Tjek af olie.
Fra : Henrik Palshøj

Dato : 15-06-09 21:36

Nu har jeg set flere folk tjekke olie på deres MC (ikke dem med skue
glas) ved at de skruer proppen i og ud, men i alle manualerne (jeg har
set) skal man netop IKKE skrue proppen i. Er det en generel
misforståelse eller er der forskel??

Hilsen Henrik

Fra : Carsten

Dato : 15-06-09 22:23

"Henrik Palshøj" <dykRE@MOVEmil.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man netop IKKE skrue proppen i. Er det en generel misforståelse eller er

Der *er* forskel - although de fleste vist skal måles uden at skrue den i.
På min skrueprop står der direkte "thread in to measure".

Carsten

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 18-06-09 17:59

> Der *er* forskel - although de fleste vist skal måles uden at skrue
> den i. På min skrueprop står der direkte "thread in to measure".

På KTM LC4 skal proppen skrues i. Alle andre jeg kender skal proppen
lægges på hullet. Hvilken MC omtaler du Carsten?

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95

Fra : Carsten

Dato : 18-06-09 19:47

"Jens Jacob Bager Jensen" <jens@bager.info> skrev i en meddelelse
> På KTM LC4 skal proppen skrues i. Alle andre jeg kender skal proppen
> lægges på hullet. Hvilken MC omtaler du Carsten?

well, ok - nu du spørger så må jeg jo gå til bekendelse om "MC'en" :-|

Det er en mc scooter - kymco super 8 125cc

Carsten

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 19-06-09 18:02

> well, ok - nu du spørger så må jeg jo gå til bekendelse om "MC'en" :-|
>
> Det er en mc scooter - kymco super 8 125cc

Den kender jeg ikke.Det bekæfter mig bare i at alle "gængse" mærker
pånær KTM skal have olieproppen lagt på gevindet.