Knivslibning i Odense
Fra : onemoreday

Dato : 13-06-09 05:19

Hejsa,

Er der nogen, som kender et sted i Odense, man kan få slebet sine
glimrende køkkenknive? Det skal være én, som har forstand på at slibe
knive, det har jeg nemlig ikke selv. Jeg holder knivene skarpe med et
strygestål, og det fungerer fint, men jeg vil gerne have slebet mine
knive op en gang, da æggen ser noget ramponeret ud sine steder.

Vh

Andreas

Fra : kjaer

Dato : 13-06-09 16:02

onemoreday wrote:
> [...]
> strygestål, og det fungerer fint, men jeg vil gerne have slebet mine
> knive op en gang, da æggen ser noget ramponeret ud sine steder.

De der er gode til at slibe redskaber holder lav profil. Folk tror at de kan
komme med dårligt stål og få det slebet som om det var godt. Enhver tømrer
kan slibe knive der er af god kvalitet, men hvis det er dårligt matriale så
kan ingen gøre noget ved det.
Folk beklager sig hvis de ikke kan komme med dårlige knive og få dem lavet
gode, -så de dygtige gider ikke mere.

Fra : Jens K H

Dato : 13-06-09 21:12

"onemoreday" <andreasnb@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej

H W LArsen ligger godt nok i København, men de påtager sig også at modtage
og afsende knive der skal slibes.

http://www.hwl.dk/slibning/slibning-af-knive

Resultatet af slibingen er uhyre skarpt!
--
Jens

Fra : onemoreday

Dato : 14-06-09 02:38

On 13 Jun., 22:11, "Jens K H" <j...@tdcFJERN.dk> wrote:
> [...]
> og afsende knive der skal slibes.
>
> http://www.hwl.dk/slibning/slibning-af-knive
>
> Resultatet af slibingen er uhyre skarpt!

Jep. Jeg kender godt HW Larsen, men det ville være rart, hvis jeg bare
kunne tage mine knive med ind i Odense midtby og få dem slebet, mens
jeg venter. Det var idéen.

Vh

Andreas

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-06-09 11:45

> Jep. Jeg kender godt HW Larsen, men det ville være rart, hvis jeg bare
> kunne tage mine knive med ind i Odense midtby og få dem slebet, mens
> jeg venter. Det var idéen.

Måske du kan få en lokumsaftale med køkkenpersonalet på ét af byens
spisesteder?

Jeg havde for år tilbage en lokumsaftale med en kok på Pasta Basta. Det
drejede sig godt nok ikke om knivslibning (jeg købte deres egen-importerede
sukkerærter), men de var meget imødekommende, da jeg viste lidt interesse,
der var udover den, normale kunder udviser. Nogen gange betaler det sig at
være fræk som en slagterhund.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : onemoreday

Dato : 14-06-09 02:41

On 13 Jun., 17:02, "kjaer" <sikken...@gmail.com> wrote:

> [...]
> kan ingen gøre noget ved det.
> Folk beklager sig hvis de ikke kan komme med dårlige knive og få dem lavet

Mine knive er af god kvalitet, så de kan bestemt slibes op. Jeg vil
bare gerne være sikker på, at den, jeg overlader dem til, leverer dem
tilbage i ordentlig stand. Derfor kunne det være rart med en
anbefaling fra én, som har fået slebet sine knive i Odense med godt
resultat.

Vh Andreas