Overvejer køb af Nokia N95 8GB
Fra : Laziter [9440]

Dato : 12-06-09 07:41

Jeg overvejer at købe mig en Nokia N95 8GB.
Inden jeg springer hovedkulds ud i et køb, ville jeg lige høre om nogen kan
give inputs om for/imod denne telefon.
Det skal nævnes at jeg ikke overvejer den pga. GPS, sådan en har jeg
indbygget i hovedet
Anbefaling af lign. Symbian baserede telefoner til max 2600,- kroner må også
gerne indgå i svar.

Mvh
Benjamin

--

Hjælp mig med at tjene point, det koster dig ikke noget:
http://www.pointshop.dk/?ref=1943423

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 12-06-09 08:21

Hej Benjamin.

Laziter [9440] skrev:
> Jeg overvejer at købe mig en Nokia N95 8GB.
> Inden jeg springer hovedkulds ud i et køb, ville jeg lige høre om nogen
> kan give inputs om for/imod denne telefon.

Jeg har en i næsten halvandet år og er stadig tilfreds med den.

> Det skal nævnes at jeg ikke overvejer den pga. GPS, sådan en har jeg
> indbygget i hovedet

Jeg bruger GPS-funktionen kun for sjov, fordi jeg har også en indbygget
- ikke i hovedet, men i bilen.

Hvorfor overvejer du så at købe en N95 8GB: symbian, hukommelsen, kamera?

Mvh.

--
Rainer Schöbe (Germany)
http://www.schoebe.eu/rainer

Fra : Laziter [9440]

Dato : 12-06-09 08:34

"Rainer Schöbe" <news.rainer@schoebe.eu> skrev i meddelelsen

> Jeg har en i næsten halvandet år og er stadig tilfreds med den.

Dejligt at høre, det giver mig mere blod på tanden

> Hvorfor overvejer du så at købe en N95 8GB: symbian, hukommelsen, kamera?

Jeg har lagt vægt på kameraet som jeg vil bruge til pictures-on-the-fly når
jeg ikke har mit selvstændige kamera med.
Dertil kommer min ret store samling af Symbian software og N-Gage spil, jeg
har tidligere haft den første udgave af N-Gage og har gemt spillene derfra.
Udover det så virker den også som en ganske habil mini-media phone, jeg kan
godt lide at se film eller høre musik når jeg sidder i bussen/toget.

Mvh
Benjamin

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 12-06-09 09:04

Hej igen.

Laziter [9440] skrev:
> Jeg har lagt vægt på kameraet som jeg vil bruge til pictures-on-the-fly
> når jeg ikke har mit selvstændige kamera med.

Da jeg køb mobilen, arbejdede jeg i en butik, der solgte mobiltelefoner,
og jeg syntes, at N95 8GB var den bedste mobil dengang. For jeg skiftede
job, har jeg mistet overblikket over det aktuelle tilbud, men så er min
mobil jo ikke blevet værre.

> Dertil kommer min ret store samling af Symbian software og N-Gage spil,
> jeg har tidligere haft den første udgave af N-Gage og har gemt spillene
> derfra.

Det kan jeg ikke hjælpe med erfaringer, fordi jeg har kun tre eller fire
"apps" installeret - og det er ikke spil.

> Udover det så virker den også som en ganske habil mini-media phone, jeg
> kan godt lide at se film eller høre musik når jeg sidder i bussen/toget.

Jepp, det fungerer virkelig godt [selvom metro-togene ikke har
mobildækning her ].

Mvh.

--
Rainer Schöbe (Germany)
http://www.schoebe.eu/rainer

Fra : Christen Fihl

Dato : 12-06-09 09:27

Et problem kan være at de 8G ikke kan tages ud, og der er ikke nogen plads
til et extrent kort.
Så du kan ikke få film, billeder og andet udskiftet på anden måde end med bt
eller kabel.
På den oprindelige N95 (4G) model kan du blot hive kortet over i en pc

Christen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 12-06-09 09:54

"Christen Fihl" <look_at_HSPascal.fihl.net@nospam.plz> skrev i meddelelsen
> [...]
> bt eller kabel.
> På den oprindelige N95 (4G) model kan du blot hive kortet over i en pc

Ja jeg har tjekket lidt reviews af N95 8GB, og der bliver kritiseret meget
for den manglende mulighed for at udvidde hukommelsen.
Men til gengæld er hardwaren i 8GB modellen så bedre og hurtigere end den
gamle.
Jeg svæver lidt mellem begge, men hælder mest til 8GB udgaven da jeg sikkert
fint kan klare med hukommelsen trods begrænsningen.

