Temp på system?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-06-09 14:43

Jeg har en PC som er næsten ny-samlet og vil i den forbindelse gerne have
lidt input mht varmeudviklingen i maskinen.
Jeg har lagt et lille skema her:
http://www.perbeer.dk/temp.jpg
Screendump fra programmet "CPUID HWMonitor"
Dette er taget efter at jeg har kørt BurnIn test i ca. 45 minutter.
BurnIn test er hentet her:
http://www.passmark.com/products/bit.htm

Maskinen er med følgende udstyr:
Intel Q6600 Core 2 quad med en NorthQ NQ-3360A køler
4 x 2 GB Kingston HyperX DDR2 ram
Asus P5QL Pro bundkort
2 x 1 TB Sata2 HD
1 x 500 GB Ata HD
ATI 4670 PCIe 1GB grafikkort
LC8650 v2.2 650W psu
Antec Three Hundred tower

OS: Windows Vista Ultimate 64bit
Testen er kørt i et lokale med stuetemparatur (ca. 23 grader)

Hvad er iøvrigt max temp for sådan en CPU?
Og hvor meget kan HD'erne klare?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Kenneth

Dato : 18-06-09 08:23

Per Beer Hansen wrote:
> Jeg har en PC som er næsten ny-samlet og vil i den forbindelse
> gerne have lidt input mht varmeudviklingen i maskinen.
> Jeg har lagt et lille skema her:
> http://www.perbeer.dk/temp.jpg

Du har ikke noget at bekymre dig om.

> Hvad er iøvrigt max temp for sådan en CPU?

Hvis jeg husker rigtigt er det ved omkring 65-70 grader 6xxx
vil begynde at underclocke sig selv for at få temperaturen
ned.

> Og hvor meget kan HD'erne klare?

Jeg mener de fleste producenter undersøger dem op til 55-60
grader.
S.M.A.R.T. advarselstemperatur er ved 60 grader på de bundkort
jeg har haft.

Med Venlig Hilsen / With Best Regards
Kenneth Iversen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-06-09 14:50

"Kenneth" <kenneth_no_more_spam@not.working.invalid> skrev i meddelelsen

> Du har ikke noget at bekymre dig om.

Det lyder da godt

> [...]
>
> Jeg mener de fleste producenter undersøger dem op til 55-60 grader.
> S.M.A.R.T. advarselstemperatur er ved 60 grader på de bundkort

OK, så er der jo lang vej endnu, før systemet rister sig selv
Tak for input.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport