MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Computer starter ikke efter windows opdat~
Fra : George

Dato : 12-06-09 20:02

Min computer ville ikke starte.

Problemet begyndte efter jeg havde klikket ja til "vil du installere vigtige
opdateringer til windows" og ja til "vil du genstarte din computer nu".
Genstarten kom kun et eller to sekunder ind i "windows-bjælken" (der står
windows starter og der er et felt hvornogle grønne streger bevæger sig for
at vise at windovs arbejder) - så genstarter maskinen igen.
Herefter genstarter computeren i en uendelighed.

Der kommer en ny meddelelse når jeg starter op. "hyper device....", og man
kan vælge at gå ind i "hyper device ...... men det ser ud som om den både
kan se harddisk og DVD-drev,

Da jeg skiftede mit usb-tastatur ud med et PS2 tastatur, kunne jeg i det
mindste bruge tastaturet og kunne vælge "start i fejlsikker tilstand", men
de ændrede intet. Jeg prøvede de andre muligheder: med net , command line,
"advanced- from last known working ..." men det ændrede intet.
Når jeg kører fejlsikker tilstand var den sidste tekst der kommer på skærmen
inden den lukker og genstarter: "crcdisk.sys"

Jeg kan godt komme ind i bios og sætte boot from CD-rom, men det virker
ikke, idet jeg ikke kan boote fra min Vista (home premium) DVD. Der sker det
samme under opstart som hvis jeg starter i "normal" tilstand.
Bios kan godt huske indstillingen, men den har åbenbart ingen effekt.

Efter at jeg havde valgt "failsafe settings" i BIOS, lykkedes det at starte
windows i failsafe tilstand. Derfra lykkedes det at rulle tilbage til det
foregående gendannelsespunkt.
Det ser ud som om jeg er kørende igen.

Jeg havde et lignende problem for et halvt års tid siden, men da lykkedes
det at boote fra DVD-drevet og få repareret ved at gå tilbage til et
tidligere gendannelsespunkt.

Kan du forklare noget om hvad der går galt ? Jeg er på bar bund.

Venlig hilsen

George

Fra : Rudi Stegen

Dato : 13-06-09 00:20

Hej George, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]

> DVD.

> Kan du forklare noget om hvad der går galt ? Jeg er på bar bund.

Jeg ved det ikke (og har aldrig siddet ved en Vistamaskine, hvorfor jeg
kun kunne komme ved vildt gætteri). Men det ser ud som om, at du
bestemt ikke er spor alene med oplevelsen af fænomenet.

Allerede det første hit virker meget som samme symptom:
<http://www.google.com/search?q=crcdisk.sys+vista+hang>, så måske kan
du få hints der.

Og ja, det er vildt irriterende at sidde med en mærkværdighed, som man
godt nok har fået sig rodet ud af, men stadig ikke fundet grunden til
og dermed evt. løsningen på. (Også fordi den efter to gange har hang
til at dukke op en tredje... engang...)

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Georg

Dato : 13-06-09 13:37

Rudi Stegen skrev:

> Allerede det første hit virker meget som samme symptom:
> <http://www.google.com/search?q=crcdisk.sys+vista+hang>, så måske kan
> du få hints der.

Tak for linket - og ja det ser unægtelig ud som om jeg
ikke er ene om problemet.

> [...]
> godt nok har fået sig rodet ud af, men stadig ikke fundet grunden til
> og dermed evt. løsningen på. (Også fordi den efter to gange har hang

Denne gang slap jeg da for at skifte bundkortbatteri og
ram-modulersom led i fejlfindings proceduren, da jeg
havde en stærk formodning om at det var et software -
sansynligvis et vista problem. Og jeg vidste at jeg
skulle skifte mit usb-tastatur med et PS2 for at kunne
bruge bios.

Mit bedste gæt er at vista gør et eller andet ved
bios,som det ikke skal...