microSD-kort problemer Nokia 3110 Classic
Fra : Ukendt

Dato : 12-06-09 15:52

Hej!
Min arbejdskollega har et par døtre, som hver har
en Nokia 3110 Classic med et 2 Gb microSD-kort i.

Problemet er bare, at de kun kan fylde kortet med ca. 80
Mb data, før det siger stop.

Kigger de i hukommelses-status, viser den at kortet har 1.8 Gb ledig
hukommelse,
selvom de får at vide at de må slette noget, hvis de vil gemme noget nyt.

Sjovt nok er det ens for begge pigernes mobiler.

Mystikken breder sig, er der nogle gode forslag til en løsning?

Venligst

Claus

Fra : Frank R.

Dato : 12-06-09 18:28

On 2009-06-12 16:51, CK wrote:

Mystikken breder sig, er der nogle gode forslag til en løsning?

> Venligst
>
> Claus

Hvis det er musik (mp3'er), så prøv at smide dem i nogle mapper istedet
for ude i roden på hukommelseskortet.

Går næsten ud fra at det er det der er problemet ?

Hilsen
Frank

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-09 08:36

"Frank R." <frankrasx2@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> for ude i roden på hukommelseskortet.
>
> Går næsten ud fra at det er det der er problemet ?

Mnøh, det er såmænd også billeder og modtagne mms'er og sms'er.
Når man så er ved flytte billeder, lagret i telefonens hukommelse,
over på kortet, så kan det pludselig ikke lade sig gøre fordi
kortet er fuldt. Det er det bare ikke...

Vi har prøvet at formatere kortet men lige meget hjælper det.

???

Claus

Fra : \(6400\) Anders

Dato : 13-06-09 08:46

"CK®" <kaplovsnabelategnimagedotdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kortet er fuldt. Det er det bare ikke...
>
> Vi har prøvet at formatere kortet men lige meget hjælper det.

SMS'er og MMS'er fylder også en del, så måske du skulle starte med at slette
dem.

Fra : Hauge

Dato : 13-06-09 08:51

(6400) Anders wrote:
> SMS'er og MMS'er fylder også en del, så måske du skulle starte med at
> slette dem.

Bliver de da ikke slettet af at formatere kortet?

Mvh Hauge
--
Jeg er blevet bedt om *ikke* at kalde Anders for hjernedød,
må heller ikke spørge om han ikke kan få hjælp af sin mor.

Fra : Max

Dato : 13-06-09 09:14

Hej Anders

> SMS'er og MMS'er fylder også en del, så måske du skulle starte med at
> slette dem.

Hvorfor læser du ikke spørgsmålet inden du svare ?

--
Mvh Max

Fra : \(6400\) Anders

Dato : 13-06-09 10:02

> Hej Anders

> Hvorfor læser du ikke spørgsmålet inden du svare ?
>
> --
> Mvh Max

Er ikke helt med !

Fra : Jean

Dato : 13-06-09 14:35

Anders skrev;
> Er ikke helt med !

Det er generalt dit største problem, Anders...

Mvh Jean.

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 13-06-09 11:03

"CK®" <kaplovsnabelategnimagedotdk> wrote in message

> [...]
> kortet er fuldt. Det er det bare ikke...
>
> Vi har prøvet at formatere kortet men lige meget hjælper det.

Har i prøvet at flytte filerne over i nogle mapper, som Frank foreslog, der
er nogle systemer der kuns kan håndtere et bestemt antal filer i roden/en
mappe.

JJ

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-09 12:53

"Johannes Jørgensen" <johs-jspam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Har i prøvet at flytte filerne over i nogle mapper, som Frank foreslog,
> der er nogle systemer der kuns kan håndtere et bestemt antal filer i
> roden/en mappe.
>
> JJ

Det ved jeg sgunte, vi kan prøve.
Jeg må indrømme at vi ikke har haft sat dem til computeren og lege med det
der.
Vi prøver ved lejlighed.

Tak for svaret, jeg vender tilbage.

Claus

Fra : David Mc Nally

Dato : 13-06-09 05:54

On Jun 12, 4:51 pm, "CK®" <kaplovsnabelategnimagedotdk> wrote:
> Min arbejdskollega har et par døtre, som hver har
> en Nokia 3110 Classic med et 2 Gb microSD-kort i.
>
> Problemet er bare, at de kun kan fylde kortet med ca. 80
> Mb data, før det siger stop.

Vær sikker på, at I gemmer data det rigtige sted - telefonen har 80 MB
plads indbygget, og det lyder som om man prøver at gemme her i stedet
for på hukommelseskortet.

Fra : Ralph Køster

Dato : 13-06-09 14:55

plads indbygget, og det lyder som om man prøver at gemme her i stedet
for på hukommelseskortet<<

Lige min kommentar.
Sørg for at det er Kortets hukommelse og ikke telefonenes i putter det ned
på.

Ralph.

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-09 19:39

"Ralph Køster" <Get@grip.now> skrev i en meddelelse
> Lige min kommentar.
> Sørg for at det er Kortets hukommelse og ikke telefonenes i putter det ned
> på.

Okay, det skal vi nok.
Tak.

Claus