Portering af nummer, har nu ventet 3 mdr.
Fra : Lars Arup

Dato : 09-06-09 23:09

Jeg er trofast Telia kunde og har to erhvervsabb. Det ene skal blot beholdes
og det andet som hedder easy biz har min datter brugt og hun ville gerne
have TDC Play.

Vi gik derfor i en telebutik 17 marts og købte en SE W715 med et Max One
abb. og bad om at få hendes nuv nummer porteret til dette nye abb.

Der ville gå ca 1 måned fik vi af vide, men da tlf ikke var låst kunne den
umiddelbart bruges på det gamle abb så det var OK

Ved købet blev under skrevet en formular med alle(troede jeg) oplysninger
der var behov for til porteringen.

Efter ca 3 uger fik jeg en ny fuldmagt jeg skulle underskrive og tilføje
yderligere oplysnger vedr CVR nummer mv. Det gjorde jeg selvf straks og
mente så at sagen kørte.

Ca 14 dage efter modtog jeg en ny lign fuldmagt, som jeg underskrev og
sendte ind.

Ca 17 maj ringede jeg ind til TDC og hørte hvordan det gik. Jo man kunne se
at der mgl oplysnger om CVR No det kunne jeg give med det samme mundtligt,
og så ville der gå ca 1 måned så skulle det være OK.

Så idag har jeg modtaget endnu en fuldmagt med ønske om oplysninger vedre
Navn, CVR, ICC no, og andet.

Men helt ærligt hvorlænge skal jeg (og min datter) vente!

Jeg talte en dag med en Teliamedarb i anden anledning og han sagde at det
var helt normalt for alle selskaber at man spændte ben for hinanden i
sådanne situationer.

Hjælp, hvad kan jeg gøre og hvem skal "slå i hovedet" ?

MVH Lars Arup

Fra : Chano Andersen

Dato : 10-06-09 06:01

Lars Arup wrote:
> Så idag har jeg modtaget endnu en fuldmagt med ønske om oplysninger vedre
> Navn, CVR, ICC no, og andet.

Du er da i det mindste ikke afkrævet firmastempel. ;)

> Men helt ærligt hvorlænge skal jeg (og min datter) vente!

Det kommer an på selskabet. TDC kan også være bøvlede at flytte fra.

> Jeg talte en dag med en Teliamedarb i anden anledning og han sagde at det
> var helt normalt for alle selskaber at man spændte ben for hinanden i
> sådanne situationer.

Det er bestemt ikke normalt at man genere hinanden på den måde, det er i
hvert fald ikke det indtryk jeg har fået igennem mit arbejde i branchen.
Normalt forløber en portering uden problemer, der er lige situationer
hvor et selskab kræver "CVR nummer og firmastempel" eller hvor TDC
kræver "Opsigelse af tillægsprodukter" men i de fleste tilfælde er det
problemfrit for kunden, en enkelt ny fuldmagt, eller et opkald til TDC
er normalt løsningen.

> Hjælp, hvad kan jeg gøre og hvem skal "slå i hovedet" ?

Du skal slå dit gamle teleselskab i hovedet, og få dem til at forklare,
hvad der blokere for at du kan portere nummeret til TDC, derefter kan du
så eventuelt høre TDC om de ikke kan fremskynde processen, når først
fuldmagten er godkendt. (Ikke altid en god idé at få TDC til at gøre
noget ud over normal procedurer da deres automatik så bliver forvirret,
og det måske kan ende med at tage længere tid.)

- Chano Andersen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-06-09 08:03

Lars Arup skrev:

> Jeg talte en dag med en Teliamedarb i anden anledning og han sagde at det
> var helt normalt for alle selskaber at man spændte ben for hinanden i
> sådanne situationer.

Det er det ikke. Jeg har flyttet mit mobilnummer to gange, og
begge gange gik der det antal dage (under 10) som den nye udbyder
lovede. Begge udbydere kører dog på TDC's net. Jeg ved ikke om
det letter ekspeditionen.

--
Bertel

Fra : Jean

Dato : 10-06-09 19:09

Lars Arup skrev:
> Hjælp, hvad kan jeg gøre og hvem skal "slå i hovedet" ?

Det der oftest går galt i porteringer er følgende:
- Kunden forsøger at flytte et nummer hos selskab A i firmanavn til et
privatnavn hos firma B, eller omvendt.
- Kunden oplyser forkert ICC/mobilnr... eller ekspedienten/sælgeren noterer
forkert.

Jeg arbejder i branchen... :)

Du kan eventuelt prøve at gå i din TDC Butik, og forklare dem det, og de kan
så kontake NP-afdelingen, og høre hvad der skal til for at der sker noget i
sagen.

Mvh Jean.

Fra : Lars Arup

Dato : 12-06-09 22:09

Tak for alle svar. Jeg var i telebutikken igår.Ekspedienten og jeg udfyldte
den sidste fuldmagt sammen, med alle oplysninger og han faxede den til to
forskellige adresser hos TDC.
Jeg håber det lykkedes denne gang!

MVH Lars Arup