MS Windows
briani 27239
Problem med at opdatere XP til Service Pac~
Fra : Sirina

Dato : 16-06-09 10:46

Min kammerat har købt en brugt computer med Windows XP.

Der er ikke noget mailprogram på computeren. Han vil gerne have
OutlookXpress installeret på computeren og jeg mener at OutlookXpress er en
del af servicepack 3 til XP.

Når han prøver at opdatere til Service pack 3 mislykkes det.

Nogen som kan hjælpe med gode ideer?

Den siger at den ikke kan finde en fil i path installation package ved
navnPROPLUS.MSI

Microsoft office XP profesional with Frontpage

The feature you are trying to use is on a network resource that is
unavailable.

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-06-09 10:58

Sirina skrev:

> [...]
>
> Der er ikke noget mailprogram på computeren.
> Han vil gerne have OutlookXpress installeret på
> computeren og jeg mener at OutlookXpress er en

Outlook Express er en del af Windows, og har ikke
noget med SP3 at gøre.

> Den siger at den ikke kan finde en fil i path
> installation package ved navnPROPLUS.MSI

Ved køb af en brugt maskine, er det mest fornuftige
at lægge XP-skiven i drevet, og lave en helt frisk
installation - så er du helt fri af tidligere tiders brug.

--
Allan Vebel
Skal vi mødes?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-06-09 11:05

"Sirina" skrev i en meddelelse
> OutlookXpress installeret på computeren og jeg mener at OutlookXpress
> er en del af servicepack 3 til XP.

Nej - Outlook Express er en del af Windows - og kommer ikke med en SP

> Når han prøver at opdatere til Service pack 3 mislykkes det.

Slet alt - formatter - og installer Windows forfra - så får du også
Outlook Express på den.

> Microsoft office XP profesional with Frontpage

MS Office XP har ikke noget med Windows eller Outlook Express at gøre,
men er en programpakke, der er installeret på computeren.

Jan

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 17-06-09 21:23

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> MS Office XP har ikke noget med Windows eller Outlook Express at gøre, men
> er en programpakke, der er installeret på computeren.

Ja, og jfr. beskrivelsen har computeren været koblet op på et netværk, hvor
den så ikke kan finde netværket. Det er nok også derfor, at de har undladt
at lade den installere outlook expres, da de formentlig bruger outlook, når
det er på et netværk.
Så jeg vil også sige - ny installation, hvor alle forbindelser med det
tidligere netværk fjernes en gang for alle. Ellers vil det formentlig give
gentagne problemer.

Kurt

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-06-09 23:25

Kurt B. Andersen skrev:

> Så jeg vil også sige - ny installation, hvor alle
> forbindelser med det tidligere netværk fjernes
> en gang for alle.

Vi har ikke hørt noget fra Sirina, men det kan jo
være at der ligger en piratkopi på maskinen - så
er det ikke nemt

Jeg har været ude for det hele 3 gange i dag, hvor
jeg har været nødt til at sælge kunden en ny XP, for
at få maskinen op at køre.

--
Allan Vebel
Skal vi mødes?

Fra : Sirina

Dato : 19-06-09 09:46

Tak for svarene.

Jeg vil tilråde min ven at foretage en nyinstallering af XP (ikke Piratkopi)

Angående OutlookXpress så gik jeg på Wikipedia og læste at OutlookXpress er
includeret i XP srvicepack 3.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 19-06-09 10:01

"Sirina" <Sni@hotmail.com> skrev :

>Angående OutlookXpress så gik jeg på Wikipedia og læste at OutlookXpress er
>includeret i XP srvicepack 3.

Kun en opdatering.
--
Kerim

Fra : Pico

Dato : 18-06-09 23:18

Sirina wrote:
> Min kammerat har købt en brugt computer med Windows XP.

Har du været i Kontrolpanel, Tilføj Fjern programmer, Tilføj Fjern Windows
komponenter (i venstre side) og her i boksen sat hak ved Outlook Express ?
Det burde få OE installeret
--
MVH
Pico