet Explorer.

Har i en løsning

Fra : Ole C

Dato : 16-06-09 22:08

Michael Sørensen skrev blandt andet:

> [...]
>
> Efter at have installeret Opera bliver den brugt som min computers
> standardbrowser og åbnet ved klik på links. Jeg kan ikke få det rettet

Dit styresystem har da - kig i Start>Hjælp

--
vh
Ole C

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-09 16:45

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> Dit styresystem har da - kig i Start>Hjælp

Hej Ole.

Det har du så sandelig ret i, men hvad så hvis styresystemets løsning ikke
fungerer

Fra : Ole C

Dato : 17-06-09 18:24

Michael Sørensen skrev blandt andet:

> Hej Ole.
>
> Det har du så sandelig ret i, men hvad så hvis styresystemets løsning
> ikke fungerer

Så er der en fejl i styresystemet, som så bør repareres

--
vh
Ole C

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-06-09 07:06

"Michael Sørensen" <.> wrote in

> Efter at have installeret Opera bliver den brugt som min computers
> standardbrowser og åbnet ved klik på links. Jeg kan ikke få det
> rettet tilbage til Internet Explorer.

IE -> Funktioner -> Internetindstillinger -> Programmer ->
"Fortæl mig hvis IE ikke er standardbrowser"

--
Kent

Fra : Lars E. P.

Dato : 17-06-09 12:09

Tue, 16 Jun 2009 22:47:27 +0200, skrev "Michael Sørensen" <.> :

> [...]
>
>Efter at have installeret Opera bliver den brugt som min computers
>standardbrowser og åbnet ved klik på links. Jeg kan ikke få det rettet

Hvis det er XP du bruger, kan du angive standardbrowser her:

Kontrolpanel > Tilføj eller fjern programmer > knap Angiv
programadgang og -standarder.

Hilsen Lars

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-09 16:46

"Lars E. P." <larsep@SLETnypost.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det er XP du bruger, kan du angive standardbrowser her:
>
> Kontrolpanel > Tilføj eller fjern programmer > knap Angiv
> programadgang og -standarder.

Hej.

Det virker til, at mine ændringer i programadgang og -standarder bliver
"nulstillet" til det "forkerte" hver gang jeg klikker OK.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 17-06-09 16:53

"Michael Sørensen" <.> skrev :

>Det virker til, at mine ændringer i programadgang og -standarder bliver
>"nulstillet" til det "forkerte" hver gang jeg klikker OK.

Du skal sørge for at det kun er en browser, der er sat til
standardbrowser.

Hvis både IE og Opera er sat til standardbrowser, så konflikter
det.

Du har fået, at vide, hvordan man gør i IE.

Hvordan man gør i Opera ved jeg ikke, men det er i den, du skal
ha' slået det fra.

Spørg i news:dk.edb.internet.software.browser, som er den rette
gruppe til dit indlæg.
--
Kerim

Fra : Wilden

Dato : 17-06-09 23:23

Kerim Ellentoft formulerede spørgsmålet:

> Du skal sørge for at det kun er en browser, der er sat til
> standardbrowser.
>
> Hvis både IE og Opera er sat til standardbrowser, så konflikter
> det.

Det har jeg godt nok aldrig hørt om.
Jeg har fire browsere og aldrig oplevet andet
en at den ene overtager den anden - efterhånden
som man sætter den til at være førstebrowser.

Fra : Wilden

Dato : 17-06-09 23:19

Michael Sørensen skrev den 17-06-2009:
> [...]
>
> Det virker til, at mine ændringer i programadgang og -standarder bliver
> "nulstillet" til det "forkerte" hver gang jeg klikker OK.

Har du klikket på ANVEND inden du klikker OK ?
Ellers virker det ikke.