Prog til langtids belastning søges
Fra : Francis Muré

Dato : 11-06-09 14:25

Prog til langtids belastning søges

Hvor kan jeg finde et program der kan belaste en pc hårdt.
Den havde det med at slukke af sig selv, har skiftet ram
Nu vil jeg gerne prøve at køre et program i et døgn der belaster pcén meget
Findes et sådan ?

Evt et link

På forhånd tak

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-06-09 07:37

Francis Muré skrev

> Nu vil jeg gerne prøve at køre et program i et døgn der belaster pcén meget
> Findes et sådan ?

Der er mange forskellige
Søg efter "Burnin Test"

- Peter

Fra : Peter Mogensen

Dato : 11-06-09 14:44

Francis Muré wrote:
> Hvor kan jeg finde et program der kan belaste en pc hårdt.

Windows?

Fra : Peter Larsen

Dato : 11-06-09 16:56

Peter Mogensen wrote:

| Windows?

En windows installation er faktisk en fin stress-test, men det noget andet
der skal til såfremt man vil teste natten over

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-09 17:08

"Peter Larsen" <digilyd@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> En windows installation er faktisk en fin stress-test, men det noget andet
> der skal til såfremt man vil teste natten over

Det er sandt nok, men hvis manden er på jagt
efter noget varme-givende, så er en Windows-installation
ikke nok.
Et program som "Passmark" burn-in test
er ganske godt. Og starter man programmet
op flere gange, har maskinen nok at se til.
Den kan lave en rapport som er tidsstemplet,
så kan man se hvornår den gik ned osv.

Fra : Stampe

Dato : 12-06-09 04:49

"Peter Larsen" <digilyd@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> En windows installation er faktisk en fin stress-test, men det noget andet
> der skal til såfremt man vil teste natten over
>
> Med venlig hilsen
>
> Peter Larsen

Mvh
Allan

Fra : Allan Vebel

Dato : 11-06-09 23:25

Francis Muré skrev:

> Hvor kan jeg finde et program der kan belaste
> en pc hårdt.

Jeg bruger normalt S & M Stress Test, der ligger
på Hirens's Boot CD - prøv at søge efter det!

Det kan sikkert hentes et sted.

Programmet tester grafik, ram og cpu - prøv at
have Jobliste åben mens du kører programmet!

Er der noget galt med din hardware, skal programmet
nok sige til.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-06-09 08:47

Francis Muré skrev den 11-06-2009 15:24:
> Prog til langtids belastning søges
>

> Hvor kan jeg finde et program der kan belaste en pc hårdt.
> Den havde det med at slukke af sig selv, har skiftet ram

Hvis du er bekymret for RAM'en, er Memtest86 ikke så tosset endda.

http://www.memtest.org/