Software til håndtering af nyhedsgrupper.
Fra : S. M

Dato : 13-06-09 12:06

Jeg kan ikke få MS Outlook 2007 til at håndtere nyhedsgrupper, hvilke
andre gode programmer findes der - gerne dansk men UK og også ok.
Med venlig hilsen

S. Mik.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 13-06-09 12:11

S. M skrev:

>hvilke andre gode programmer findes der - gerne dansk men UK og også ok.

Xanannews, thunderbird, mesnews, dialog m.fl.

Læs tråden "News reader" startet af "jan" i denne gruppe d. 27-05-2009 kl
11:47:17

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 13-06-09 12:56

http://www.newsreaders.com/win/clients.html

> - gerne dansk men UK og også ok.

Af danske kender jeg kun MS-programmerne, Thunderbird og Opera.

--
What is life, except excuse for death,

Fly Opera - http://opera.softwolves.dk

Fra : Ivar

Dato : 13-06-09 15:38

Christian Bohr-Halling skrev:

> Af danske kender jeg kun MS-programmerne, Thunderbird og Opera.

Der findes flere, fx http://lexinfo.dk/MesNews/

Ivar Magnusson

Fra : Jens Jensen

Dato : 13-06-09 12:56

S. M skrev, Den 13-06-2009 13:05:
> Jeg kan ikke få MS Outlook 2007 til at håndtere nyhedsgrupper, hvilke
> andre gode programmer findes der - gerne dansk men UK og også ok.

Jeg bruger Mozilla Thunderbird. Den danske version kan hentes her:
http://www.mozilla-europe.org/da/products/thunderbird/

Fra : Martin Ploug

Dato : 13-06-09 13:12

"Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i meddelelsen

> Jeg bruger Mozilla Thunderbird. Den danske version kan hentes her:
> http://www.mozilla-europe.org/da/products/thunderbird/

Hej

Jeg undrer mig bare over, at Outlook 2007 ikke skulle kunne håndtere
nyhedsgrupper.
Fungerer det slet ikke eller hvordan?

Mvh. Martin

Fra : Jens Jensen

Dato : 13-06-09 13:31

Martin Ploug skrev, Den 13-06-2009 14:11:
> Jeg undrer mig bare over, at Outlook 2007 ikke skulle kunne håndtere
> nyhedsgrupper.
> Fungerer det slet ikke eller hvordan?

Outlook 2000 kunne ikke, og Outlook 2007 kan heller ikke, så vidt jeg
forstår Wikipedia. I stedet kan bruges Outlook Express.

Fra : Jens Jensen

Dato : 13-06-09 13:43

Jens Jensen skrev, Den 13-06-2009 14:30:

> Outlook 2000 kunne ikke, og Outlook 2007 kan heller ikke, så vidt jeg
> forstår Wikipedia. I stedet kan bruges Outlook Express.

Jeg kan se på Wikipedia, at i Windows Vista blev Outlook Express først
erstattet af Windows Mail, som så igen blev erstattet af Windows Live Mail.

Fra : Martin Ploug

Dato : 13-06-09 14:11

> Outlook 2000 kunne ikke, og Outlook 2007 kan heller ikke, så vidt jeg
> forstår Wikipedia. I stedet kan bruges Outlook Express.

Hej

Ok, jeg var ikke klar over, at Outlook ikke uden videre
understøtter nyhedsgrupper. Det virker egentligt lidt underligt.

Privat har jeg brugt Outlook Express, Thunderbird, og nu
bruger jeg Windows Vista Mail. Alle tre understøtter mig
bekendt fint nyhedsgrupper.

Mvh. Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-06-09 15:28

Martin Ploug skrev:

> Ok, jeg var ikke klar over, at Outlook ikke uden videre
> understøtter nyhedsgrupper. Det virker egentligt lidt underligt.

Det har det da aldrig gjort. Det er ikke underligt. Usenet er
ikke specielt meget brugt i firmasammenhæng.

Det underlige er at M$ har valgt to så ens betegnelser til to på
overfladen ret ens programmer der er meget forskellige i deres
funktion.

--
Bertel

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 13-06-09 13:43

"Martin Ploug" <mploug@pc.dk> skrev :

>Jeg undrer mig bare over, at Outlook 2007 ikke skulle kunne håndtere
>nyhedsgrupper.

Outlook har aldig understøttet nyhedsgrupper.

Kun ved hjælp af Outlook Express eller et tredjepartsprogram som
http://www.all-nettools.com/email-tools-42/mapilab-nntp-for-outlook-20350.htm
--
Kerim

Fra : Carl Drud

Dato : 13-06-09 13:36

"Martin Ploug" <mploug@pc.dk> writes:

> Jeg undrer mig bare over, at Outlook 2007 ikke skulle kunne håndtere
> nyhedsgrupper.
> Fungerer det slet ikke eller hvordan?

Ikke uden et tredie part add-in.

http://outlook-tips.net/howto/news.htm

--
Carl

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-06-09 14:42

"Martin Ploug" skrev i en meddelelse
> Jeg undrer mig bare over, at Outlook 2007 ikke skulle kunne håndtere
> nyhedsgrupper.

Outlook 200x er et program, der følger med Officepakken - og har
kalender, opgavestyring, mail m.v. - men ikke news.

Outlook Express er et program, der følger med Windows og har mail +
news.

Så det er to ret forskellige programmer - men Outlook kan dog med et
plugin sættes i stand til at læse news ved hjælp af Outlook Express.

I Vista er Outlook Express erstattet af Windows Mail, der dog blot er en
Outlook Express i ny indpakning

Jan

Fra : Carl Drud

Dato : 13-06-09 15:26

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> writes:

> Så det er to ret forskellige programmer - men Outlook kan dog med et
> plugin sættes i stand til at læse news ved hjælp af Outlook Express.

Der skal ikke noget plugin til for at bruge OE sammen med Outlook. Man
laver en genvej til OE via Outlook[¹] som er noget i stil med:

C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe" /newsonly

hvilket gør at det kun er newsdelen af OE der startes.

[¹] http://www.ucalgary.ca/it/help/articles/email/clients/outlook07/news
--
Carl

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-06-09 16:42

"Carl Drud" skrev i en meddelelse
> Der skal ikke noget plugin til for at bruge OE sammen med Outlook.

OK

Jeg har aldrig kunnet se det fornuftige i det - det er ligeså nemt at
starte OE op ved siden af Outlook.....

Så jeg har aldrig brugt det, men bruger Oulook til mail og kalender og
Outlook Express til News.

Jan