Ride to work opfølgning
Fra : Stup

Dato : 16-06-09 01:44

Hej igen

Jeg ved ikke, hvor mange af jer der blot som sædvanligt kørte på mc på
arbejde i mandags, men hvis det ikke er helt umuligt, så ville jeg
gerne have en fornemmelse af, om I rundt i DK bemærkede eller ved, at
der var flere på mc på gaden den dag.

Giv gerne et bud her på dfm, hvis det ikke strider mod fundatsen.

Mvh

Stup
XS1100S

Fra : Anders Majland

Dato : 16-06-09 09:37

> [...]
> arbejde i mandags, men hvis det ikke er helt umuligt, så ville jeg
> gerne have en fornemmelse af, om I rundt i DK bemærkede eller ved, at

Tror ikke det har givet nogen synlig forskel...

Jeg oplevede ihvertfald ikke nogen signifikant forskel

Fra : oz3bto

Dato : 16-06-09 09:38

"Stup" <stupmail@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

----------------------------------

Nogen taxa chaufføere havde taget den op ..
Der holdte ihvertfald 4 styk MCer på centralen mandag .. Normalt holder der
kun en (Formandens) og den holdte der ikke mandag da han er på ferie

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 16-06-09 10:29

"Stup" <stupmail@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Så 4 stk. på vej fra den nordlige del af Storkbh. til Kbh. centrum, hvilket
ikke afviger fra det sædvanlige på min rute på dette tidspunkt af året.

Mvh.
Carsten - helårs-mc-ist.
BMW F 800 R
Suzuki DR 250 S
Suzuki GSX-R 600

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-06-09 10:40

Stup wrote:
> [...]
> arbejde i mandags, men hvis det ikke er helt umuligt, så ville jeg
> gerne have en fornemmelse af, om I rundt i DK bemærkede eller ved, at

I mandags = i går? Jeg mødte færre end ventet og sædvanligt. I dag var
der flere, så det kan da være at det har fået nogen op af (Recaro)stolene.

Jeg fulgtes med en Honda CBX med smalle comstars og stærkt rygende motor
mellem rækkerne på hillerødmotorvejen i morges.

I går aftes nøjedes jeg med at stoppe ved Triumph'en i nødsporet, men
han havde allerede ringet efter tophjælp.

--
vh
Torben

Fra : BoA

Dato : 16-06-09 11:17

Stup skrev:
> [...]
> arbejde i mandags, men hvis det ikke er helt umuligt, så ville jeg
> gerne have en fornemmelse af, om I rundt i DK bemærkede eller ved, at
Tjaaeh - jeg lå og kørte rundt efter
forskellige ærinder i Århus midt på
dagen, og det eneste særlige jeg
bemærkede var en særligt tåbelig
skrumpehjerne, som kørte råddent iført
shorts, kondisko og ingen handsker. Midt
på dagen er der nu almindeligvis heller
ikke voldsomt mange MC på gaden. Mødte i
alt ca 6-8 stk mellem 12 og 14.30 - vist
et ganske normalt antal.

--

BoA
xs 1100 m. sidepram

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 16-06-09 13:35

Stup skrev den 16 jun 2009 i
> [...]
> eller ved, at der var flere på mc på gaden den dag.
> Giv gerne et bud her på dfm, hvis det ikke strider mod fundatsen.

Én mere end ellers I alt: 1

Så der er stadig noget ved det at hilse på, når det til daglig hører
til sjældenhederne at møde andre på MC.

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 16-06-09 20:20

Stup <stupmail@gmail.com> writes:

> [...]
> der var flere på mc på gaden den dag.
>
> Giv gerne et bud her på dfm, hvis det ikke strider mod fundatsen.

Det er definitivt ikke imod fundatsen

Jeg var i bil mandag - MC idag. Sådan er leif. Lagde dog ikke mærke
til hverken flere eller færre MC'er på parkeringspladsen på arbejdet.

Måske vi (DMC) skulle til at reklamere lidt for det næste år?

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 16-06-09 20:29

[...]

