Stakkels pædagoger
Fra : Henry Vest

Dato : 11-06-09 19:24

Som omtalt i medierne, har en række medarbejdere i en børneinstitution været
på særdeles dyre udenlandsrejser. Den slags er åbenbart særdeles hårdt for
psyken, for nu får de psykologhjælp.

Læs her:

http://politiken.dk/indland/article730577.ece

Det lyder absurdt!

--
Henry Vest

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-09 19:41

"Henry Vest" <henryvestREM_OVE@cip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> børneinstitution været
> på særdeles dyre udenlandsrejser. Den slags er åbenbart særdeles

For det første er det absurd at man fører en hetz mod pædagogerne her.
Det er ikke dem, men forvaltningen der sammen med ledelsen har sagt god
for turen. Og man forstår at det er et led i en slags trivselsrejse for
personalet så de bedre kan fungere sammen til alles tilfredshed.´Det er
der ikke noget nyt i. ´Forargelsen handler altså om misundelse. Man
mener åbenbart fra forældrenes side at det med at komme på
trivselsrejser og udviklingsrejser er en ulempe. Men de samme forældre
vil næppe reagere på samme måde når deres egen læge må lukke
konsultationen fordi han/hun er på kursus.

For det andet, så er det altså ikke personalet man skal hetze mod, og
når personalet skal møde forældrene der kun har personalet at skyde mod,
fordi forvaltningen ligger for langt væk, så er det klart at disse
pædagoger må ruste sig til den form for primitiv konfrontation som
forældrene åbenlyst ønsker.

For det tredje, så er det mærkværdigt at vi herinde hele tiden hører om
begrebet "misundelse" når man er forarget over bankdirektørernes
lønninger, lønninger af topembedsmænd etc. der både får en høj løn,
frynsegoder og lækre lejligheder, møder til direktørtid og går hjem
efter få timer på arbejdsplandsen.

Men når nogle ansatte i en institution, der gennem længere tid har været
i mistrivsel og som derfor gør hvad de kan for at få institutionen op
på ret køl, hvilket viser engagement i deres arbejde, så skal de
klandres og ingen taler her om misundelse, selvom det jo er tæt på
Janteloven her.

Forstå det hvo som kan.

Fra : Henry Vest

Dato : 11-06-09 19:59

> [...]
> for turen. Og man forstår at det er et led i en slags trivselsrejse for
> personalet så de bedre kan fungere sammen til alles tilfredshed.

"Trivselsrejserne" dækker bl.a. over "pædagogiske strategidage" hvor man
overnattede på 5-stjernet hotel i Berlin. Til en pris på 11.000 kr. pr. nat.

--
Henry Vest

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-09 20:09

> "Trivselsrejserne" dækker bl.a. over "pædagogiske strategidage" hvor
> man
> overnattede på 5-stjernet hotel i Berlin. Til en pris på 11.000 kr.
> pr. nat.

Det koster ikke 11.ooo kr. pr. nat at overnatte på et 5-stjernet hotel i
Berlin. Jeg har skam prøvet det, og det er ret billigt.
Den pris må gælde for samtlige medarbejdere og kan være ialt, inklusive
transport.
Og hvorfra ved du at man ikke kan have pædagogiske strategidage i
udlandet? Naturligvis kan man det, og det er der massevis af gode grunde
til, men jeg gider ikke udbrede mig om dem.

Fra : Henry Vest

Dato : 11-06-09 20:19

> Det koster ikke 11.ooo kr. pr. nat at overnatte på et 5-stjernet hotel i
> Berlin. Jeg har skam prøvet det, og det er ret billigt.

Nej, det burde netop kunne gøres langt billigere.

> Den pris må gælde for samtlige medarbejdere og kan være ialt, inklusive
> transport.

Det var lederens værelse. De andre måtte nøjes med værelser til 7.400 kr.
per. nat.

> Og hvorfra ved du at man ikke kan have pædagogiske strategidage i
> udlandet?

Det kan man naturligvis godt. Men måske kunne man have overvejet økonomien
en ektra gang.

--
Henry Vest

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-09 20:59

> Nej, det burde netop kunne gøres langt billigere.

Det ved du jo ingenting om. Ved du fx hvor mange pædagoger der var med?
kender du konditionerne til stedets muligheder for at holde møder? Ved
du overhovedet noget om det interne regnskab eller gætter du bare vildt
ud fra hvad Politiken skriver?
Der skal både mad og drikke til at holde et sådant arrangement udover
rejsen til stedet og retur.

> Det var lederens værelse. De andre måtte nøjes med værelser til
> 7.400 kr.
> per. nat.

Hvad var lederens værelse? Vil du påstå at det kostede 11.000 kr. pr.
nat for lederen alene? Det må du så dokumentere.

> Det kan man naturligvis godt. Men måske kunne man have overvejet
> økonomien
> en ektra gang.

Tror du virkelig at man kan rejse som institution til udlandet uden at
der er blevet givet grønt lys fra forvaltningens side, uden at de har
været inde over i forbindelse med økonomien?

Fra : Henry Vest

Dato : 11-06-09 21:07

> Det ved du jo ingenting om.

Det var ellers din egen påstand ...

> Ved du fx hvor mange p�dagoger der var med?

Nej, og det må siges at være irrelevant.

> Ved
> du overhovedet noget om det interne regnskab eller g�tter du bare vildt
> ud fra hvad Politiken skriver?

Jeg går ud fra Politikens oplysninger er korrekte. Er det ikke det, må jeg
naturligvis revidere min opfattelse af sagen.

> Der skal b�de mad og drikke til at holde et s�dant arrangement udover
> rejsen til stedet og retur.

Ja, og ... ?

> Hvad var lederens v�relse? Vil du p�st� at det kostede 11.000 kr. pr.
> nat for lederen alene? Det m� du s� dokumentere.

Det er hvad der står i Politiken.

--
Henry Vest

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-09 23:25

> Det var ellers din egen påstand ...

næ!

> Nej, og det må siges at være irrelevant.

Det er det da ikke, når det drejer sig om økonomi, vel?

> Jeg går ud fra Politikens oplysninger er korrekte. Er det ikke det, må
> jeg
> naturligvis revidere min opfattelse af sagen.

Du udtaler dig altså på et temmelig løst grundlag?

> Ja, og ... ?

Du forstår ikke hvad sigtet er, vel?

> Det er hvad der står i Politiken.

Og den køber du uden videre?

Fra : Henry Vest

Dato : 12-06-09 04:28

> n�!

Så prøv at læse dit eget indlæg nr. 2 i denne tråd.

> Det er det da ikke, n�r det drejer sig om �konomi, vel?

Prisen på de 11.000 kr. var for lederen. Antallet af pædagoger må her siges
at være irrelevant.

> Du udtaler dig alts� p� et temmelig l�st grundlag?

Nej. Jeg antager at Politikens oplysninger er korrekte. Men en avis kan
naturligvis tage fejl.

> Du forst�r ikke hvad sigtet er, vel?

Jo, du vil gerne undskylde et vildt overforbrug.

> Og den k�ber du uden videre?

Det har jeg allerede svaret på.

I øvrigt består det absurde ikke bare i overforbruget, men i at pædagogerne
nu tager sig en fridag for at få psykologhjælp! Fordi det åbenbart er meget
belastende at pressen skriver om sagen.

--
Henry Vest

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-09 19:29

> Prisen på de 11.000 kr. var for lederen. Antallet af pædagoger må her
> siges
> at være irrelevant.
Det er da relevant om der er 20 pædagoger eller 2 pædagoger på en tur
med den oplyste økonomi.

> Nej. Jeg antager at Politikens oplysninger er korrekte. Men en avis
> kan
> naturligvis tage fejl.

Ja, eller fordreje kendsgerningerne.

> Jo, du vil gerne undskylde et vildt overforbrug.

Hvor ser du et "vildt overforbrug". Hvis der er 20 pædagoger afsted, er
11.000 kr meget lavt = 550 kr. pr. næse pr. dag.

> [...]
> pædagogerne
> nu tager sig en fridag for at få psykologhjælp! Fordi det åbenbart er

Når man er i krise er det i orden at man får hjælp til at komme over
den. Arrogante svar, som man også så fra sundhedsstyrelsen om at aborter
kunne betale sig i relation til en problemstilling omkring
indvandrerkvinder, er åbenbart kommet på mode.

Tænk sig at folk går i krise over en hetz der rejses mod dem - uhørt!
ikke sandt? for pædagoger er jo ikke mennesker, men robotter, ikke?

Det er sgu en noget afstumpet tankegang du har her, udover at du går i
rimeligt små sko. Politiet har lige fået ca. 160 mio mere oven i de
mange andre millioner de allerede har fået tilført. Hvorfor er du ikke
forarget over det? Og tænk sig at politifolk tillader sig at afspadsere
deres overtid -det må pædagogerne altså ikke gøre? og de må heller ikke
blive syge.

Lad mig gentage at det er en stupid og afstumpet tankegang du her lægger
for dagen.

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-09 19:34

Arne H. Wilstrup wrote:
> "Henry Vest" <henryvestREM_OVE@cip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Det er da relevant om der er 20 pædagoger eller 2 pædagoger på en
> tur med den oplyste økonomi.

> Ja, eller fordreje kendsgerningerne.

Vi ved du ikke kan læse, men du kan altså heller ikke regne?

Politiken:

I april 2008 tog den tidligere leder af Børnehuset seks af sine ansatte med
på to pædagogiske strategidage i Berlin. Her overnattede de på det
femstjernede hotel Concorde.

Af bilag, som Politiken har fået aktindsigt i, fremgår, at værelset til
børnehavens leder kostede 11.000 kroner per nat. De andre værelser kostede
7.400 kroner.

DOKUMENTATION: Se luksushotellet (eksternt link)

Måneden forinden, i marts 2008, var personalet på en skirejse til Norge for
mindst 65.000 danske kroner. Året forinden, i april 2007, var personalet
desuden på en skirejse til Østrig.

LEDERENs værelse kostede 11.000 kr - hvad ER det for noget fis med at
dividere tallet med et eller andet frit opfundet? Hvorfor ikke dividere med
1000, så kostede værelset jo kun 11 kr?

Fra : Per Rønne

Dato : 13-06-09 02:47

Knud Larsen <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote:

> [...]
>
> LEDERENs værelse kostede 11.000 kr - hvad ER det for noget fis med at
> dividere tallet med et eller andet frit opfundet? Hvorfor ikke dividere med

Måske skulle du holde dig til personalets skirejse til Norge;
ledelsesgruppens rejse til et luksushotel i Berlin er der jo ingen der
forsvarer.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-09 07:09

"Per Rønne" wrote:

> Måske skulle du holde dig til personalets skirejse til Norge;
> ledelsesgruppens rejse til et luksushotel i Berlin er der jo ingen der
> forsvarer.

Er Arne nu forfremmet til "ingen"?

Og hvorfra har du "ledelsesgruppen"?

Fra : Per Rønne

Dato : 13-06-09 09:19

Knud Larsen <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote:

> Er Arne nu forfremmet til "ingen"?

1. Arne er ikke ansat på den pågældende instituion.

2. Arne er ikke pædagog, men grundskolelærer.

> Og hvorfra har du "ledelsesgruppen"?

Det er tydeligt fremstået af sagen at kun ledelsesgruppen var med til
luksushotellet i Berlin. Du blander derfor to sager samne.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : *@ _

Dato : 13-06-09 11:23

On Sat, 13 Jun 2009 10:19:02 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Det er tydeligt fremstået af sagen at kun ledelsesgruppen var med til
>luksushotellet i Berlin. Du blander derfor to sager samne.

?????

<<<<<
Hotelværelse til 11.000 - pr nat
Overforbruget, som forældrene henviser til, er blandt andet en tur til
Berlin i april 2008. Her tog den daværende leder seks ansatte med på
to pædagogiske strategidage i Berlin, hvor de overnattede på det
femstjernede hotel Concorde. Lederens værelse kostede 11.000 kroner
per nat, og de ansattes kostede 7.400 kroner.
<<<<<
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Per Rønne

Dato : 13-06-09 14:04

*@ _ <142@innnvvalid.invalid> wrote:

> [...]
> femstjernede hotel Concorde. Lederens værelse kostede 11.000 kroner
> per nat, og de ansattes kostede 7.400 kroner.

Ja, ledergruppen. Dén skal du ikke blande sammen med de meniges
hyttetur.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 13-06-09 14:35

> Ja, ledergruppen. Dén skal du ikke blande sammen med de meniges
> hyttetur.