Mvh
Benjamin

Fra : Andersen [3650]

Dato : 12-06-09 09:55

Christen Fihl forklarede den 12-06-2009:
> [...]
> eller kabel.
> På den oprindelige N95 (4G) model kan du blot hive kortet over i en pc

En pointe jeg klart kan tilslutte mig.
Hvorfor nøjes med 8 når der nu findes større kort. Desuden kan man
jo have forskellige kort til hver sin lejlighed. En med film, en med
musik og en til billeder f.eks.
Det kan du ikke med en 8GB, der er du totalt låst.
Ellers er tlf jo den samme.
Ejer selv den gamle model, men er blevet træt af skydetlf og går
og venter på at finde en billig N79. Ellers en udemærket tlf.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Laziter [9440]

Dato : 12-06-09 10:05

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i meddelelsen

> Ejer selv den gamle model, men er blevet træt af skydetlf og går
> og venter på at finde en billig N79. Ellers en udemærket tlf.

N79 siger du?
Hvad har fået dig til at udvælge den som afløser for N95?
Jeg søger jo som sagt også alternativer, så lidt godt om N79 er jo ikke
nogen skade til

Mvh
Benjamin

Fra : Andersen [3650]

Dato : 12-06-09 11:45

Laziter [9440]:
> [...]
> Hvad har fået dig til at udvælge den som afløser for N95?
> Jeg søger jo som sagt også alternativer, så lidt godt om N79 er jo ikke nogen

Den har stort set samme funktioner, men er ikke en skyde.
Den er lettere og smallere. Stadig 5MP cam med CZ objektiv.
Foruden det andet diller daller

Fra : David Mc Nally

Dato : 12-06-09 06:24

On Jun 12, 11:05 am, "Laziter [9440]" <lazi...@gmail.com> wrote:
> Jeg søger jo som sagt også alternativer, så lidt godt om N79 er jo ikke
> nogen skade til

Kig evt. på N85 - "afløseren" til N95-serien, samme type design, samme
funktioner, sådan basalt, men ny version af styresystemet, OLED-skærm
og et, efter min mening, pænere design. :)

Fra : Per

Dato : 12-06-09 14:17

David Mc Nally wrote:

> Kig evt. på N85 - "afløseren" til N95-serien, samme type design, samme
> funktioner, sådan basalt, men ny version af styresystemet, OLED-skærm
> og et, efter min mening, pænere design. :)

Køb N82 - hvis den stadig kan fås.

Nokia har vist fjernet den fra markedet fordi den var for god i forhold til
de andre. Man fik simpelthen for meget for pengene. Ved en fejl fik de lagt
for gode komponenter i den - har jeg læst.

Ægte blitz og 5 mp kamera - og en software der virkede fra starten - ikke
som den rædselsfulde N95 første model der var overfyldt med fejl. Nokia
mistede vist mange kunder pga. N95 - men vandt dem igen på N82

*/ Per

Fra : Laziter [9440]

Dato : 12-06-09 20:40

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> som den rædselsfulde N95 første model der var overfyldt med fejl. Nokia
> mistede vist mange kunder pga. N95 - men vandt dem igen på N82

Hmm ja den ser nu også lækker nok ud.
Jeg har set den til knap 2100,-, så den holder sig ganske godt under min
smertegrænse.
Den er hermed sat på listen over kandidater, mange tak for input

Mvh
Benjamin

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-09 13:27

On 2009-06-12 21:39:46 +0200, "Laziter [9440]" <laziter@gmail.com> said:

> [...]
> min smertegrænse.
> Den er hermed sat på listen over kandidater, mange tak for input

Hej
Jeg har en N95 liggende mer et ekstra huk. kort. Kontakt mig hvis du er
interesseret.
MVH
otn
4700 området.

Fra : Leif Neland

Dato : 16-06-09 07:04

Laziter [9440] skrev:
> [...]
> indbygget i hovedet
> Anbefaling af lign. Symbian baserede telefoner til max 2600,- kroner må

Jeg har den anke, at hvis jeg bruger mp3-afspilleren og GPS (Garmin XT)
samtidig, så hænger den nogen gange. Efter 2-3 minutter, så vågner
vagthunden og resetter telefonen.

Når jeg har overført nye mp3'er (lydbøger) skal den bruge flere minutter
på at indexere.

Leif