MS Windows
briani 27239
problemer med status.msi
Fra : anders

Dato : 14-06-09 04:32

Hej

Min svigermors pc har Win Vista. Det er ikke DET der er problemet, men
det at hun får en fejlmeddelse op hver gang hun åbner windows op, hvor
der står at installationsprogrammet ikke kan finde status.msi og at
hun selv skal forsøge at browse frem til den.

Det indstallationsprogram der fortæller hende dette, er for en eller
anden installation som maskinen forsøger at gennemføre ved opstart.

Jeg har søgt lidt på nettet og flere anbefaler at installere et
program der hedder "Windows Install Clean up" (http://
support.microsoft.com/kb/290301), men jeg er sku lidt nervøs ved at
forsøge mig med det.

Punkt 1) Jeg ved ikke hvilken af de ting i listen jeg kan vælge
imellem jeg skal fjerne.

Punkt 2) Hvordan kan jeg være sikker på at computeren overhovedet vil
starte op efter jeg har fjernet det?

Er der nogen her der ved hvad det er for et problem computeren kommer
op med?

Er der nogen her der ved hvad jeg kan gøre for at komme af med det?

Er der nogen her der ved om jeg uden videre kan forsøge mig med
"Windows Install Clean up"?

Mvh
Anders

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-06-09 12:59

"anders" <junk@xot.dk> skrev i meddelelsen
[...]

Har I installeret en hp printer eller noget andet fra HP? Jeg har set samme
fejl på en pc, og fandt frem til at det var en HP printerinstallation, som
af ukendt årsag aldrig var blevet færdig.
Så i med HP skiven da fejlen kom og så blev den færdig med installationen.
Problemet løst.

Kurt

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 14-06-09 20:57

Kurt B. Andersen skrev:

> [...]
> printerinstallation, som af ukendt årsag aldrig var blevet færdig.
> Så i med HP skiven da fejlen kom og så blev den færdig med

Endnu en gang... tak for forsøget:)

Under min søgning på nettet læste jeg om en anden der havde haft samme
problem efter noget opdatering af en HP-printer. Og han fik samme råd.

Jeg kan desværre bare ikke få det til at virke:(
Jeg har sat hp-cd'en i og forsøgt at køre den ved fejlmeddelelsen. Men
uanset om jeg bare trykker ok, eller navigere hen til status.msi-filen
så kommer fejlbeskeden op igen. Jeg har også forsøgt at kopiere filen
til computeren og så navigere hen til der hvor jeg havde lagt den. Samme
problem opstod :(

Hvad gør jeg så???

Mvh
Anders

Fra : Jakob

Dato : 14-06-09 22:58

On Sun, 14 Jun 2009 21:57:27 +0200, Anders T. Nielsen wrote:

> [...]
> så kommer fejlbeskeden op igen. Jeg har også forsøgt at kopiere filen
> til computeren og så navigere hen til der hvor jeg havde lagt den. Samme

Så er det muligvis fordi den mangler .msi'en til den nye opdaterede
version. Prøv at hent den fra HPs hjemmeside. Ellers er projektet at gå i
gang med Cleanup Utility. Det er ikke så slemt når du er helt sikker på
hvad det er for et program der giver ballade. Fjern hvad der har at gøre
med din HP-printer, genstart og du kan installere den igen.

--
/Jakob

Fra : anders

Dato : 14-06-09 07:57

On 14 Jun., 13:59, "Kurt B. Andersen" <kurtanos...@privat.dk> wrote:
> [...]
> af ukendt årsag aldrig var blevet færdig.
> Så i med HP skiven da fejlen kom og så blev den færdig med installationen.

Der ER faktisk en HP-printer installeret på maskinen. Prøver det du
siger... tak for hjælpen. Vil vende tilbage for at fortælle om det
virkede.

Mvh
Anders