Hvor i det citerede læser du ledergruppen? eller er vi ude i at lave en
Wilstrup?

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-06-09 19:35

N_B_DK <admin@spamme.dyndns.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Hvor i det citerede læser du ledergruppen? eller er vi ude i at lave en
> Wilstrup?

I denne tråd er der kun citeret fra Politiken, og jeg har altså læst det
andet i andetsteds.

Det er som tidligere nævnt Berlingske Tidende jeg holder, i
papirudgaven.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-09 20:03

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]

Jeg tvivler på at du vil risikere at lave en NoBrain, Per - for det er
trods alt FOR belastet.

Men i øvrigt keder den diskussion mig - der er såmænd ikke så meget at
tilføje, idet debatten går i ring.

Politiken er ikke sandhedsvidner, jeg har i min "research" set at det
pågældende hotel slet ikke har så dyre værelser. Oven i købet er beløbet
sat ned i højsæsonen til € 99, hvilket vel er omkring 700 kr. pr. nat
inklusive morgenmad.
Der er talt om to dage med en leder og 5 personer yderligere, så vidt
jeg kan se, i alt 6 personer. Hvis lederen har fået et værelse til 1700
kr. for de to dage, så har det altså kostet hende 3400 kr. Hvad det har
kostet for de øvrige 5 ved jeg ikke, men kun hvis samtlige personer har
fået et værelse til 1700 kr. pr. døgn i 2 dage vil beløbet komme op på
et svimlende beløb af 20400 kr. for alle seks i to dage, hvilket lyder
af temmelig meget og af fråds. Men de nævnte 11.000 kr. for 6 i 2 dage
vil betyde at et værelse i værste tilfælde har kostet omkring 850 kr.
pr. nat, hvilket ikke er så meget når man tager beliggenhed og
stjernestatus i betragtning. Men det kunne da sikkert være gjort
billigere. Vi har jo kun oplysningerne fra pressen, og den tager jeg med
et stort kilo salt.

Jeg tror da godt at man kunne have fundet et mere beskedent hotel med
faciliteter som konferencecenter eller mødelokale, men det har da
sikkert kostet ekstra de steder.

At bruge penge på pædagogernes trivsel, ser jeg intet galt i, og hvis
det kunne føre til et bedre arbejdsmiljø og bedre forhold for børnene,
så ser jeg ikke at det er galt. Man kan altid diskutere om prisen kunne
være anderledes. Det er der nogen der mener, og det har jeg ikke nogen
særlig mening om. Jeg er dog ikke til sinds at skose en institution blot
fordi en journalist har ment at der er en sag her.

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-09 20:49

On Sat, 13 Jun 2009 21:02:36 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
> pågældende hotel slet ikke har så dyre værelser. Oven i købet er beløbet
> sat ned i højsæsonen til € 99, hvilket vel er omkring 700 kr. pr. nat

Arne LAVER en Wilstrup.

På det pågældende hotel er det dyreste værelse ca. 5000kr pr nat og det
billigste ca. 1000kr pr. nat.

<snip resten>

Fra : TL

Dato : 14-06-09 05:34

On Sat, 13 Jun 2009 21:02:36 +0200, in dk.politik "Arne H. Wilstrup"
<ahw> wrote:

>Men de nævnte 11.000 kr. for 6 i 2 dage
>vil betyde at et værelse i værste tilfælde har kostet omkring 850 kr.
>pr. nat, hvilket ikke er så meget når man tager beliggenhed og
>stjernestatus i betragtning.

Manipulation og dårlige bortforklaringer. Artiklen skriver ganske
tydeligt, at der var brugt 11.000 pr nat pr værelse.

Fra : Per Rønne

Dato : 14-06-09 07:13

TL <tl_dp@roadrunner.com> wrote:

> Manipulation og dårlige bortforklaringer. Artiklen skriver ganske
> tydeligt, at der var brugt 11.000 pr nat pr værelse.

Forkert. Jeg citerer:

=
11.000 kr. for hotelværelse
[...]

<http://politiken.dk/indland/article729447.ece>

Skriver man på den måde siger man at det er den rene værelsespris, og
man siger ikke noget om eventuelt yderligere forbrug.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-09 10:49

On Sun, 14 Jun 2009 10:38:46 +0200, Per Rønne wrote:

> I så fald et ejendommeligt stabilt og rundt forbrug. Jeg så gerne de
> bilag, men de er åbenbart ikke lagt frem på nettet.

Mon ikke den samlede regning på f.eks. 3 overnatninger har været 33.000 og
man så har delt beløbet med 3 for at få det pr. dag.?

Fra : Per Rønne

Dato : 14-06-09 10:54

S.A.Thomsen <"s_a_thomsen(snabel)yahoo(prik)com"> wrote:

> Mon ikke den samlede regning på f.eks. 3 overnatninger har været 33.000 og
> man så har delt beløbet med 3 for at få det pr. dag.?

Hvordan så udspecificere at værelsesprisen per nat har været på 11.000
for lederen, og for de øvrige på 7.500 ?

I øvrigt ville jeg da tro at man i sådanne tilfælde udsteder en samlet
faktura.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-09 11:37

On Sun, 14 Jun 2009 12:24:46 +0200, Per Rønne wrote:

> Måske; vi aner det ikke.

Korrekt, men mon ikke det er et kvalificeret gæt.?

Fra : Per Rønne

Dato : 14-06-09 12:25

S.A.Thomsen <"s_a_thomsen(snabel)yahoo(prik)com"> wrote:

> Korrekt, men mon ikke det er et kvalificeret gæt.?

Kvalificerede gætterier bør vi nok vente med til vi måtte have set
bilagene ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-09 17:38

On Sun, 14 Jun 2009 14:40:01 +0200, Per Rønne wrote:

> Så udspecificerede plejer sådanne bilag nu ikke at være til at man ikke
> kan gætte ud fra dem.

Øhhh, JO. Hvis de var mere detaljerede, så var det jo ikke "gæt".

> Foreløbig har vi kun nogle skriverier fra en journalist på Politiken,
> som vi har kunnet afsløre ikke kan passe.

Jo, det kan de faktisk godt, da forbrug af mad og drikke m.m. kan være med
i regnestykket.

Fra : Per Rønne

Dato : 14-06-09 17:54

S.A.Thomsen <"s_a_thomsen(snabel)yahoo(prik)com"> wrote:

> Øhhh, JO. Hvis de var mere detaljerede, så var det jo ikke "gæt".

Vi har jo slet ikke set bilagene.

> Jo, det kan de faktisk godt, da forbrug af mad og drikke m.m. kan være med
> i regnestykket.

»Kan være«; det ordvalg der er benyttet ville normalt indicere at de
/ikke/ er en del af de angivne priser.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-09 18:30

On Sun, 14 Jun 2009 18:53:52 +0200, Per Rønne wrote:

> Vi har jo slet ikke set bilagene.

> »Kan være«; det ordvalg der er benyttet ville normalt indicere at de
> /ikke/ er en del af de angivne priser.

Det er også derfor jeg kalder det et "kvalificeret GÆT". Hvis alle detaljer
var kendt, var det jo ikke et GÆT.

Bortset fra det, så er tråden vist ved at udvikle sig til flueknepperi.

EOD

Fra : TL

Dato : 14-06-09 23:39

On Sun, 14 Jun 2009 11:54:05 +0200, in dk.politik per@RQNNE.invalid
(Per Rønne) wrote:

>I øvrigt ville jeg da tro at man i sådanne tilfælde udsteder en samlet
>faktura.

Pr min erfaring, så betaler hvert værelse typisk separat.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-09 02:58

TL <tl_dp@roadrunner.com> wrote:

> Pr min erfaring, så betaler hvert værelse typisk separat.

Også når det er samme kunde der betaler for flere værelser?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : TL

Dato : 15-06-09 04:10

On Mon, 15 Jun 2009 03:58:25 +0200, in dk.politik per@RQNNE.invalid
(Per Rønne) wrote:

>Også når det er samme kunde der betaler for flere værelser?

Det er bestemt meget muligt.

Fra : TL

Dato : 14-06-09 23:30

On Sun, 14 Jun 2009 08:12:31 +0200, in dk.politik per@RQNNE.invalid
(Per Rønne) wrote:

>Forkert.

Nej, det er ikke forkert, og det er i fin overestemmelse med det, som
du citerer fra Politiken.
Uanset eventuelle nuancer, så er det ihvertfald langt fra Arnes
fantasifulde udlægning og medfølgende manipulerende beregninger om
seks personer og to dage = 11.000 kr.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-09 02:58

TL <tl_dp@roadrunner.com> wrote:

> Nej, det er ikke forkert, og det er i fin overestemmelse med det, som
> du citerer fra Politiken.

Der tales i artiklerne ikke om forbrug, men om værelsespris per nat.

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-09 09:03

Fra : Per Rønne

Dato : 14-06-09 09:39

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-09 11:11

Fra : Per Rønne

Dato : 14-06-09 11:25

> [...]

> Jeg vil tro at regningen har set nogenlunde sådan her ud:
>
> Værelse XX (navn på leder) XX.XXX kr
> Værelse XX (navn på medarbejder) XX.XXX kr

Måske; vi aner det ikke.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-09 12:58

Fra : Per Rønne

Dato : 14-06-09 13:40

Fra : TL

Dato : 14-06-09 23:38

On Sun, 14 Jun 2009 14:40:01 +0200, in dk.politik per@RQNNE.invalid
(Per Rønne) wrote:

>Foreløbig har vi kun nogle skriverier fra en journalist på Politiken,
>som vi har kunnet afsløre ikke kan passe.

Vi har da ikke afsløret noget.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-09 02:58

TL <tl_dp@roadrunner.com> wrote:

> Vi har da ikke afsløret noget.

Vi har kunnet afsløre at der ikke eksisterer suiter med priser på 7.500
eller 11.000 per nat på det pågældende hotel.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : TL

Dato : 15-06-09 04:08

(Per Rønne) wrote:

>Vi har kunnet afsløre at der ikke eksisterer suiter med priser på 7.500
>eller 11.000 per nat på det pågældende hotel.

Det gør der ikke nu.

Fra : *@ _

Dato : 13-06-09 17:52

On Sat, 13 Jun 2009 15:04:12 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Ja, ledergruppen. Dén skal du ikke blande sammen med de meniges
>hyttetur.

hvad er det der gør at du ikke kan se forskel på- fra artiklen-

"leder"

og

"seks ansatte"

????

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-09 05:37

*@ _ wrote:

> hvad er det der gør at du ikke kan se forskel på- fra artiklen-
>
> "leder"
>
> og
>
> "seks ansatte"

Ja, man undrer sig. Og Arne får det nu pludselig til FEM ansatte, og til
helt andre priser end dem der er rapporteret fra børneinstitutionen selv.

Hos Arne kender man syndromet "når virkeligheden ikke passer mig, så
opfinder jeg bare selv en ny".

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-09 12:03

"Per Rønne" wrote:

> 1. Arne er ikke ansat på den pågældende instituion.
>
> 2. Arne er ikke pædagog, men grundskolelærer.

Skriver du ikke lige ovenfor at "ingen" forsvarer luksushotellet i Berlin?

Hvor siger jeg noget om hvad Arne er eller ikke er? Bortset fra at han er
uden for pædagogisk rækkevidde og ikke nogensinde læser de links han
kommenterer, eller i hvert fald meget sjældent læser dem.

> Det er tydeligt fremstået af sagen at kun ledelsesgruppen var med til
> luksushotellet i Berlin. Du blander derfor to sager samne.

Vel er det ej tydeligt fremgået, nu har vi set Politikens to artikler flere
gange, og der står intet om "ledelsesgruppen", - der står "lederen" og seks
ansatte. Jeg ved ikke om de seks anså sig selv som ledelsesgruppe, men det
har ikke fremgået af de sider linkene her har henvist til.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-06-09 14:04

Knud Larsen <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote:

> Skriver du ikke lige ovenfor at "ingen" forsvarer luksushotellet i Berlin?

Jeg har altså ikke set nogen forsvare luksushotellet.

> [...]

> ansatte. Jeg ved ikke om de seks anså sig selv som ledelsesgruppe, men det
> har ikke fremgået af de sider linkene her har henvist til.

Nu er der altså andre medier end Politiken, og det er faktisk Berlingske
Tidende [og Weekendavisen] jeg holder.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 13-06-09 14:35

> Jeg har altså ikke set nogen forsvare luksushotellet.

