intet output?
Fra : Søren Nielsen

Dato : 31-07-01 16:12

Er jeg den eneste der ikke kan se hvad der er galt med den her stump?

if ($vis == "spiller" && $spid) {
$profilquery = mysql_query("SELECT * FROM bdk_trup order by id");
while($pro = mysql_fetch_array($profilquery)) {
extract($pro);
if ($id == $spid) {
startd($fnavn." ".$enavn);
?>

<h2>#<?=$jersey ?> <?=$fnavn ?> <?=$enavn ?></h2>
<?=$height ?> cm<br>
<?=$weight ?> kg<br>

<?
}
}

Den giver ikke noget output! Der er kaldt op til mysql tidligere i
dokumentet og der er tidligere blevet modtaget data...

Jeg har fået koden til at virke før, men nu hvor der er kommet 20-22 nye
poster i tabellen virker det ikke...

Hvorfor ikke?

Fra : Jonas Delfs

Dato : 31-07-01 16:27

"Søren Nielsen" <soren@red4ever.dk> skrev i en meddelelse

> Er jeg den eneste der ikke kan se hvad der er galt med den her stump?

[snip grimt kode-stykke]

Sikkert ikke.
Det eneste fejl jeg kan finde er at der mangler en } nederst, men det er
sikkert bare fordi det ikke lige kom med da du copy&paste't.
Får du nogen fejlmeddelelser overhovedet?
(det anbefales forresten at definere explicit hvilke felter du vil have
trukket ud af databasen)

--
Mvh./Best Regards | Jonas Delfs, http://delfs.dk

"hehe ikke set en standart i min kode før, hvad er det for nogle dimser?" -

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 31-07-01 18:02

Søren Nielsen wrote:

Okay, her kommer en lille lektion i enkel debugning:

> if ($vis == "spiller" && $spid) {
echo "I if <br/>";

> $profilquery = mysql_query("SELECT * FROM bdk_trup order by id");
echo "Antal rækker i resultatet: ".mysql_num_rows()."<br/>";

Husk også en "or die(mysql_error())" efter SQL-kommandoen:
$profilquery = mysql_query("SELECT * FROM bdk_trup order by id") or
die(mysql_error());

> while($pro = mysql_fetch_array($profilquery)) {
> extract($pro);
> if ($id == $spid) {
echo "I if (\$id == \$pid)<br/>";

> <?=$weight ?> kg<br>

Pas på med short tags-måden at starte PHP-blokke på (<?=$var?>). Den er
slået fra mange steder, hvilket betyder, at der kommer en fejlmeddelelse i
dine scripts. Short tags kan give problemer, når man bruger XML sammen med
PHP - hvilket netop er grunden til, at muligheden for short tags er fjernet
mange steder.

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Søren Nielsen

Dato : 31-07-01 19:45

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.emailadresse@eksempel.dk> skrev i en meddelelse
> Pas på med short tags-måden at starte PHP-blokke på (<?=$var?>). Den er
> slået fra mange steder, hvilket betyder, at der kommer en fejlmeddelelse i
> dine scripts.

Virker fint på mine andre sider... derfor bruger jeg den...