Problem mellem ny Linksys router og min Tr~
Fra : Lars Kjeldsen

Dato : 12-06-09 21:49

Ved godt denne post hører hjemme i en trådløs gruppe.
Så jeg strarter med et undskylde den også er her,
Det er blot i håb om at finde den rette person der måske kender løsningen på
mti problem
Jeg har gemmen profiber fået en Linksys Trådløs Router WRP400.
Og jeg har en Canon Pixma IP4000 R som er med netværks modul med LAN of
Wireless

Det har fint kørt da jeg efter den gamle Profiber Router koblede min printer
op via en ASUS wireless router.
Men måtte jo køre gennem Profibers da min telefon linje er i den..
Nu kan jeg jo så "spare strøm" da den nye Linksys både er wireless og med
telefonlinjer
Så skal kun have en enhed til at køre.

Men jeg kan ikke få min Canon printer til at køre via den nye Linksys WRP400
Jo
Når mit internets sikkerhed er frakoblet er der ingen problemer, men der er
jo en MEGET dårlig ide at ikke sikre sit netværk

Sikre jeg det. Selvfølgelig efter jeg har wireless installeret Canon
printeren og testet det virker.
Ja så vil min pc ikke finde den port printeren selv har konfigureret til
wireless brug .

Har prøvet alle de forskellige sikkerheds eller krypterings systemer begge 2
enheder har.
Og giver printeren min kode til WPA-Personal TKIP som jeg lige benytter ny
?

Men printerdriveren giver mig hele tiden fejlmeldingen at den ikke kan finde
printerporten.
Fjernes sikkerheden kører det. Så det er ikke hardware problem.

Kan disse 2 enheder pga de ikke har samme eller en ens krypterings form så
de kan snakke sammen.

Hvad mon jeg gør galt eller hvad kan jeg prøve at gøre. ?

Håber nogen har et forslag

Mvh Lars