Ok, så fjern wilstrup fra dit filter.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-06-09 19:35

N_B_DK <admin@spamme.dyndns.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
>
> Ok, så fjern wilstrup fra dit filter.

Han har aldrig været i mit filter, men jeg ser nu at han har lavet lidt
research på det; det pågældende hotel skal slet ikke have så dyre
værelser.

Hvornår er Politikens journalister i øvrigt blevet sandhedsvidner?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-09 05:42

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> værelser.
>
> Hvornår er Politikens journalister i øvrigt blevet sandhedsvidner?

Arne og research Hvad går dig af dig?

Du mener altså at Politikens journalister får aktinsigt, og alligevel
skriver flere artikler på basis af rene løgne?

Hvis det hele var løgn, hvorfor tror du så personalet skulle have
krisehjælp,- så ville de jo have været journalisterne som skulle indlægges
til krisehjælp.

Utrolige krumspring I er ude i, - jeg kan omformulere: "hvornår er Arne
blevet et sandhedsvidne"? DEN kunne jeg godt tænke mig at høre dig svare på.
Du MÅ da vide efter så mange år, at Arne lyver fuldstændig uhæmmet, og
opfinder kilder hvor der ikke er nogen, og afviser andre som enhver kan se
er der.

Fra : Per Rønne

Dato : 14-06-09 07:13

Knud Larsen <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote:

> Arne og research Hvad går dig af dig?
>
> Du mener altså at Politikens journalister får aktinsigt, og alligevel
> skriver flere artikler på basis af rene løgne?

Jeg konstaterer at når jeg går ind på det pågældende hotels hjemmeside,
så får jeg den dyreste suite til at koste 3.700-5.000 kroner per nat,
afhængig af tidspunkt, slet, slet ikke til 11.000 per nat.

> Hvis det hele var løgn, hvorfor tror du så personalet skulle have
> krisehjælp,- så ville de jo have været journalisterne som skulle indlægges
> til krisehjælp.

Nu er journalister jo berygtede for deres ordbrug; efter deres
opfattelse render politikerne da også permanent rundt på Christiansborg
og 'raser'.

> [...]
> Du MÅ da vide efter så mange år, at Arne lyver fuldstændig uhæmmet, og
> opfinder kilder hvor der ikke er nogen, og afviser andre som enhver kan se

Ja, jeg kunne i hvert fald ikke finde det dyreste værelse til 1.700
kroner.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-09 11:04

> [...]

Nu gider jeg normalt ikke kommentere hvad Knud den Hellige siger.
Det skyldes jo at han opkaster sig som ekspert på Islam og stryger om
sig med skriftsteder, som om alle muslimer følger koranen til punkt og
prikke. Hans evige begrundelse er at han så sandelig har undervist på en
islamisk skole hvor hans afgang er blevet begrædt, selvom vi udmærket er
klar over at han blev afskediget fra samme skole og derfor har lyst til
at hævne sig. Det er såre menneskeligt, men ikke desto mindre
uvederhæftigt, så måske han ikke skulle udtale sig om hvad research er
for noget.

Dog er det typisk at hans udtalelser ikke så meget bygger på fakta, men
på at personer han ikke kan lide naturligvis skal have det glatte lag.

Du og jeg er ofte uenige om mange ting -endda voldsomt uenige, da jeg
finder dine angreb på enhedsskolen fuldkommen ude af proportioner, så
påstanden om at du skulle være min rygklapper er helt ude i sumpen.

Når det er sagt, så har du en forbløffende evne til at se gennem de
politiske forhold og forholde dig eksplicit til kendsgerningerne udi det
debatterne drejer sig om, så selvom jeg kan være irriteret på dig og har
været det gentagne gange i løbet af årene, så har jeg aldrig oplevet dig
falde ud af din flegmatiske rolle. Det er sket at du har svunget dig op
til at omtale en modstander som 'idiot', men der skal meget til, så jeg
ser da frem til mange fremtidige debatter med dig, også selvom jeg ikke
er i besiddelse af samme flegma som dig. Den både irriterer mig og
forbløffer mig - og samtidig får mig til dybest set at respektere dig,
og det er vel ikke så galt?

I den omtalte sag, kæmper du dog en kamp mod vindmøller. TL kommenterer
altid tingene set fra et amerikansk perspektiv. Han kloger sig ofte på
ting i Danmark som han intet ved om, og hans til tider manipulatoriske
udsagn og fordrejninger af kendsgerningerne gør at han ligger trygt i
mit filter sammen med Knud den Hellige Larsen.

I denne debat havde jeg lyst til at lade ham slippe ud af filteret alene
for debattens skyld, men så erindrer jeg at han blot vil fremture med
sine perjorativer mod min person, så han bliver i hvert fald foreløbig:
min flegma er ikke så veludviklet som din, desværre og som "gammel mand"
må jeg passe på blodtrykket og helbredet indtil videre .

Men god kamp mod vindmøllerne og vindbøjtlerne. Det er typisk at de kun
bøjer sig for kendsgerninger når det passer i deres kram - det må jo
ikke være sådan at man kan betvivle en avis af Politikens standard, når
den er vendt mod de forkætrede pædagoger som mange ikke kan lide, især
fordi ordet vækker minder om folk med lyserøde bleer om hovedet og
derfor er de pr. definition "prygelknabe" for det modsatte som Knud den
Hellige Larsen og hans rygklapper Tom Liljenberg står for. Der kan
overhovedet ikke være tvivl om at deres skjulte agenda er at få "ram
på de røde pædagoger" uanset om de så er "røde" eller ej.

Historien har altså intet med sagens faktuelle fremstilling at gøre, men
har at gøre med deres politiske agenda i denne sag.
Derfor er det nyttesløst at debattere med de to fjolser. Du bemærker
sikkert også at fordi du har den opfattelse at der ikke nødvendigvis er
fugls føde på sagen (selvom du med tilfredshed hylder lederens
afskedigelse), så bliver du pludselig forlenet med det synspunkt at du
er min rygklapper etc.

Væn dig til det: med de to fjolser som debattører, kan du ikke vente et
eneste gran af saglighed her. Good luck!

Fra : Per Rønne

Dato : 14-06-09 11:25

Arne H. Wilstrup <ahw> wrote:

> Du bemærker sikkert også at fordi du har den opfattelse at der ikke
> nødvendigvis er fugls føde på sagen (selvom du med tilfredshed hylder
> lederens afskedigelse),

Der synes under alle omstændigheder at have været noget galt, i hvert
fald på ledelsesniveau, men Politiken virker ikke helt troværdig her.

> så bliver du pludselig forlenet med det synspunkt at du er min rygklapper
> etc.

Hvilket jo er absurd.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-09 11:50

> Der synes under alle omstændigheder at have været noget galt, i hvert
> fald på ledelsesniveau, men Politiken virker ikke helt troværdig her.

> Hvilket jo er absurd.

netop - men forvent ikke substantielle argumenter fra den side som jeg
allerede har beskrevet. Hvis du formaster dig til at være enig med mig,
så har du allerede sat dig i bås som en venstreorienteret hallunk, og
det er jo en af de skjulte agendaer: kan man få dig til at tage afstand
fra alle mine synspunkter, vinker der dig en glad tid sammen med Knud
den Hellige Larsen, Tom Liljeberg, /Peter m.fl.
Gør du det til et spørgsmål om nuancer, har du et problem i forhold til
disse: Enten er du med dem eller også er du imod dem.
De stakkels sovsehjerner kan ikke acceptere folk der ser nuanceret på
tingene eller måske endda giver en politisk modstander ret i noget som
helst.

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-09 11:40

> Der synes under alle omstændigheder at have været noget galt, i hvert
> fald på ledelsesniveau, men Politiken virker ikke helt troværdig her.

> Hvilket jo er absurd.

Enig. Jeg har altid betragtet dig som den mest sobre og seriøse debattør
herinde (hvilket overhovedet ikke passer med at være rygklapper for Arne).

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-09 08:47

> Måske skulle du holde dig til personalets skirejse til Norge;
> ledelsesgruppens rejse til et luksushotel i Berlin er der jo ingen der
> forsvarer.

Der er ingen rimelighed i at bo på luksushotel for en ledelse, når
personalet kan nøjes med væsentligt mindre. Men vi ved ikke om de
faktisk har betalt det selv, for det fremgår ikke af pressen. Men så må
misundelsen da også høre op. At Knud den Hellige Larsen taler om 65.000
til en skirejse for et personale, er jo pebernødder. Jeg har aldrig set
ham harcellere over hvad det koster at holde kongehuset eller militæret
i live pr. dag!!! Eller for den sags skyld politiet der rask væk får den
ene bevilling efter den anden, medens kommunerne får slået bunden ud af
pengekassen og ikke kan udbygge skoler og daginstitutioner fordi
regeringen tvinger dem til IKKE at bruge deres opsparede midler. DET er
sgu en tanke værd - det andet, at harcellere over sølle 65000 er sølle
og viser at man går i gevaldigt små sko.

Fra : N_B_DK

Dato : 13-06-09 11:06

"Arne H. Wilstrup" <ahw> wrote in message
>medens kommunerne
> får slået bunden ud af pengekassen og ikke kan udbygge skoler og
> daginstitutioner fordi regeringen tvinger dem til IKKE at bruge deres
> opsparede midler.

Ja så tager man bare på dyre rejser istedet for, det giver nok mening
for dig, men jeg er sikker på, at vi er mange der ikke kan se det
rimelige i det.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-09 12:07

Arne H. Wilstrup wrote:
> [...]
> opsparede midler. DET er sgu en tanke værd - det andet, at harcellere
> over sølle 65000 er sølle og viser at man går i gevaldigt små sko.

Jeg TALER ikke om en skid, jeg modsiger løgnagtige udsagn om hvad der har
stået i artiklerne i Politiken.
Det er sigende at Feje-Arne henter helt andre ting frem for at
bortforklare, - kun undrer det mig at han ikke fandt noget fra USA.

Utroligt at man kan forsvare at fyre store summer af, i en institution som
allerede HAR overskredet sine bevillinger med over en million kroner, - men
selvfølgelig, sammenlignet med fx Stein Bagger, så er det jo peanuts. Også
sammenlignet med prisen for månelandingen i 1975.

Fra : Henry Vest

Dato : 12-06-09 20:02

> Hvor ser du et "vildt overforbrug". Hvis der er 20 pædagoger afsted, er
> 11.000 kr meget lavt = 550 kr. pr. næse pr. dag.

En gang til for arveprins Arne: de 11.000 kr. var for lederen.

> Tænk sig at folk går i krise over en hetz der rejses mod dem -

Hvilken hetz? Det er vist meget forståeligt at pressen interesserer sig for
sagen.

> Det er sgu en noget afstumpet tankegang du har her, udover at du går i
> rimeligt små sko. Politiet har lige fået ca. 160 mio mere oven i de
> mange andre millioner de allerede har fået tilført.

Ja, og? Jeg har ikke hørt om at de skal misbruges til "trivselsdage" på
luksushoteller.

> Hvorfor er du ikke
> forarget over det?

Fordi det ikke har noget med sagen at gøre overhovedet.

> Og tænk sig at politifolk tillader sig at afspadsere
> deres overtid -det må pædagogerne altså ikke gøre?

Jo, men her er der ikke tale om afspadsering.Hvorfor blander du det ind i
sagen?

> og de må heller ikke
> blive syge.

Hvorfor ikke?

--
Henry Vest

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-09 20:08

Henry Vest wrote:

> En gang til for arveprins Arne: de 11.000 kr. var for lederen.

Arne har vist det IGEN, han læser IKKE ting der modsiger hans forudfattede
meninger, så vil han hellere dumme sig så det klasker i Øresund.

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-09 20:14

> En gang til for arveprins Arne: de 11.000 kr. var for lederen.

Og...? Tænk på hvad politiet har fået, tænk på hvad det kostede at sende
politidirektøren til udlandet og hvordan hun og den anden leder brugte
af samfundets penge, som så måtte tilbagebetales fordi pressen fik nys
om sagen.

> Hvilken hetz? Det er vist meget forståeligt at pressen interesserer
> sig for
> sagen.

Er det det?

> Ja, og? Jeg har ikke hørt om at de skal misbruges til "trivselsdage"
> på
> luksushoteller.

så læser du ikke aviser. Hanne Bech Hansen og hendes medsammensvorne
måtte ellers fornylig betale pengene tilbage fordi pressen fik nys om
deres overforbrug. Men det missede du måske?

