Lappeløsninger - spray?
Fra : Begbie

Dato : 12-06-09 11:30

Hej,

I næste uge har jeg planer om en lidt længere MC-tur, hvor det ville
være højst upraktisk hvis jeg var så uheldig at jeg punkteret
undervejs.

Det findes vist mange forskellige lappeløsninger som gerne skulle
holde indtil man komme hjem.

Men hvad er nemmest/bedst/billigst?

På forhånd tak

Fra : Armand

Dato : 13-06-09 08:39

Begbie skrev:
> [...]
> undervejs.
>

> Det findes vist mange forskellige lappeløsninger som gerne skulle

Først og fremmest:
Hvis det er et kardinalpunkt om man skulle punktere undervejs, bliver
det ligesom ham der frygter at få tagsten i hovedet: Man kommer aldrig
hjemmefra :-|

Dernæst:
Atter er det så langtfra uvæsentligt hvilken motorcykel du kører på
derved at hvis den ikke er på veteran-stadiet er det sandsynligt at den
er monteret med slangeløse dæk - Og så er snakken ganske anderledes!

--
Armand.

Fra : Begbie

Dato : 13-06-09 07:11

On 13 Jun., 09:39, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> [...]
> derved at hvis den ikke er på veteran-stadiet er det sandsynligt at den
> er monteret med slangeløse dæk - Og så er snakken ganske anderledes!

Det er tale om slangeløse dæk

Fra : Armand

Dato : 13-06-09 20:14

Begbie skrev:

> Det er tale om slangeløse dæk

Så er problemet langt enklere:
Slangeløse dæk har først og fremmest den fordel at de ikke
eksplosions-punkterer og oftest kun sive-punkterer med tryktab over
længere tid.
Dernæst er de mulige at lappe med en "prop" udefra!
Køb et sådant prop-lappesæt ot have med - Jeg tror at selv TanteHansen
har dem i sortimentet; men sørg for at få et med tilhørende tryk-kapsler
til genoppumpning af dækket - Du tager jo ikke en pumpe med alligevel!

--
Armand.

Fra : S.B.

Dato : 13-06-09 22:02

> [...]
> har dem i sortimentet; men sørg for at få et med tilhørende tryk-kapsler
> til genoppumpning af dækket - Du tager jo ikke en pumpe med alligevel!

Synes ikke at kunne finde det ved ham
Just in case, ville sikkert være fint at have med sydpå til sommer

Og behøver ikke et sæt med pumpe/co2 patron i
Nogen af os har jo indbygget kompressor på MC'n

Søren

Fra : Christian Bøge Mikke~

Dato : 13-06-09 23:17

"S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Og behøver ikke et sæt med pumpe/co2 patron i
> Nogen af os har jo indbygget kompressor på MC'n

Prøv et af dem her.. Du kan evt. købe delene enkeltvis hos louis, hvis du
vil undgå co2 patronerne..

http://www.infinitymotorcycles.com/Clothingandaccessories/Motorcycle-Accessories/Motrax/Genuine-Innovations-Tyre-Inflation-Kit.html

http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?ID=1951&aid=3541

http://www.louis.de/_2012cb76714e6b8edfd4bcba994262cde0/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&artnr_gr=10032076&anzeige=0

http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_ss_w_h_?url=search-alias%3Daps&field-keywords=innovation+tyre+inflation

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 14-06-09 09:36

S.B. skrev:

> Og behøver ikke et sæt med pumpe/co2 patron i
> Nogen af os har jo indbygget kompressor på MC'n

hmmm Køretøjer med kompressor indbygget, er vel nærmest at betegne som
lastbiler
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Anders Majland

Dato : 15-06-09 07:54

> Det er tale om slangeløse dæk

Min erfaring er at jeg punkterer oftest på nedslidte dæk ... Så første punkt
i programmet er at overbevise sig selv om at der er masser af slidbane ...

Dernæst så har jeg med skiftende held brugt forskellige spray produkter...
De kan måske redde en frem, men er noget svineri ...

Og dernæst - har du kørt en skrue eller et søm i dækket - Så træk det ikke
ud, men fortsat forsigtigt til du kan få det lappet ordenligt ...

Udvendige lapper har jeg også prøvet og det kan da holde _midlertidigt_ -
Den rigtige løsninger at lappe indefra ...

Men er det meget vigtigt at du når frem så kig på Falck Super. Bryder din MC
(eller andet køretøj) ned kan du fortsætte i en lejebil i et par dage. Det
er ikke billigt ... og giver alligevel nemt en forsinkel på over en 1time
(De har en time til at komme frem til dig, og dernæst skal du køres til et
avis center efter en bil)

--
/A

Fra : N/A