MS Windows
briani 27239
Winlogon fejl?
Fra : Fynbo

Dato : 13-06-09 09:36

Hej.

Efter en opdatering den anden dag vil min XP Home ikke starte op igen.
Får en DSOD hvor den skriver Fejl i Winlogon Stop:0000021A.

Jeg får heller ikke lov til at starte i fejlsikret tilstand.
Har "spurgt" google men syntes ikke jeg kan finde en løsning.

Nogen der ved hvad jeg kan gøre udover at formattere?

PFT

Fynbo

Fra : Peter

Dato : 13-06-09 13:25

"Fynbo" <clanusa@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har "spurgt" google men syntes ikke jeg kan finde en løsning.
>
> Nogen der ved hvad jeg kan gøre udover at formattere?

Du kan prøve om du kan køre en reparation af din Win Xp installation. Det
kan gøres, uden at der sker skade på allerede installerede programmer, men
du skal køre de fleste Windows update igen, samt installere 3. parts driver
som Windows ikke kender.

http://www.tech-archive.net/Archive/WinXP/microsoft.public.windowsxp.basics/2004-06/0469.html

PeterB

Fra : Georg

Dato : 13-06-09 13:48

Fynbo skrev:
> [...]
> Har "spurgt" google men syntes ikke jeg kan finde en løsning.
>
> Nogen der ved hvad jeg kan gøre udover at formattere?

Har du læst Tråden "Computer vil ikke starte efter
windows update" fra igår ?

Min løsning var at få bios indstillet til "failsafe
bios settings" for at kunne boote Windows i "failsafe"
tilstand (eller boote fra DVD ?)
Derfra kan man så komme til at reparere, gendanne
windows ud fra et tidligere gendannelsespunkt eller
reinstallere.

Det lykkedes ikke at gendanne den sidste tilstand før
opdateringen, men et nummer længere tilbage virkede ?

George