> Fordi det ikke har noget med sagen at gøre overhovedet.

Det har da alt med sagen at gøre. Du holder hånden over politiets fråds,
medens du er forarget over et beløb der svarer til en tiendedel af hvad
der fx ofres på politi og militær pr. DAG!!!!

> Jo, men her er der ikke tale om afspadsering.Hvorfor blander du det
> ind i
> sagen?

For at sætte tingene i et større perspektiv.

> Hvorfor ikke?

Det er da dig der ironiserer over at medarbejdernes psykiske
arbejdsmiljø er i fare og derfor skal have psykologhjælp. Hvorfor har du
så ondt i røven af dette?

Fra : Henry Vest

Dato : 12-06-09 20:22

> Og...?

Altså er dit regnestykke (med selvopfundne tal) komplet irrelevant.

> Er det det?

Ja.

> Det har da alt med sagen at gøre. Du holder hånden over politiets fråds,

Nej.Det har bare ingenting med denne sag at gøre.

> For at sætte tingene i et større perspektiv.

Altså, fordi politiet afspadserer timer, må lederne i en børnehave gerne
bruge penge på dyre rejser ... Hvor er sammenhængen?

> Det er da dig der ironiserer over at medarbejdernes psykiske
> arbejdsmiljø er i fare og derfor skal have psykologhjælp.

Ja, de snuppede sig såmænd lige en fridag. De skulle vel hvile ud ovenpå den
anstrengende tur til Berlin.

--
Henry Vest

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-09 21:29

On Fri, 12 Jun 2009 21:22:20 +0200, Henry Vest wrote:

<snip>

> Ja, de snuppede sig såmænd lige en fridag. De skulle vel hvile ud ovenpå den
> anstrengende tur til Berlin.

Du ryger snart i Arnes sandheds-filter, for at afsløre hans stupiditet.
Sådan noget gør man ikke ustraffet.

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-09 08:43

> Altså er dit regnestykke (med selvopfundne tal) komplet irrelevant.

> Ja.

Det er vi ikke enige om.

> Nej.Det har bare ingenting med denne sag at gøre.

> Altså, fordi politiet afspadserer timer, må lederne i en børnehave
> gerne
> bruge penge på dyre rejser ... Hvor er sammenhængen?

Sammenhængen er enkel: du harcellerer over nogle småpenge til nogle
pædagogers sikkert tiltrængte arbejdsrejse - et beløb der er peanuts i
forhold til både poliltiets og militærets ekskapader i dagligdagen. Det
er at gå i for små sko, på linje med Ekstra Bladets idelige forsøg på at
ramme de små og lade de store løbe.

> Ja, de snuppede sig såmænd lige en fridag. De skulle vel hvile ud
> ovenpå den
> anstrengende tur til Berlin.

Din arrogance kender ingen grænser. Du forstår ikke at folk kan have et
dårligt psykisk arbejdsmiljø der ikke bliver bedre af en presse der
kører på misundelsen i stedet for at rette skytset mod de virkelige
problemer i samfundet. Millioner OM DAGEN fyret af på unyttigt isenkram,
KRIGE i verden der er os uvedkommende, men hvor vi kan "spise kirsebær
med de store", politiets idelige krav om penge hvor andre institutioner
må lide under politikernes manglende velvilje.

En ekstra fridag? Bah! hvad er det du er så misundelig over? At folk kan
bryde sammen? og det kalder du arrogant for "en ekstra fridag"?
Vorherre bevares for et menneskesyn du er i besiddelse af. Fy for
Fanden, siger jeg. Man må håbe at du ikke selv bliver syg eller får en
depression eller kommer i krise -eller måske snarere tværtimod: Det
kunne måske lære dig et og andet om mennesker og om empati. Din
arrogante holdning til mennesker der lider, er fascistoidt inspireret og
uhyggelig misantropisk.

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-09 08:51

On Sat, 13 Jun 2009 09:42:58 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
> forhold til både poliltiets og militærets ekskapader i dagligdagen. Det
> er at gå i for små sko, på linje med Ekstra Bladets idelige forsøg på at

Suk. Arne forsvarer jo reelt tyveri med at andre stjæler mere.

> [...]
> med de store", politiets idelige krav om penge hvor andre institutioner
> må lide under politikernes manglende velvilje.

Arne's bortforklaringer er efterhånden mere end ekstreme.

> [...]
> kunne måske lære dig et og andet om mennesker og om empati. Din
> arrogante holdning til mennesker der lider, er fascistoidt inspireret og

Og så afsluttes der som sædvanlige lige med en spand mudder.

Fra : N_B_DK

Dato : 13-06-09 11:11

"S.A.Thomsen" <"s_a_thomsen(snabel)yahoo(prik)com"> wrote in message

> Suk. Arne forsvarer jo reelt tyveri med at andre stjæler mere.

Mener du lønninger til politiet er tyveri?

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-09 13:05

On Sat, 13 Jun 2009 12:11:23 +0200, N_B_DK wrote:

> Mener du lønninger til politiet er tyveri?

Nej, men det gør Arne.

Fra : J. Nielsen

Dato : 13-06-09 14:50

On Sat, 13 Jun 2009 09:50:50 +0200, "S.A.Thomsen"
<"s_a_thomsen(snabel)yahoo(prik)com"> wrote:

>Arne's bortforklaringer er efterhånden mere end ekstreme.

Arnes bortforklaringer vokser med samme hast som Pinocchios næse.

....og af samme grund.
--

-JN-

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-09 19:34

"J. Nielsen" <mp274808@paul.get2net.dk> skrev i meddelelsen

> Arnes bortforklaringer vokser med samme hast som Pinocchios næse.
>
> ...og af samme grund.

Der er ingen bortforklaringer - og der er heller ingen grund til det.
Lederens værelse kostede IKKE 11.000 pr. nat i Berlin. Det er der
overhovedet ingen dokumentation for. Hvis du gjorde dig den ulejlighed
med at finde det pågældende hotel i Berlin, ville du vide at der IKKE
findes et eneste værelse til den pris, selv i højsæsonen.

Så prøv at forholde dig til sandheden i stedet for at lade dig
manipulere af Politikens manipulationer.

Fra : Henry Vest

Dato : 13-06-09 09:04

> [...]
> kunne måske lære dig et og andet om mennesker og om empati. Din
> arrogante holdning til mennesker der lider, er fascistoidt inspireret og

Du er helt underholdende

--
Henry Vest

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-09 12:50

> Du er helt underholdende

Ja, det er du til gengæld ikke!

Fra : N_B_DK

Dato : 13-06-09 11:11

> Sammenhængen er enkel: du harcellerer over nogle småpenge til nogle
> pædagogers sikkert tiltrængte arbejdsrejse - et beløb der er peanuts i
> forhold til både poliltiets og militærets ekskapader i dagligdagen.

Ja en dyr rejse for nogle pædagoer er helt at sammenligne med politiet
og det arbejde de udfører.

> [...]
> et dårligt psykisk arbejdsmiljø der ikke bliver bedre af en presse der
> kører på misundelsen i stedet for at rette skytset mod de virkelige

Arhh så det er altså samfundets skyld at de blev nød til at bo på
11000,- kr dyre værelser pr nat, ja det er nu tragisk....

> En ekstra fridag? Bah! hvad er det du er så misundelig over? At folk
> kan bryde sammen? og det kalder du arrogant for "en ekstra fridag"?

Ja de burde tilbagebetale hver en kr.

> Vorherre bevares for et menneskesyn du er i besiddelse af. Fy for
> Fanden, siger jeg.

Ja det siger du sikkert, præcis som du oftest holder hånden over
kriminelle, så din reaktion undrer på ingen måde.

> Man må håbe at du ikke selv bliver syg eller får en
> depression eller kommer i krise

Jeg tror jeg får en krise over jeg ikke får den slags rejser, måske jeg
kan lægge sag an mod samfundet, det er jo altsammen samfundets skyld.

-eller måske snarere tværtimod: Det
> kunne måske lære dig et og andet om mennesker og om empati. Din
> arrogante holdning til mennesker der lider, er fascistoidt inspireret
> og uhyggelig misantropisk.

Folk der lider min bare røv, de er 100% selv skyld i deres såkaldte
lidelser.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-09 21:27

On Fri, 12 Jun 2009 21:14:04 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
> politidirektøren til udlandet og hvordan hun og den anden leder brugte
> af samfundets penge, som så måtte tilbagebetales fordi pressen fik nys

Det er utroligt så stupide bortforklaringer Arne roder sig ud i, i stedet
for at indrømme at han ikke har læst artiklen.

<snip resten af de totalt tåbelige bortforklaringer>

Fra : TL

Dato : 13-06-09 07:58

On Fri, 12 Jun 2009 21:14:04 +0200, in dk.politik "Arne H. Wilstrup"
<ahw> wrote:

>"Henry Vest" <henryvestREM_OVE@cip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

>Og...? Tænk på hvad politiet har fået, tænk på hvad det kostede at sende
>politidirektøren til udlandet

Kan vi ikke lige få dette tydeliggjort helt klart og umisforståligt:
Arne synes, at det er helt OK, at børnehaveledere bor på hotel til kr
11.000 / nat / værelse?

Fra : Per Rønne

Dato : 13-06-09 09:19

TL <tl_dp@roadrunner.com> wrote:

> Kan vi ikke lige få dette tydeliggjort helt klart og umisforståligt:
> Arne synes, at det er helt OK, at børnehaveledere bor på hotel til kr
> 11.000 / nat / værelse?

Lige nøjagtig dét har han altså ikke forsvaret; han holder sig til at
forsvare de menige pædagoger, dem med skirejsen til Norge, sandsynligvis
i en hytte, dem der fik en dag sammen til at tale situationen igennem,
før de skulle møde forældrene ...

Det tjener altså intet formål at blande tingene sammen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-09 12:10

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> sandsynligvis i en hytte, dem der fik en dag sammen til at tale
> situationen igennem, før de skulle møde forældrene ...

Hvad har du gang i? Han har *bortforklaret* de 11.000 kr med at det koster
et femstjernet i Berlin ikke, - hvorfor skal han nu have kredit for sådanne
sædvanlige udflugter og løgne?

> Det tjener altså intet formål at blande tingene sammen.

Sig det til Arne.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-06-09 14:04

> [...]

> et femstjernet i Berlin ikke, - hvorfor skal han nu have kredit for sådanne

Det har jeg altså ikke set.

> Sig det til Arne.

Hold luksushotellet ude af hytteturen til de menige.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 13-06-09 14:37

> Det har jeg altså ikke set.

Hvorfor udtaler du dig så om hvad arne har eller ikke har, når du
tydeligvis har ham i dit filter?

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-09 15:36

"Per Rønne" wrote:

> Det har jeg altså ikke set.

> Hold luksushotellet ude af hytteturen til de menige.

Hvorfor dog det? hovednyheden var værelsesprisen i Berlin. Så kommer Arne
ind, og VED at det koster et værelse ikke, men kun 10 procent af beløbet
(eller 5 procent som han også var ude med), - det er stort set hvad jeg har
kommenteret.
OG sagen bliver jo kun så langstrakt fordi Arne, som han plejer, finder på
vanvittige bortforklaringer og tossede sammenligninger.

Iøvrigt er Arne nu på banen med selveste priserne fra hotellet, nu åbenbart
ikke gættet men fra Nettet. Jeg aner ikke om manden har fundet det rette, -
Politiken havde jo tallene fra en aktindsigt, og jeg har svært ved at se
hvorfor Børnehuset frivilligt skulle have skruet priserne en faktor 3-4-5
op.

Sagen ER jo ikke så hamrende vigtig, men bare interessant. København kommune
køres åbenbart ad helvede til generelt, de kunne spare en mia kr om året,
hvis de tog sig sammen, i stedet for at lege konger i hvert sit kongedømme.

Det er jo altid spændende med mester Arne, - det næste bliver måske at han
hævder at Børnehuset slet ikke eksisterer, eller at børnehuse i USA koster
langt mere, og børnehuse i DDR slet ingen ting, - et eller andet fikst som
jeg ikke har fantasi til at forestille mig. Han mener jo fx, at jeg burde
sammeligne disse rejser med prisen for hele militæret og kongehuset

Fra : Per Rønne

Dato : 13-06-09 19:53

Knud Larsen <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote:

> Iøvrigt er Arne nu på banen med selveste priserne fra hotellet, nu åbenbart
> ikke gættet men fra Nettet.

Han burde vel så bringe et link med disse priser, som må stå i ¤.

