Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ang. valg af objektiv
Fra : Andreas Barbesgaard

Dato : 16-06-09 01:30

Hey
Jeg står og skal tage billede af et band, ville høre hvad i syntes om
at jeg bruger et EF 50mm 1,8 II til dette? kan det godt bruges, eller
er en anden linse bedre?

Fra : Leif Langgaard

Dato : 16-06-09 09:28

"Andreas Barbesgaard" <abarbesgaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
Hey
Jeg står og skal tage billede af et band, ville høre hvad i syntes om
at jeg bruger et EF 50mm 1,8 II til dette? kan det godt bruges, eller
er en anden linse bedre?

Hvis du kan få bandet til at fylde det de skal i søgeren, er der intet i
vejen med at bruge en 50mm optik!

Linsen vælger du normalt efter hvilken billedvinkel du ønsker, søg lidt på
billedvinkel!

F.eks:

http://fotoviden.dk/?Digitalkameraet:Optik_mv.:Br%E6ndvidde_og_billedvinkel

God fornøjelse.

--
Leif Langgaard - www.megapixels.dk -
Smid NRE i dit killfilter, det giver ro og god tone i grupperne!

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-09 10:08

"Andreas Barbesgaard"
Hey
Jeg står og skal tage billede af et band, ville høre hvad i syntes om
at jeg bruger et EF 50mm 1,8 II til dette? kan det godt bruges, eller
er en anden linse bedre?

Den er både lysstærk og tegner skarpt - hvis billederne ikke
blir weltklasse, er det fotografens skyld. Band fotografering-
Jeg har prøvet og fejlet, men generelt syns jeg det der virker
bedst - keep it simple - og skide vær med at ligegyldigt hva
du gør, så kommer det til at ligne en cliche eller dårlig kitch.
-max-