Jeg køre pt Amager-Faxe retur til dagligt - og nu endelig på MC igen. Havde
et 5 ugers bøvl med at få et nyt kæde-kit fra Louis - det kære
(post)(u)væsen lod pakken gå retur da de ikke kunne finde ud af at levere på
min adresse gennem 24 år - Grrrr !
Men tilbage til sagen: i går (mandag) mødte jeg de samme, få med- og
modgående cykler jeg plejer at se.
Men jeg havde altså også selv glemt dagens betydning...kørte bare fordi jeg
kan

Men i anledning af det nye kæde-kit, vejret og andre dårlige undskyldninger
brugte jeg 200 % overtid på hjemvejen.
Der kan faktisk være langt fra Faxe til Amager

--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller

Fra : Richard

Dato : 16-06-09 13:53

On 16 Jun., 09:44, Stup <stupm...@gmail.com> wrote:

> [...]
> arbejde i mandags, men hvis det ikke er helt umuligt, så ville jeg
> gerne have en fornemmelse af, om I rundt i DK bemærkede eller ved, at

Var opmærksom på dagen, men så ihvertfald ikke flere mc'er, måske
endda lidt færre på min vej 20 km tværs gennem Kø'strup – heller ikke
på firmaets p-plads, hvor der gerne er op mod et dusin mc'er, men ikke
i mandags.

Kører aldrig selv mc til arbejde eller på småærinder – mc-tøj på og af
igen er for besværligt, og turen skal være sjov; det er kørsel tværs
gennem Kø'strup altså ikke, heller ikke uden om for den sags skyld.
Cyklen med i toget om morgenen og trådt hurtigst muligt hjem til
fyraften går bedre an, sparer en del CO2 og giver et minimum af
nødvendig daglig motion

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Simon

Dato : 16-06-09 22:15

Stup wrote:
> der var flere på mc på gaden den dag.

Havde bemærket dagen; valgte dog rugbrøds-cyklen som sædvanligt (4½ km).
Synes ikke jeg så flere mc-er end normalt....

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : Stup

Dato : 18-06-09 02:33

On Jun 16, 11:15 pm, Simon <s_kvinFJERNDETTEFILTER...@yahoo.com>
wrote:

> Havde bemærket dagen; valgte dog rugbrøds-cyklen som sædvanligt (4½ km).
> Synes ikke jeg så flere mc-er end normalt....

> [...]

Hej igen

Jeg takker mange gange for jeres svar og må jo nok konstatere, at der
kræves endog meget mere PR til næste år. Og jeg ved fra FIM, at tanken
er at prøve at lave to dage - en i juni og en i august - så der kan
blive mulighed for mere fokusering.
Hvorvidt omtalen i DMC-bladet og i Touring Nyt for et par måneder
siden var for lidt, må jo evalueres og så håbe, at der skabes noget
mere materiale til foromtale forud for næste gang.

Mvh

Stup
XS1100S

Fra : Richard

Dato : 18-06-09 14:19

On 18 Jun., 10:32, Stup <stupm...@gmail.com> wrote:

> Hvorvidt omtalen i DMC-bladet og i Touring Nyt for et par måneder
> siden var for lidt, må jo evalueres og så håbe, at der skabes noget
> mere materiale til foromtale forud for næste gang.

Stup, det vigtigste er nok at gøre jer det klart, hvem jeres målgruppe
er, og hvad formålet med dagen er, for det husker jeg faktisk ikke
efter at have læst om dagen i ihvertfald TN (og senere på en US GB500
site).

Mange mc-ister har enten ikke mc eller kørevej, der egner sig, og de
der har kører sikkert mc til arbejdet i forvejen IMHO

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 18-06-09 21:36

Richard <rpaderichard@netscape.net> writes:

> Mange mc-ister har enten ikke mc eller kørevej, der egner sig, og de
> der har kører sikkert mc til arbejdet i forvejen IMHO

Man er vel ikke MC'ist, hvis man ikke har en MC?

.... og vejen behøver da heller ikke nødvendigvis være så spændende for
at man kan køre på MC, særligt ikke hvis det bare drejer sig om en
enkelt dag.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Stup

Dato : 19-06-09 03:35

On 18 Jun., 22:18, Richard <rpaderich...@netscape.net> wrote:

> [...]
>
> Mange mc-ister har enten ikke mc eller kørevej, der egner sig, og de
> der har kører sikkert mc til arbejdet i forvejen IMHO

Hej

Jo, jeg er næsten sikker på, at der var en notits med logoet for RTW i
et nummer af TN her i foråret, og vistnok også på hjemmesiden.
Men nok om det: Målgruppen er jo i princippet ALLE mc-ejere, som kunne
tænkes at lufte modellen bare den dag, så det er derfor, at den næste
"kampagne" nok skal begynde noget før og med nogle faktuelle
berundelser for at vise samfundet værdien af to-hjulere som
"pendlerkøretøj", hvor cyklen ikke rækker og det offentlige ikke slår
til og man her dag skal forsøge at få parkeret blikæsken i nærheden af
jobbet.
Og jo mange kører nok i forvejen, men dem, der måske oftest ikke kan
undvære bilen af en eller anden årsag, kan jo i fællesskabets navn
prøve at indrette netop den arbejdsdag til, at man kan bruge mc'en.
Nå, men vi må se på det til næste forår.