> Jeg aner ikke om manden har fundet det rette, - Politiken havde jo tallene
> fra en aktindsigt, og jeg har svært ved at se hvorfor Børnehuset
> frivilligt skulle have skruet priserne en faktor 3-4-5 op.

Der er tydeligt nogle der finder Politikens journalister lige så højt
hævet over mistanken om sjuskeri eller urent trav, som den irske
offentlighed i 50erne fandt katolske præster, der arbejdede på
drengehjem, hævet over enhver mistanke ...

> [...]
> kommune køres åbenbart ad helvede til generelt, de kunne spare en mia kr
> om året, hvis de tog sig sammen, i stedet for at lege konger i hvert sit

På det foreliggende grundlag synes fyringen af lederen i hvert fald
fuldt ud berettiget.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-09 19:45

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

Lederens værelse kostede IKKE 11.000 pr. nat i Berlin. Det er der
overhovedet ingen dokumentation for. Hvis man gjorde sig den ulejlighed
med at finde det pågældende hotel i Berlin, ville man vide at der IKKE
findes et eneste værelse til den pris, selv i højsæsonen.

Politiken angiver da heller ikke at lederens værelse alene kostede
11.000 pr. nat, men angiver flere rejser og slår beløbene sammen,
altsammen manipulation med sandheden. Meningen er naturligvis at man
skal tro at lederen (1 person) havde et værelse i Berlin til 11.000 kr.
pr. nat. Det er IKKE tilfældet - og det er heller ikke dokumenteret.

Det dyreste værelse på det pågældende hotel koster i højsæsonen godt
1700 pr. nat. Det betyder at der er mindst 6 personer der har været på
de dyreste værelser, hvis det altså er sandt hvad Politiken skriver. Jeg
er ikke i tvivl om at Politiken kan regne og finde ud af at hvis man
slår priserne sammen på de rejser der har været og hvor lederne har boet
i lukseriøse omgivelser, kan få det tal ud af det, men det er
manipulation når avisen forsøger at få det til at se ud som om der er en
eneste leder der har boet på et sådant værelse med mindre vedkommende
har været alene i Berlin, og boet på værelset i 6 dage, men det fremgår
ingen steder hvor lang tid der er gået.
Hvis det imidlertid drejer sig om hele institutionen der skulle have
været væk i 6 dage hvor der er en leder der har boet i lukseriøse
omgivelser for børnenes penge, så er det naturligvis forargeligt, men
det er også forargeligt at politiet har fået adskillige ekstra millioner
i merbevilling som ellers kunne være gået til skoler og
børneinstitutioner samt plejehjem. Det er også forargeligt at militæret
kan fyre adskillige millioner af på en dag. Der er simpelthen så meget
at være forarget over, at vi ikke kan bestille andet.

Er der foregået noget ulovligt, så får det naturligvis
konsekvenser -hvis ikke, så er det altså en prut i en hornlygte fremført
af misundelige personer.

> Det har jeg altså ikke set.

Jeg blander ingenting sammen, men jeg må erkende at der ikke er grænser
for manglende seriøsitet også i dette tilfælde fra modparten side.

> Hold luksushotellet ude af hytteturen til de menige.

Der er noget der tyder på at historien er manipuleret.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-06-09 20:03

Arne H. Wilstrup <ahw> wrote:

> Det dyreste værelse på det pågældende hotel koster i højsæsonen godt
> 1700 pr. nat.

Jeg fandt nu en suite til knap 5.000 kroner per nat, her i juni. En
måned frem, i juli, var prisen nede på 3.700 kroner.

Men under alle omstændigheder under halvdelen af de nævnte 11.000
kroner, og så ved vi jo ikke engang hvornår højsæsonen ligger ...

> Der er noget der tyder på at historien er manipuleret.

Jep.

Men mange har svært ved at forholde sig kritiske til journalister ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-09 05:48

"Per Rønne" wrote:

> Jeg fandt nu en suite til knap 5.000 kroner per nat, her i juni. En
> måned frem, i juli, var prisen nede på 3.700 kroner.

Men 1700 kr eller 5000 kr det er for Arne helt det samme, når bare der er et
godt formål med forsøget på svindel med tallene.

> Men under alle omstændigheder under halvdelen af de nævnte 11.000
> kroner, og så ved vi jo ikke engang hvornår højsæsonen ligger ...

Har du nogen sinde hørt om at folk får mad og champagne bragt op, for at
tage et eksempel?

> Jep.
>
> Men mange har svært ved at forholde sig kritiske til journalister ...

Det her var jo en sag ud fra aktindsigt, OG med beskyldninger mod en
navngiven istitution, hvor lederen nu er fyret. Ikke ligefrem en typisk sag,
hvor man bør gå ud fra at journalisterne nok lyver.

Men jeg er da glad for at se, at Arne ikke skal nøjes med EN rygklapper, det
var lidt lidt

Fra : Per Rønne

Dato : 14-06-09 07:12

Knud Larsen <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote:

> Men 1700 kr eller 5000 kr det er for Arne helt det samme, når bare der er et
> godt formål med forsøget på svindel med tallene.

Nu kunne jeg jo så konstatere at samme suite i juli kostede 3.700
kroner, så det skifter åbenbart efter dato.

> Har du nogen sinde hørt om at folk får mad og champagne bragt op, for at
> tage et eksempel?

Sagtens. Det var dog ikke sådanne ting jeg kunne se.

> Det her var jo en sag ud fra aktindsigt, OG med beskyldninger mod en
> navngiven istitution, hvor lederen nu er fyret. Ikke ligefrem en typisk sag,
> hvor man bør gå ud fra at journalisterne nok lyver.

Men hvor vi ikke desto mindre kan konstatere at en overnatningspris på
5.000 for dyreste suite bliver til 11.000 for lederen, og 7.500 for den
øvrige ledergruppe.

> Men jeg er da glad for at se, at Arne ikke skal nøjes med EN rygklapper, det
> var lidt lidt

Prøv at se lidt i dk.kultur.sprog og dk.uddannelse.folkeskole, så skulle
du se hvor uenige vi er om uddannelsespolitik.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-09 07:09

"Per Rønne" wrote:

> [...]
>
> Prøv at se lidt i dk.kultur.sprog og dk.uddannelse.folkeskole, så
> skulle du se hvor uenige vi er om uddannelsespolitik.

Ja, ja, - men i netop denne sag, har du forsvaret Arne, selv om det var 100
pct klart, at han frit opfandt krone-tal og antal pædagoger, og han har da
også påskønnet din støtte.

Hovedsagen i sagen ER jo, at den er bygget på akt-indsigt, OG at lederen er
blevet fyret pga overforbrug. JEG er ofte skeptisk over for Politiken, når
det kommer til værdi-ting, dér har journalisterne næsten ingen hæmninger mht
at fifle lidt med virkeligheden, men jeg KAN ikke se hvordan journalister
kunne læse helt forkert på et simpelt regnestykke.

Selv har jeg absolut ingen agenda i forhold til pædagoger, mange af dem gør
et kæmpearbejde, og et nødvendigt arbejde. Men en som "vores" Arne tror, at
ALT her i livet drejer sig om "venner og fjender" man KAN ikke i hans
univers bare være interesseret i kendsgerninger. I hans univers er man enten
venstrevidunderlig, og går helst ind for kommunismen, eller højreforkert og
klar til at fjerne alle klassevennerne fra gruppe "V", og sådan har manden
alle mennesker i TO faste bokse, - et utroligt barnligt menneskesyn. Man
kunne til nød forstå det hos en femårig, men selv dér er børn jo længere
fremme end Arnemanden.

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-09 13:03

> [...]
> sandsynligvis
> i en hytte, dem der fik en dag sammen til at tale situationen igennem,

Ja, og lederne er også pædagoger -desuden vælger Polemikken jo netop at
slå de to ting sammen som om der var tale om en ens situation, derfor
fremstår det som om alle var med på den famøse rejse til Berlin.
11.000 pr. nat eller blot 7.500 pr. nat er fråds - især i Berlin hvor
man kan få udmærkede værelser til en brøkdel af prisen.
Desuden er prisen forkert. Det dyreste værelse i højsæsonen på det
pågældende hotel koster max 248 euro svarende til ca. 1700 kr. pr. nat
og ikke 11.000 pr. nat.

Allerede her tager Polemikken fejl med mindre man bevidst manipulerer
med tallene. Det må altså være samtlige ledere i alt, hvilket vil sige
at der mindst skal 6 ledere med i dyreste værelse i højsæsonen. I
øjeblikket koster det endda kun €99 pr. nat i dyreste værelse, så jeg
ved ikke hvor Polemikken har de voldsomme tal fra, men det er tydeligt
at der ikke er tale om en person, men mange personer for at beløbende
kan komme op i den højde.
Det betaler síg at tjekke kilderne.

> Det tjener altså intet formål at blande tingene sammen.

Jo, det tjener det formål at så kan man da finde en ny "sag" hvor man
anvende personfnidder.

Fra : TL

Dato : 13-06-09 16:05

On Sat, 13 Jun 2009 14:03:03 +0200, in dk.politik "Arne H. Wilstrup"
<ahw> wrote:

>Det dyreste værelse i højsæsonen på det
>pågældende hotel koster max 248 euro svarende til ca. 1700 kr. pr. nat
>og ikke 11.000 pr. nat.

På to minutter finder jeg værelser (en suite), der koster omkring EUR
600/nat.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-06-09 19:53

TL <tl_dp@roadrunner.com> wrote:

> På to minutter finder jeg værelser (en suite), der koster omkring EUR
> 600/nat.

Svarende til 4.500 kroner.

Måske skulle vi bede såvel dig som Arne om links?

Med lidt googling finder jeg på:

<http://webbooking.concorde-hotels.fr/?f=&d=&h=BERCON&ro=3&a=1>r=1&l=e
n&c=&rc=&i=&block=>

frem til at det dyreste værelse koster ¤671 inkl moms, svarende til
5.000 kroner; nøjagtig 4.996,60 efter dagens kurs.

Size Bed«.

11.000 er altså mere end dobbelt så meget.

Jeg prøvede med datoen 19/6-20/6, da der vel godt kan være prisforskelle
afhængig af årstiden. Men det er jo sommerferie, og en måned senere
falder prisen da også til ¤501 for samme værelse, 3.700 kroner ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-09 05:52

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> prisforskelle afhængig af årstiden. Men det er jo sommerferie, og en
> måned senere falder prisen da også til ¤501 for samme værelse, 3.700

Arne fandt et værelse for den 10/10 1996

Hvorfor ikke bare "fastslå", som Arne startede med, at der nok boede 20
pædagoger på det pågældende værelse?

Som Bibelen så rigtigt siger: "hvis dit øje fornærmer dig, så skær det
bort" - det er Arnes grundsætning i overført betydning.

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-09 17:03

On Sat, 13 Jun 2009 14:03:03 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> Desuden er prisen forkert. Det dyreste værelse i højsæsonen på det
> pågældende hotel koster max 248 euro svarende til ca. 1700 kr. pr. nat

Det er så bare løgn.

Ifølge http://jp.dk/indland/article1721229.ece overnattede de på på det
femstjernede hotel Concorde.

http://webbooking.concorde-hotels.fr/?f=30%2F06%2F2009&d=01%2F07%2F2009&h=BERCON&ro=1&a=1>r=1&l=en&c=&rc=&i=&block=

Deluxe Suite 1 King Size Bed 671.00 EUR inc. VAT hvilket svarer til
4,995.11 DKK inc. VAT (og det er KUN for at sove, dertil kommer mad,
drikke, brug af faciliteter m.m.)

> I øjeblikket koster det endda kun €99 pr. nat i dyreste værelse,

Det er så OGSÅ løgn.

Det BILLIGSTE værelse koster 130.00 EUR inc. VAT pr. overnatning

Fra : TL

Dato : 13-06-09 16:01

On Sat, 13 Jun 2009 10:19:02 +0200, in dk.politik per@RQNNE.invalid
(Per Rønne) wrote:

>Lige nøjagtig dét har han altså ikke forsvaret;

Selvfølgelig har han det. Forsvaret og bortforklaret.

Fra : TL

Dato : 13-06-09 07:55

On Fri, 12 Jun 2009 20:28:52 +0200, in dk.politik "Arne H. Wilstrup"
<ahw> wrote:

>"Henry Vest" <henryvestREM_OVE@cip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

>Det er da relevant om der er 20 pædagoger eller 2 pædagoger på en tur
>med den oplyste økonomi.

