MS Windows
briani 27239
hvordan skrive direkte ud på en printerpor~
Fra : Brian Olesen

Dato : 14-06-09 23:36

Hejsa
Jeg har sådan et lidt specielt behov, for at kunne skrive direkte til en
paralelport på en anden computer på nettet.
i gamle dage kunne man bare gøre følgende.
skrive: \\computernavn\lpt1:
men ak nej, sådan er verden ikke længere.
Nu får jeg fejlen: \\computernavn\lpt1: is not a recognised device.

Hvad gør jeg nu?

Mvh. Brian

Fra : emjeppesen

Dato : 15-06-09 10:39

Brian Olesen skrev:

> [...]
>skrive: \\computernavn\lpt1:
>men ak nej, sådan er verden ikke længere.
>Nu får jeg fejlen: \\computernavn\lpt1: is not a recognised device.

Hvis printeren er tilsluttet via USB skal der jo ikke udskrives til
lpt1

Gå i kontrolpanel og find ud af, hviken port printeren udskriver til

Hilsen emj

Fra : Brian Olesen

Dato : 15-06-09 11:49

"emjeppesen" <emj@> wrote in message

> Hvis printeren er tilsluttet via USB skal der jo ikke udskrives til
> lpt1
>
> Gå i kontrolpanel og find ud af, hviken port printeren udskriver til
>
> Hilsen emj

Ingen usb involveret.

Ok problemet er, at printeren faktisk ikke skal have en driver, og at den
generiske driver ms medleverer kludrer i cr / crlf og så ser tingene ikke
rigtigt ud.
Vi er virkelig ude i noget gammelt dos-agtigt snavs her.

Men det helt optimale var, hvis jeg kunne lade mit program skrive ud til den
lokale måske virtuelle lpt1-port og at trafikken så uden indblanding blev
omdirigeret til fjerncomputerens lokale lpt1 port.

Kan det evt. lade sig gøre med noget tredjeparts software?

Mvh. Brian

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-06-09 13:09

Har du prøvet med PRINT kommandoen?
print /D:\\computernavn\LPT1 C:\sti\tekstfil.txt

For at mappe den eksterne printerport til en lokal, prøv NET USE
kommandoen.

Regards Jens Peter Karlsen