Mvh

Stup
XS1100S, der med heftige tordenbyger her til morgen fik lov at stå i
tørvejr lige i dag...

Fra : Richard

Dato : 19-06-09 12:21

On 18 Jun., 22:35, Jacob Bunk Nielsen <s...@bunk.cc> wrote:

> Man er vel ikke MC'ist, hvis man ikke har en MC?

Næ, men altså, Jacob: Mange mc'ister har ikke en mc, der egner sig til
kørevejen til arbejdet – eller en kørevej der passer til deres mc

Du kender jo selv forholdene for mc'er i trafikken i Kø'strup og er
vel enig i, at fx en mindre smal mc med opret siddeposition er mere
velegnet at krydse byen på end fx en Fireblade eller Blackbird? Var
den daglige tur derimod fra fx Sydsjælland til udkanten af Kø'strup,
fx Høje Tåstrup eller Karlslunde, var det lige omvendt, ikke? Og
muligheden for at skyde en sjovere parallelvej på vejen hjem er da
uendelig meget større i sidste tilfælde IMHO

> ... og vejen behøver da heller ikke nødvendigvis være så spændende for
> at man kan køre på MC, særligt ikke hvis det bare drejer sig om en
> enkelt dag.

Men hvad skulle motivet være? Hvilket formål skulle det tjene? –
savner blot argumenter for det...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 21-06-09 16:02

Richard <rpaderichard@netscape.net> writes:

> Næ, men altså, Jacob: Mange mc'ister har ikke en mc, der egner sig til
> kørevejen til arbejdet – eller en kørevej der passer til deres mc

Ahh, hvis der er nummerplade på, så kan den vel også køre på offentlig
vej.

> [...]
> muligheden for at skyde en sjovere parallelvej på vejen hjem er da
> uendelig meget større i sidste tilfælde IMHO

Jo, nogle motorcykler egner sig bedre til bytrafik end andre, men havde
jeg en Fireblade eller en Blackbird, så skulle det bestemt ikke afholde
mig fra at smutte gennem byen en enkelt dag.

Ja, og alligevel har vi fx en fra klubben der glad kører til TPT via
broen på sin oldgamle DR500 med knopdæk. Så sent som denne weekend har
han kørt 200+ km for at være med til et klub-arrangement omkring
Vordingborg. Det kan sagtens lade sig gøre, og særligt når det kun
drejer sig om en dag.

Jeg kører selv dagligt på min Fazer 1000 - den er heller ikke ligefrem
ideel til bytrafik, men den er en god all-rounder, og så overlever jeg
nok den smule bytrafik.

> Men hvad skulle motivet være? Hvilket formål skulle det tjene? –
> savner blot argumenter for det...

Ride to work day - formålet er at vise andre trafikanter at motorcykler
fylder mindre i trafikken. http://www.ridetowork.org/

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 21-06-09 22:00

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> [...]
>
> Jeg kører selv dagligt på min Fazer 1000 - den er heller ikke ligefrem
> ideel til bytrafik, men den er en god all-rounder, og så overlever jeg

Hvad med en R1 på langfart til Nordkap *og* bykørsel *og* pendle
til/fra arbejde - R-One size fits all

Kai

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-06-09 12:36

Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> writes:

> Hvad med en R1 på langfart til Nordkap *og* bykørsel *og* pendle
> til/fra arbejde - R-One size fits all

Ja, også den .. der er masser af eksempler fra vores klub på folk der
ikke tager bilen hele tiden (hvis de da har en)

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Richard

Dato : 22-06-09 12:47

On 21 Jun., 17:01, Jacob Bunk Nielsen <s...@bunk.cc> wrote:

> Ride to work day - formålet er at vise andre trafikanter at motorcykler
> fylder mindre i trafikken

Ja, lad os få bilerne væk fra byerne og (træde)cyklerne frem, så
batter det noget – Raleigh rules

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Richard

Dato : 22-06-09 12:50

On 21 Jun., 22:59, Kai Harrekilde-Petersen <k...@harrekilde.dk> wrote:

> [...]
> Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
> Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Kai, er det pga. reglen om maks. fire linier i signaturen, at du ikke
nævner sponsoren til dit slogan, Dansk Kirropraktorforbund

--

Richard pade, Sorgenfri, DK

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 22-06-09 20:34

Richard <rpaderichard@netscape.net> writes:

> Kai, er det pga. reglen om maks. fire linier i signaturen, at du ikke
> nævner sponsoren til dit slogan, Dansk Kirropraktorforbund

Nej, det er fint plads til flere sponsorer der

Kai