Ikke når der er oplyst en pris pr værelse.

>Hvor ser du et "vildt overforbrug". Hvis der er 20 pædagoger afsted, er
>11.000 kr meget lavt = 550 kr. pr. næse pr. dag.

11.000 pr værelse.

>Når man er i krise er det i orden at man får hjælp til at komme over
>den.

Krise fordi ens uhyrlige overforbrug er blevet afsløret? Skal vi også
have krisehjælp til kriminelle, der bliver fanget? Det må være enormt
stress, når politiet slår kløerne i en, og der er udsigt til flere år
i fængsel. Lad os straks få flere krisepsykologer i arbejde.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-06-09 09:19

TL <tl_dp@roadrunner.com> wrote:

> Ikke når der er oplyst en pris pr værelse.

Det er der ikke.

> 11.000 pr værelse.

Kun på rejsen for ledelsesgruppen til Berlin, og det var kun lederen
selv der fik et værelse til 11.000; resten måtte »nøjes« med et til
7.500 per nat.

En gangske anden rejse end det de menige var med på.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-09 09:48

On Sat, 13 Jun 2009 10:19:03 +0200, Per Rønne wrote:

> Det er der ikke.

Øhh, jo der er.

"Her var lederen og pædagoger flere gange taget på udlandsrejser, hvor de
blandt andet overnattede på det femstjernede Hotel Concorde i Berlin. Det
kostede mellem 7.400 og 11.000 kroner pr. værelse."

http://politiken.dk/indland/article731176.ece

> [...]
> 7.500 per nat.
>
> En gangske anden rejse end det de menige var med på.

Det er da Arne der blander de to ting sammen (de 11.000kr og et ukendt
antal pædagoger). Der er vel også pædagoger i ledelsesgruppen.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-06-09 10:15

> [...]

> blandt andet overnattede på det femstjernede Hotel Concorde i Berlin. Det
> kostede mellem 7.400 og 11.000 kroner pr. værelse."

At der skulle have været tale om flere rejser til luksushotellet i
Berlin ændrer ikke på sagens karakter. Lederens og ledelsesgruppens
adfærd er uacceptabel.

> Det er da Arne der blander de to ting sammen (de 11.000kr og et ukendt
> antal pædagoger). Der er vel også pædagoger i ledelsesgruppen.

Også lederen er vel pædagog.

Og vi må stadig skelne mellem leder og ledelsesgruppe på den ene side,
og de menige pædagoger og pædagogmedhjælpere på den anden - en flok som
hurtigt søgte bort fra den pågældende institution.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-09 13:11

> [...]
> som
> hurtigt søgte bort fra den pågældende institution.

Og Politiken manipulérer. Der står at lederen og pædagoger "flere gange"
..... altså er beløbet en sammentælling af mange gange og ikke kun en
gang. Det vil altså sige

1. vi ved ikke hvem der deltog og hvor mange
2. vi ved ikke hvad det "flere gange" dækker over.
3. Vi ved ikke i hvor lang tid "flere gange" er foregået. Er det et år ,
to år , fem år?
4. Vi ved ikke om medlemmerne har betált noget selv.

I det hele taget ved vi kun hvad Polemikken vælger at give os
oplysninger om. Og det er kolporteret af en journalist der formentlig
tjener henved en halv million om året plus fryns i modsætning til
pædagogernes godt 250.000 om året før skat.

Derfor siger jeg: Det er misundelse, intet andet.

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-09 13:06

> Det er der ikke.

> Kun på rejsen for ledelsesgruppen til Berlin, og det var kun lederen
> selv der fik et værelse til 11.000; resten måtte »nøjes« med et til
> 7.500 per nat.

Og tallet passer heller ikke - der er ingen værelser på det pågældende
hotel der koster 11.000 kr. pr. nat. Det dyreste var € 248 i højsæsonen
pr. nat. Det giver et beløb på rundt regnet 1700 pr. nat - hvilket altså
svarer til ca. 6 eneværelser i dyreste kategori.

Og de øvrige var altså heller ikke indkvarteret for 7.500 pr. nat. da
ingen af værelserne koster tilnærmelsesvis dette beløb.

> En ganske anden rejse end det de menige var med på.

ja!

Fra : TL

Dato : 13-06-09 16:08

On Sat, 13 Jun 2009 10:19:03 +0200, in dk.politik per@RQNNE.invalid
(Per Rønne) wrote:

>Det er der ikke.

Har du heller ikke læst artiklerne i Politiken? Der står at lederen
boede på et værelse til 11.000 pr nat.

>Kun på rejsen for ledelsesgruppen

Der står ikke noget om ledelsesgruppen. Der tales om "ansatte".

>til Berlin, og det var kun lederen
>selv der fik et værelse til 11.000; resten måtte »nøjes« med et til
>7.500 per nat.

vanvittigt overforbrug.

>En gangske anden rejse end det de menige var med på.

Hvordan ved du, at der ikke var menige med i Berlin?
Forresten, selv hvis der ikke var, så er det uundskyldeligt. Ledelsen
bør sættes på porten øjeblikkeligt, og de ansvarlige i det kommunale
opsyn vurderes meget kritisk.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-06-09 20:03

TL <tl_dp@roadrunner.com> wrote:

> Har du heller ikke læst artiklerne i Politiken? Der står at lederen
> boede på et værelse til 11.000 pr nat.

På et navngivet hotel, hvor den dyreste suite i juni koster 5.000 kroner
per nat, og i juli 3.700 kroner ?

> Der står ikke noget om ledelsesgruppen. Der tales om "ansatte".

Ja, i /Politikens/ dækning.

> vanvittigt overforbrug.

> Hvordan ved du, at der ikke var menige med i Berlin?

Det er af andre medier fremgået at det kun var ledelsesgruppen der var
med i Berlin ...

Og - har du slet ingen kritisk holdning til journalister?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : TL

Dato : 14-06-09 05:38

On Sat, 13 Jun 2009 21:03:21 +0200, in dk.politik per@RQNNE.invalid
(Per Rønne) wrote:

>Det er af andre medier fremgået at det kun var ledelsesgruppen der var
>med i Berlin ...

Disse andre medier er det indtil videre kun dig, der har set andet i.

>Og - har du slet ingen kritisk holdning til journalister?

Jo. Men en artikel med henvisning til bilag og til udtalelser fra
folk, der kan forventes at vide mere, står stærkere end hvad du og
Arne har fremsat, nemlig gæt og spekulation og henvisning til
spøgelsesmedier ingen andre har set.

Fra : Per Rønne

Dato : 14-06-09 07:12

> [...]

> folk, der kan forventes at vide mere, står stærkere end hvad du og
> Arne har fremsat, nemlig gæt og spekulation og henvisning til

Er Berlingske Tidende og fjernsynets nyhedsudsendelser nu blevet til
'spøgelsesmedier'?

Er links til de faktiske priser på omtalte hotel nu blevet ligegyldige?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : TL

Dato : 14-06-09 23:30

On Sun, 14 Jun 2009 08:12:29 +0200, in dk.politik per@RQNNE.invalid
(Per Rønne) wrote:

>Er Berlingske Tidende og fjernsynets nyhedsudsendelser nu blevet til
>'spøgelsesmedier'?

Dine henvisninger er ihvertfald lidt luftige.

>Er links til de faktiske priser på omtalte hotel nu blevet ligegyldige?

De faktiske priser, som kan findes på nettet nu.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-09 03:07

TL <tl_dp@roadrunner.com> wrote:

> Dine henvisninger er ihvertfald lidt luftige.

> De faktiske priser, som kan findes på nettet nu.

Og som ligger på under halvdelen af hvad Politikens journalist har
angivet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 15-06-09 06:34

> Og som ligger på under halvdelen af hvad Politikens journalist har
> angivet.

Ja de priser som de har nu, der er god grund til at tro tro at priserne
er faldet pga den "finansielle" krise, så de tidligere har været højere.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-09 05:56

"Per Rønne" wrote:

> Det er af andre medier fremgået at det kun var ledelsesgruppen der var
> med i Berlin ...
>
> Og - har du slet ingen kritisk holdning til journalister?

Og KUNNE du ikke bare citere EN linje fra disse "andre medier", er det
virkelig så svært?

Iøvrigt er det vel rystende ligegyldigt om de seks ekstra pædagoger var
"ledelsesgruppe" eller ikke? Hvorfor bliver det pludselig rimeligt, hvis der
er yderligere seks ansatte i børnehuset? Har "ledere" pr definition lov til
at bo på luksushoteller, selv om de administrerer en børnehave med stort
underskud?

Fra : Per Rønne

Dato : 14-06-09 07:13

Knud Larsen <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote:

> Og KUNNE du ikke bare citere EN linje fra disse "andre medier", er det
> virkelig så svært?

Som nævnt smider jeg gamle aviser ud, og ikke alt hvad der står er
umiddelbart tilgængeligt på de gratis sider på nettet.

> [...]
> at bo på luksushoteller, selv om de administrerer en børnehave med stort

Ingen har afvist at sagen om hotellet i Berlin er en skandale.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-09 07:11

"Per Rønne" wrote:

> Ingen har afvist at sagen om hotellet i Berlin er en skandale.

Jeg vil begynde at kalde Arne for "Ingen".

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-09 08:58

Knud Larsen <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote:

> Jeg vil begynde at kalde Arne for "Ingen".

Han har nu altså kun afvist at hytteturen til Norge for de menige
pædagoger nødvendigvis var en skandale.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-09 09:24

"Per Rønne" wrote:

> Han har nu altså kun afvist at hytteturen til Norge for de menige
> pædagoger nødvendigvis var en skandale.

Hvad mener du så hans afvisning af priser på hotellet var? Og den med at
gætte på, at der nok havde været tale om 20 pædagoger til det dyre værelse,
som altså iflg Arne overhovedet ikke var dyrt?

Er det ikke "afvisning af skandale" i din bog?

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-09 14:04

Knud Larsen <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote:

> Hvad mener du så hans afvisning af priser på hotellet var?

Han har ikke bragt noget link med værelsespriser, og den pris han angav
er der ingen andre der har kunnet finde ... under alle omstændigheder
passede Politikens tal altså ikke.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-09 14:43

> Han har ikke bragt noget link med værelsespriser, og den pris han
> angav
> er der ingen andre der har kunnet finde ... under alle omstændigheder
> passede Politikens tal altså ikke.

Nu ved jeg ikke hvem du mener er "han", men de priser jeg angav fandt
jeg som standardpriser på det nævnte hotel, som du også har fundet. Det
kan være at der fandtes højere priser, men ingen af dem matchede altså
noget der blot lignede prisen for et enkeltværelse i Berlin på det
pågældende hotel, så det fastholder jeg.
Vi er altså enige om at Politikens tal ikke passer.

Hvad angår norgesturen: jeg finder ikke et forbrug på sølle 7.500 kr. på
et ukendt antal pædagoger, er en skandale med mindre det kan godtgøres
at det dels var pr. nat og dels var for en person. Den godgørelse har
jeg endnu ikke set.

Militæret får nu en ekstrabevilling på 6 mia kr. over fem år udover de
20 mia kr det allerede får, og politet får også en stor sum penge. DET
kan jeg være forarget over, men et´sølle beløb af ovennævnte størrelse
på en selvejende institution? ikke på vilkår. Så små´sko går jeg ikke i.
Jeg ville uden tøven selv deltage i en skolerejse uden den ringeste
samvittighedsnag, også selvom det
'kun' skulle være en trivselstur'.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-09 15:10

Arne H. Wilstrup <ahw> wrote:

> [...]
> et ukendt antal pædagoger, er en skandale med mindre det kan godtgøres
> at det dels var pr. nat og dels var for en person. Den godgørelse har

Sålænge bilagene ikke scannes ind, og lægges på nettet, kan vi intet
sige med sikkerhed.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : TL

Dato : 15-06-09 15:48

On Mon, 15 Jun 2009 16:10:09 +0200, in dk.politik per@RQNNE.invalid
(Per Rønne) wrote:

>Sålænge bilagene ikke scannes ind, og lægges på nettet, kan vi intet
>sige med sikkerhed.

Du afskærer dig fra en masse, hvis du kun vil tro på primærkilder.

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-09 16:02

TL wrote:

> Du afskærer dig fra en masse, hvis du kun vil tro på primærkilder.

Ja, så MÅ man nok sige det har været, og oftest ER spild af tid overhovedet
at kommentere noget.
Langt det meste vi kommenterer stammer jo fra medierne, hvis 'det' skal
"scannes ind" først, - så kunne man lige så godt lukke dk.politik.

