Ond kommunal-empati kræver egoistisk , at~
Fra : Bo Warming

Dato : 09-06-09 21:08

Ond kommunal-empati kræver egoistisk , at for at få hjælp skal man
opføre sig usundt.
Hjemmehjælp som jeg modtager fra kommunen, var visiteret til, at én
person ugentlig udfører bl.a. ærinder og noget rengøring, i alt to
timer. Om-visitering er ikke sket og intet brev har ændret visitators
løfter og totimersbestemmelse - som hjælperne sætter ned til 45 minuter,
også når vask og bankærinde varer så læne. Men fordi kommunen har
egoistiske fordele af at lade personalet være dobbelt, har man
grundløst indført det groteske pengespild at udsende dobbelt fremmøde.
Jeg fik bedre service, da enkelt fremmøde var rutinen og har bedt om
tilbagevenden til dette, og man har ikke ville give begrundelse andet
end, at jeg er en "grænse-SØGENDE" person.
Nærmere vil cheferne ikke komme det, men ved snak med den enkelte
hjemmehjælper får jeg oplyst - omsider 8.6.09 - at "man har strakt sig
meget langt ved at acceptere, at der i hjemmehjælpernes nærvær bæres
nederdel."
Aldrig har der været påstand om grænse-OVERSKRIDENDE virksomhed, men altså
om kvindetøj, der anses for upassende. Kommunen har altså ikke sat sig
ind i domspraksis, fx "Kjole-Ole dommen" , der kalder det
menneskerettighedsbrud at chikanere og forringe service, når man som
kommunen ønsker ens uniformering for kønnene.. Kommunen har igen og igen
fejlet fx opfundet en lodret usand regel om, at der ikke kan gåes ærinder
til en Frederiksberg-bank selvom den er nærmere end nogen i kommunen.
Her tog det ½ år før jeg fik banket løgnerne på plads og fik rutinerne
gjort brugervenlige efter loven. Chikanen har man aldrig undskyldt.
Alle hjemmehjælpere er gennem grundige kurser oplært i at tackle at
pensionister har skidt i sengen og/eller har brug for at få skiftet
benklæder.
Det er et groft menneskerettighedsbrud, at kommunen vælger at chikanere
kvindetøj. Jeg mener, at også nudisme er det uddannet til at kunne
tackle, og som en kompensation for de mange uhyrlige regelbrud fra
kommunens side, foreslår jeg, at kommunen i de kommende varme måneder gør
et forsøg og tillader egentlig naturlighed, som er sundhedsvigtig for mig,
hvis inkontinens er forbundet med hudsvamp-problemer (alvorlige candida
albicans infektioner). Jeg har månedligt, siden man ydmygede mig med
chikanøs dobbelt-fremmøde , ansøgt om at nøgenhed tillades, og det
forekommmer mig extremt barnligt og chikanøst, at hjemmehjælperne
afviser sådant med en grotesk påstand om, at jeg skal vise høflighed
ved usund maskerade.
Her nogle uddybende ord om det generelt onde og kontraproduktive i
kommunens politik:

Ynk-værdige må alt: stop svaghedsforgudelse
Det er komisk at de der vækker empati, har langt større rettigheder.
Derved får man alle til store skridt i retning af TILLÆRT HJÆLPELØSHED og
folk forstår fordele ved at lade sig babyficere.
Staten investerer dyrt i at gøre flest mulig af borgerne mest muligt :
DUMME, SVAGE og SYGE.
Hvis jeg var nøgen når hjemmehjælperne kommer - og det er det eneste
rigtige at være i sin have når sol og sommer, så ville hjemmehjælperne
gå deres vej.
Deres chefer ville bakke dem op i, at mit hjem er DERES ARBEJDSPLADS og
jeg skal stå på pinde for dem.
Men hvis jeg havde bedt om at være visiteret til personlig pleje, så
ville der ikke være noget problem.Behandlerslænget hader folk, der
kan selv, og belønner folk, der stiller sig svage an.
Alkoholikeren i parken, der tisser et tilfældigt sted , risikerer en
bøde, men erklærer man sig inkontinent, kan man få gratis bleer og
meget andet.