"Reperation" af fælgemaling
Fra : Begbie

Dato : 14-06-09 11:15

Emnet er måske vendt før, men har ikke kunne finde en tråde herom, så
prøver selv:

På Hornetet's baghjulet er fælgen lidt mærket af tidens gang, og der
er flere små ridser i malingen.

http://www.geocities.com/kristoffersen06/Billede022.jpg

Det skaller ikke af, men det har en lille kosmetisk betydning.

Svjks så nævner instruktionsbogen kun tankens (rød) farvekode, ikke de
sorte fælgers farve.

Kan man selv pletmale disse, hvis autolakeren hjælper med at finde det
rigtig farve?

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-06-09 11:14

Begbie wrote:
> [...]
> sorte fælgers farve.
>
> Kan man selv pletmale disse, hvis autolakeren hjælper med at finde det

Selvfælgelig kan du det . Tag en tom fortynderflaske med, og bed ham
i samme ombæring om noget silikonefjerner - det bruger du til at rense
grundigt af med. Start gerne med acetone eller kæderens - det tager
kædefedtet bedre - slut af med silikonefjerneren. Jeg ville ikke bekymre
mig om grunder på så små områder, bare fyld ridserne op med en _god_
_tynd_ pensel.

Jeg gætter på at du får en helt almindelig sort silkemat med hjem. Regn
ikke med at reparationen bliver helt usynlig - du kan forsøge med at
polere let efter en tid, men den lak du får er uden hærder, så den er
ømskindet..

--
vh
Torben

Fra : Simon

Dato : 18-06-09 15:27

> Start gerne med acetone eller kæderens - det tager

Øhm, er acetone ikke en glimrende lakfjerner? Så hvis ikke lappe-behovet
skal blive større, vil jeg nu foreslå benzin og sprit til affedtning...?

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-06-09 20:12

Simon skrev:

> Øhm, er acetone ikke en glimrende lakfjerner? Så hvis ikke lappe-behovet
> skal blive større, vil jeg nu foreslå benzin og sprit til affedtning...?

Ikke bedre end benzin. 2 komponent lak modstår begge typer rigelig godt
til de 30 sekunders påvirkning. Husholdningssprit kan højst skubbe lidt
rundt med kædefedtet mig bekendt.

Jeg har lidt bøvl med tankhullet på en hjemme-omlakeret tank pga.
grunderen der er 1-komponent - den opløser benzinen. Hvor mange MC'er
med bobler omkring tankhullet ser man ude i virkeligheden? Lak med
hærder modstår opløsningsmidlerne fint.

--
vh
Torben

Fra : Simon

Dato : 18-06-09 21:12

> Ikke bedre end benzin. 2 komponent lak modstår begge typer rigelig godt

Allrajt - da jeg "limede" min Fenda Extenda på med acetone (som jo opløser
ABS-plast = Legometoden) så jeg bare, at det fint tog den sølvmetallic lak
af forskærmens inderside. Muligt at der er brugt en helt anden
laktype/hærder på fælgen...

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-06-09 21:25

Simon skrev:

> [...]
> opløser ABS-plast = Legometoden) så jeg bare, at det fint tog den
> sølvmetallic lak af forskærmens inderside. Muligt at der er brugt en

Hum. Taget til efterretning - hold øje med kluden og udvis forsigtighed
må være det reviderede råd herfra.

Fungerer limningen?

--
vh
Torben

Fra : Simon

Dato : 18-06-09 21:41

> Fungerer limningen?

Bestemt. Den har nu siddet fast i godt 2000 km uden skruer eller andet:
http://www.brp650forum.com/phpbb3/viewtopic.php?f=4&t=709
http://img529.imageshack.us/img529/5184/01032009209r.jpg
http://img258.imageshack.us/img258/2451/07042009353r.jpg

--