Fra : Eyvind Dk

Dato : 15-06-09 16:56

"Arne H. Wilstrup" <ahw> skrev i

......snip......
> Vi er altså enige om at Politikens tal ikke passer.

Nej, det er da ved Gud vi ikke er!!!
Du kan få lov til at blive enig med dig selv - og måske Per Rønne -
at du/i ikke tror på Politiken.
En avis som Politiken vil selvfølgelig ikke bringe falske tal det må
da selv en skolelærer kunne forstå.
Og hvis/når de gør det indrømmer de jo selvfølgelig og retter ind!
At du i din arrogante selvophøjethed ikke tror på danske journalister
må være noget DKP hjernevaskede dig med.

> Militæret får nu en ekstrabevilling på 6 mia kr. ....snip

Kan du ikke lade være med at blande alt muligt andet ævl ind i
denne diskution?
Den handler efterhånden kun om dig og dit forkvaklede forhold
til danske aviser og journalistik!
Dertil, dit helt urimelige (automat)-forsvar for en flok storforbrugende
pampere.
Mvh Eyvind

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-09 15:21

"Per Rønne" wrote:

> Han har ikke bragt noget link med værelsespriser, og den pris han
> angav er der ingen andre der har kunnet finde ... under alle
> omstændigheder passede Politikens tal altså ikke.

NEJ, men det var jo ikke DET vi diskuterede. Vi diskuterede om nogen havde
"afvist" at sagen om hotellet var en skandale, og det HAVDE Arne jo
krystalklart, jeg fatter ikke du vil beskytte dette løgnagtige menneske.
Hvad er motivet?

Fra : Eyvind Dk

Dato : 11-06-09 23:04

"Arne H. Wilstrup" <ahw> skrev

> Hvad var lederens værelse? Vil du påstå at det kostede 11.000 kr. pr. nat
> for lederen alene? Det må du så dokumentere.

Citat:
[...]
Lederens værelse kostede 11.000 kroner per nat, og de ansattes 7.400 kroner.
Citat slut
http://politiken.dk/indland/article729361.ece

Det burde du selv have vidst nu du har kastet dig ind i et forsvar for nogle
pampere.

Mvh
Eyvind

Fra : N_B_DK

Dato : 12-06-09 01:06

>men jeg gider ikke udbrede mig om dem.

Nej det eneste du gider er at svine andre til.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : P.N.

Dato : 12-06-09 11:39

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> "Arne H. Wilstrup" <ahw> wrote in message
>
> Nej det eneste du gider er at svine andre til.
> --
> MVH. N_B_DK

Arne er en sober debatør der har hævet niveauet i denne gruppe betydeligt.

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-09 12:49

On Fri, 12 Jun 2009 12:38:43 +0200, P.N. wrote:

> Arne er en sober debatør der har hævet niveauet i denne gruppe betydeligt.

ROTFL. Det må da være årets vittighed.

Arne er suverænt den VÆRSTE til at svine andre til.

Fra : TL

Dato : 12-06-09 18:49

On Fri, 12 Jun 2009 12:38:43 +0200, in dk.politik "P.N."
<pn@get2net.dk> wrote:

>Arne er en sober debatør der har hævet niveauet i denne gruppe betydeligt.
'
Ja, det er ihvertfald det værste vrøvl man kan forestille sig.

Men Arne har holdt sig væk, efter han hurtigt og pr automatreaktion
forsvarede de grådige pædagoger, før han gjorde sig besværet og
undersøge bare lidt.

Fra : T.L

Dato : 12-06-09 06:23

On Thu, 11 Jun 2009 21:09:02 +0200, in dk.politik "Arne H. Wilstrup"
<ahw> wrote:

> [...]
>Berlin. Jeg har skam prøvet det, og det er ret billigt.
>Den pris må gælde for samtlige medarbejdere og kan være ialt, inklusive

Ikke iflg artikelserien, som bl.a. henviser til de pågældende bilag.

>Og hvorfra ved du at man ikke kan have pædagogiske strategidage i
>udlandet? Naturligvis kan man det, og det er der massevis af gode grunde
>til, men jeg gider ikke udbrede mig om dem.

Og der er også gode grunde til, at de ansatte skal på skirejse,
spa-dage, osv. Har du overhovedet læst artiklerne, eller er du på
automatpilot, når nogen vover at kritisere pædagoger?

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-09 06:34

On Fri, 12 Jun 2009 07:23:07 +0200, T.L wrote:

> Og der er også gode grunde til, at de ansatte skal på skirejse,
> spa-dage, osv. Har du overhovedet læst artiklerne, eller er du på
> automatpilot, når nogen vover at kritisere pædagoger?

Helt klart det sidste.

Det ville også være ekstremt dumt at fulde artiklen med SÅ konkrete
detaljer hvis de ikke var sande, da det jo i så fald ville være utroligt
nemt at modbevise historien.

Fra : T.L

Dato : 12-06-09 06:24

Fra : sluppermand

Dato : 11-06-09 17:36

On 11 Jun., 21:58, "Arne H. Wilstrup" <ahw> wrote:

> Det ved du jo ingenting om. Ved du fx hvor mange pædagoger der var med?

Iflg. artiklen 6 stk.

/ Kent.

Fra : TL

Dato : 12-06-09 06:16

On Thu, 11 Jun 2009 20:41:01 +0200, in dk.politik "Arne H. Wilstrup"
<ahw> wrote:

> [...]
>personalet så de bedre kan fungere sammen til alles tilfredshed.´Det er
>der ikke noget nyt i. ´Forargelsen handler altså om misundelse.

Har du læst ikke alene den artikel, der er linket til ovenfor, men
også baggrunden i artiklen om den famøse rejse?
<http://politiken.dk/indland/article729361.ece>
For det første er der ikke tale om en enkelt rejse, men om et mønster
af overforbrug, inklusive skirejser osv. For det andet, uanset om det
er isoleret og uanset om rejsen til Berlin kan begrundes i
"trivselsrejse", så kan det ikke være OK, at der bruges hotelværelser
til over titusinde kroner.

>Man
>mener åbenbart fra forældrenes side at det med at komme på
>trivselsrejser og udviklingsrejser er en ulempe.

Måske mener man det, når der er tale om en insitution med underskud,
og når der er tale om hotelværelser til hhv. 7.000 og 10.000 kroner.

> [...]
>fordi forvaltningen ligger for langt væk, så er det klart at disse
>pædagoger må ruste sig til den form for primitiv konfrontation som

Det aner du intet om. Rent gætteri. Åbenbart laver du fælles sag med
disse ansatte, guderne må vide hvorfor.

>For det tredje, så er det mærkværdigt at vi herinde hele tiden hører om
>begrebet "misundelse" når man er forarget over bankdirektørernes
>lønninger,

Ansatte i det private erhvervsliv kommer i princippet ikke os ved.

>lønninger af topembedsmænd etc. der både får en høj løn,
>frynsegoder og lækre lejligheder, møder til direktørtid og går hjem
>efter få timer på arbejdsplandsen.

Ideen om "direktørtid og går hjem efter få timer" er en ufattelig
misforståelse. De fleste direktører, som jeg kender, arbejder langt
mere - langt, langt, langt mere - end de fleste andre mennesker.

> [...]
>på ret køl, hvilket viser engagement i deres arbejde, så skal de
>klandres og ingen taler her om misundelse, selvom det jo er tæt på

Sikke et engagement. Deres overforbrug gennem rejse til Berlin,
skirejser, italienske modemøbler, desginervand, osv, har medvirket til
et mio-underskud for institutionen. Yderligere er deres engagement
illustreret af den voldsomme personaleudskiftning. Artiklen taler om
mere end 100 nye ansatte på et par år.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-06-09 07:27

> [...]

> et mio-underskud for institutionen. Yderligere er deres engagement
> illustreret af den voldsomme personaleudskiftning. Artiklen taler om

Efter det foreliggende ligger fejlen hos lederen af den pågældende
institution, og hos den ansvarlige SF-borgmester. Ikke hos de øvrige
ansatte i institutionen.

Lederen er nu fyret, og borgmesteren har ændret de administrative
rutiner, så sådant fråds hurtigere opdages.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : TL

Dato : 12-06-09 07:34

On Fri, 12 Jun 2009 08:27:10 +0200, in dk.politik per@RQNNE.invalid
(Per Rønne) wrote:

>Efter det foreliggende ligger fejlen hos lederen af den pågældende
>institution, og hos den ansvarlige SF-borgmester. Ikke hos de øvrige
>ansatte i institutionen.

Selvfølglig er det lederen og borgmesteren, der er ansvarlige. Men de
ansatte kunne nu også have spurgt sig selv, om de omtalte udgifter var
rimelige.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-06-09 08:15

TL <tl_dp@roadrunner.com> wrote:

> Selvfølglig er det lederen og borgmesteren, der er ansvarlige. Men de
> ansatte kunne nu også have spurgt sig selv, om de omtalte udgifter var
> rimelige.

Jeg aner ikke hvad de menige medarbejdere har vidst eller burde have
vidst, men det virker i hvert fald som om arbejdspladsen ikke ligefrem
har været attraktivt.

Og det var altså lederen der fik et hotelværelse i Berlin til 11.000
kroner om dagen, mens den øvrige ledelsesgruppe fik til 7.000. De menige
fik noget der tilsyneladende skulle 'svejse dem sammen' og få nedsat
opsigelserne; jeg kan ikke vurdere rimeligheden i tiltagene over for
denne gruppe.

Fyringen af lederen [og måske senere dele af ledergruppen] vil jeg på
ingen måde kritisere.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-09 10:56

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> menige fik noget der tilsyneladende skulle 'svejse dem sammen' og få
> nedsat opsigelserne; jeg kan ikke vurdere rimeligheden i tiltagene

De ansatte anses ikke at kunne se forskel på en skitur og en Bakketur, og da
slet ikke på et femstjernet hotel og et vandrehjem, - vi MÅ ikke forlange
for meget. Vi kunne løbe ind i brud på flere traktater.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-06-09 11:15

> [...]

> slet ikke på et femstjernet hotel og et vandrehjem, - vi MÅ ikke forlange
> for meget. Vi kunne løbe ind i brud på flere traktater.

De menige ansatte var ikke på et femstjernet hotel; det var kun
ledelsen.

Og hvordan er det nu et vandrehjem ser ud? Et hus med to ben stikkende
ud i siden, i fedtlæderstøvler, mens det vandrer hen ad vejen?

De menige fik vist et ryste-sammen ophold i Norge, og det kan da godt
være at det fandt sted på et vandrerhjem [≠vandrehjem], og at de havde
deres /Norske Folkeski/ med på turen ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-09 14:36

"Per Rønne" wrote:

> De menige ansatte var ikke på et femstjernet hotel; det var kun
> ledelsen.

Sludder, tror du man laver rystesammen-halløj med ledelsen på ET hotel og de
andre på et andet?

Politiken:
En gruppe ansatte i daginstitutionen Børnehuset på Amager ville gerne være
med til at bo på et femstjernet hotel i Berlin.

> Og hvordan er det nu et vandrehjem ser ud? Et hus med to ben stikkende
> ud i siden, i fedtlæderstøvler, mens det vandrer hen ad vejen?

Ja, ja, lav du bare grin - vandrerhjem er glimrende i vore dage, OG koster
noget med under 10 pct af hvad disse prinser og princesser skulle bo på.

> De menige fik vist et ryste-sammen ophold i Norge, og det kan da godt
> være at det fandt sted på et vandrerhjem [?vandrehjem], og at de havde
> deres /Norske Folkeski/ med på turen ...

Nej, det har sikkert ikke været fint nok, mon ikke de kunne finde et godt
luksushotel også i Norge, - de har jo også indhandlet luksusting til deres
"børnehus". Hvem der var børnene må være spørgsmålet.
Måske skal pædagogerne nu på invalidepension, - efter at have været indlagt
på Rigshospitalet i et par år.

Man skulle tro det var 1. april.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-06-09 02:08

> [...]

> En gruppe ansatte i daginstitutionen Børnehuset på Amager ville gerne være
> med til at bo på et femstjernet hotel i Berlin.

Det var kun ledelsesgruppen der var med dér, så vidt jeg er orienteret.

> [...]
> "børnehus". Hvem der var børnene må være spørgsmålet.

> Måske skal pædagogerne nu på invalidepension, - efter at have været indlagt

De skulle vist bruge en dag til at forberede mødet med de vrede
forældre.

> Man skulle tro det var 1. april.

Og der var altså tale om to »ophold«; et luksusophold i Berlin til
/ledelsen/, og et mere spartansk ryste-sammen ophold, vistnok i Norge,
til de almindelige ansatte.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : TL

Dato : 13-06-09 07:46

On Sat, 13 Jun 2009 03:08:12 +0200, in dk.politik per@RQNNE.invalid
(Per Rønne) wrote:

>De skulle vist bruge en dag til at forberede mødet med de vrede
>forældre.

Med hjælp fra krise-psykologer fra Rigshospitalet? Helt ærligt....

Fra : Per Rønne

Dato : 13-06-09 09:19

TL <tl_dp@roadrunner.com> wrote:

> Med hjælp fra krise-psykologer fra Rigshospitalet? Helt ærligt....

Nu er det jo velkendt at især journalister har en vis tendens til at
gøre en fjer til fem høns ... her ville jeg gerne vide lidt mere om
sagen, før jeg ville drage nogen konklusioner.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-09 14:58

"Per Rønne" wrote:

> [...]

mindst 65.000 danske kroner. Året forinden, i april 2007, var personalet

----
De har dog ikke været på Bali, som jo internationale politikere ynder, -
eller Rio de Janeiro. Så de HAR holdt sig noget tilbage.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-06-09 02:08

> [...]

> børnehavens leder kostede 11.000 kroner per nat. De andre værelser kostede

Jas, det var ledelsen.

> [...]
> mindst 65.000 danske kroner. Året forinden, i april 2007, var personalet

Og hvor mange ansatte drejer det sig så om?

Havde det været lederen alene havde hun jo haft til næsten seks dage på
luksushotellet i Berlin.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim2000

Dato : 12-06-09 19:27

> [...]
> denne gruppe.
>
> Fyringen af lederen [og måske senere dele af ledergruppen] vil jeg på

Ja, det er helt i orden og fint at man sender medarbejderne på kurser, men
ærlig talt tror jeg faktisk medarbejderne ville have været ligeså glade for
en hyttetur til Norge eller en weekendtur til et eller andet hotel i
nærområdet, hvor man kunne have lavet noget workshops. Det tyder i hvert
fald jo ligeledes på at man ikke engang har fået noget ud af turene -
arbejdsmiljøet er fortsat ringe.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-06-09 02:47

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> Ja, det er helt i orden og fint at man sender medarbejderne på kurser, men
> ærlig talt tror jeg faktisk medarbejderne ville have været ligeså glade for
> en hyttetur til Norge

Jamen, de menige medarbejdere blev da /netop/ sendt på en hyttetur til
Norge.

Kun ledelsen kom på luksushotel i Berlin ...

> [...]
> ikke engang har fået noget ud af turene - arbejdsmiljøet er fortsat ringe.

Ja, noget er der da i hvert fald galt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : TL

Dato : 13-06-09 07:48

On Sat, 13 Jun 2009 03:47:02 +0200, in dk.politik per@RQNNE.invalid
(Per Rønne) wrote:

>Kun ledelsen kom på luksushotel i Berlin ...

Det fremgår ikke af artiklerne i Politiken.

Derimod fremgår det, at der IKKE kun er tale om to ture, Berlin og
Norge.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-06-09 09:19

TL <tl_dp@roadrunner.com> wrote:

> Det fremgår ikke af artiklerne i Politiken.

Sagen har været omtalt andetsteds end i Politiken.

> Derimod fremgår det, at der IKKE kun er tale om to ture, Berlin og
> Norge.

Jeg har så kun hørt om de to.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : TL

Dato : 13-06-09 15:56

(Per Rønne) wrote:

>Sagen har været omtalt andetsteds end i Politiken.

Hvor har det været præciseret, at kun ledelsen deltog i den famøse
luksustur til Berlin?

>Jeg har så kun hørt om de to.

Der var, stadig iflg Politiken, et mønster af misbrug og overforbrug.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-06-09 20:03

TL <tl_dp@roadrunner.com> wrote:

> Hvor har det været præciseret, at kun ledelsen deltog i den famøse
> luksustur til Berlin?

Det husker jeg ikke lige; aviserne er smidt ud og det kan også være
fremgået af TVs nyhedsudsendelser.

> Der var, stadig iflg Politiken, et mønster af misbrug og overforbrug.

Og nu udtaler Politikens journalister sig som bekendt ikke med pavelig
sandheds-autoritet ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : TL

Dato : 14-06-09 05:33

(Per Rønne) wrote:

>Det husker jeg ikke lige; aviserne er smidt ud og det kan også være
>fremgået af TVs nyhedsudsendelser.

>Og nu udtaler Politikens journalister sig som bekendt ikke med pavelig
>sandheds-autoritet ...

Nej, men der er henvisninger til bilag og til kommentarer fra folk,
der med rimelighed kan antages at vide mere. På den anden side er det
netop kun gætterier, formodninger, og bortforklaringer.

Fra : Per Rønne

Dato : 14-06-09 07:13

TL <tl_dp@roadrunner.com> wrote:

> Nej, men der er henvisninger til bilag

Som vi så ikke har adgang til.

> og til kommentarer fra folk, der med rimelighed kan antages at vide mere.

Som kommenterer på basis af hvad de får fortalt, og hvis kommentarer i
øvrigt er »skåret til« af journalisterne.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : TL

Dato : 14-06-09 23:30

On Sun, 14 Jun 2009 08:12:32 +0200, in dk.politik per@RQNNE.invalid
(Per Rønne) wrote:

>Som vi så ikke har adgang til.

Tror du, at Politiken direkte lyver og præsenterer information, der er
i direkte modstrid med hvad bilagene viser?

>Som kommenterer på basis af hvad de får fortalt, og hvis kommentarer i
>øvrigt er »skåret til« af journalisterne.

Og hvad er der budt på, fra den anden side, Arne og dig? Intet andet
end en internet-search på værelsespriser (og den var forresten forkert
fra Arne). Og så en masse spekulation og gætterier.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-09 03:07

TL <tl_dp@roadrunner.com> wrote:

> Tror du, at Politiken direkte lyver og præsenterer information, der er
> i direkte modstrid med hvad bilagene viser?

Journalisten fortæller i hvert fald ikke /hele/ sandheden. Om han
direkte lyver - det er jo set før fra journalistisk side.

Som når en journalist siddende på en tank i Irak fortæller, at tanken
kører i den stik modsatte retning af hvad den rent faktisk kører ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : TL

Dato : 15-06-09 04:09

On Mon, 15 Jun 2009 04:07:14 +0200, in dk.politik per@RQNNE.invalid
(Per Rønne) wrote:

> [...]
>
>Som når en journalist siddende på en tank i Irak fortæller, at tanken
>kører i den stik modsatte retning af hvad den rent faktisk kører ...

På trods af, at du har INGEN konkrete oplysninger, der modsiger
historien, så foretrækker du alligevel at afvise det som løgn og
opspind.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-09 06:43

TL <tl_dp@roadrunner.com> wrote:

> På trods af, at du har INGEN konkrete oplysninger, der modsiger
> historien, så foretrækker du alligevel at afvise det som løgn og
> opspind.

Vi har i hvert fald de værelsespriser, som vi kan finde frem på nettet
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-09 09:29

"Per Rønne" wrote:

> Vi har i hvert fald de værelsespriser, som vi kan finde frem på nettet

Hvordan ved du hvordan de har været under besøget? OG om der er ekstra lagt
på det der nævnes.

Jeg har netop selv bestilt et værelse, hvor prisen pludselig blev 15% højere
end det jeg så på Nettet, - pga nødvendige tilfølelser til prisen.

Derudover kan de vel have nedsat priserne på det sidste, - det har man gjort
i utallige lande, se evt i Politiken, tror jeg endog det var, - noget med
reduktioner på 15 til 45 procent pga færre gæster lige nu.

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-09 05:58

"Per Rønne" wrote:

> Og nu udtaler Politikens journalister sig som bekendt ikke med pavelig
> sandheds-autoritet ...

Hov hov - de plejer nu kun at lyve, når det drejer sig om indvandring eller
noget med islam. De er jo ikke normalt imod socialdemokratiske
institutioner.

Fra : Per Rønne

Dato : 14-06-09 07:13

> [...]

> Hov hov - de plejer nu kun at lyve, når det drejer sig om indvandring eller
> noget med islam. De er jo ikke normalt imod socialdemokratiske

Nu er borgmesteren for det pågældende område jo SFer, og der er en vis
kampagne i gang mod ham, for at forhindre en Vejle i København.

Derudover er journalister først at fremmest sensationshungrende udyr.
Det er i hvert fald ikke velafbalanceret saglighed der præger dem.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-09 08:55

> Ja, noget er der da i hvert fald galt.

Hele den historie smager af fordrejelser og fortielser - hvorfor mon man
ikke har hørt de kommunale politikere sige noget? skyldes det mon at de
har en større indsigt i de ting end pressen umiddelbart har? Eller
skyldes den småtskårne misundelse at her er der endelig noget man kan
forholde sig til: pædagoger, som sikkert også er ræverøde og som
indoktrinerer børnene til at være unyttige samfundsborgere, så man kan
dreje synet væk fra det overforkælede politi og dets ledelse der vistnok
skulle helt til Brasilien for at holde møde med hinanden. Mindre kunne
jo ikke gøre det. Og så forsøgte man oven i købet at fifle med
regningerne så man - desværre for dem - til sidst måtte tilbagebetale
beløbene. Hanne Bech Hansen, politidirektøren, vidste bedre, men
stillede sig uskyldig og uvidende an, vel vidende at hun alligevel går
af om få måneder. Og det var dog beløb der var større pr. person end de
sølle 65.000 en hel del har så travlt med at påpege at pædagogerne
brugte.

Herregud: 65.000 kr. er jo en mågeklat i Atlanterhavet når man
betænker hvor mange der formentlig var med - der er ingen grund til at
pædagogerne skal føle sig skyldige af den grund. Sikke dog en gang
andedamssnak.

Fra : mr

Dato : 13-06-09 09:53

"Arne H. Wilstrup" <ahw> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvor mange der formentlig var med - der er ingen grund til at pædagogerne
> skal føle sig skyldige af den grund. Sikke dog en gang andedamssnak.
hvorfor nævner du ikke/Bagger/Uttentalklanen?
Der er altid en større sag at sammenligne med i din irrede verden. Men lad
os da sende flere pædagoger til Berlin, tag pengene fra børnene!

Fra : TL

Dato : 13-06-09 15:57

On Sat, 13 Jun 2009 09:55:15 +0200, in dk.politik "Arne H. Wilstrup"
<ahw> wrote:

>Hele den historie smager af fordrejelser og fortielser - hvorfor mon man
>ikke har hørt de kommunale politikere sige noget?

Læs dog for pokker de relevante artikler. Flere kommunalpolitikere
udtaler sig meget kritisk om både børnehaveledelse og svigt i det
kommunale overopsyn.

Fra : Patruljen

Dato : 12-06-09 05:09

On 12 Jun., 11:56, "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid>
wrote:

> De ansatte anses ikke at kunne se forskel på en skitur og en Bakketur, og da
> slet ikke på et femstjernet hotel og et vandrehjem, - vi MÅ ikke forlange
> for meget. Vi kunne løbe ind i brud på flere traktater.

Forestiller du dig, at pædagogerne ikke kunne se forskel på en skitur
og en tur til Bakken ?

Fra : N_B_DK

Dato : 12-06-09 01:05

"Henry Vest" <henryvestREM_OVE@cip.cybercity.dk> wrote in message

> Det lyder absurdt!

Et eller andet sted virker gulag straks meget mere fornuftigt.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 13-06-09 20:06

"Arne H. Wilstrup" <ahw> writes:

> [...]
> det pågældende hotel slet ikke har så dyre værelser. Oven i købet er
> beløbet sat ned i højsæsonen til € 99, hvilket vel er omkring 700

Du laver dårlig research Arne. Du har søgt efter et værelse i morgen,
uden at tænke over at i højsæsonen er de fleste værelser allerede
bookede.

Prøv at kigge lidt rundt efter prisen på en Concord suite, og fortæl
mig især gerne om et tidspunkt hvor du kan booke den til 99EUR for et
døgn.

Og i mellemtiden, tror jeg du skal holde op med at råbe op om andres
dårlige research ... Den slags har det med at vende tilbage til dig,
af en eller anden grund.

--
/Wegge