fra Æ jul'kalænder
Fra : jos

Dato : 07-06-09 19:16

kan jeg huske, at en af de store gavehit var en FoodProcesser.

Nu har jeg pludseligt arvet sån et bæst, så fin som ny - næsten ikke brugt.
Spørgsmålet går så på, om den skal stå her i ligesåmange år uden at blive
brugt, den skal direkte på lossen eller om den kan anvendes til noget
fornuftigt?
Hvad bruges sån et dyr til?

--
Med i pakken var iøvrigt en Bosh håndmixer, med det blå bånd , købt for hele
min allerførste svendeugeløn på kr. 146,75 (lønsedlen fra 62, havde mor

finn

Fra : Ralph

Dato : 07-06-09 22:35

"jos" <jos@her.dk> skrev i en meddelelse
> brugt, den skal direkte på lossen eller om den kan anvendes til noget
> fornuftigt?
> Hvad bruges sån et dyr til?

Den er fin til tærter, først laver man mørdejen, dernæst rører man æg, fløde
og ost sammen i den, kun een opvask.

Lidt det samme med kager, river chokolade, blander tørstof, i med det
flydende og tilsidst en banan eller to.
een opvask.

fromage, husk at starte med æggehviden - een opvask.

--
Ralph

Fra : Jan Boegh

Dato : 08-06-09 20:39

"jos" <jos@her.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> mor vedlagt
> - pointen er, at den er meget slidt, men kører stadig fortræffeligt!

Jeg ynder salsa - både som den /skal/ laves og med alle mulige ingredienser
efter eget påfund og indhold i køleskabets frugt- og grøntskuffe. Og det er
peace-of-cake med en fooooodprocessor! Og så er rå grøntsager jo oven i
købet gevaldigt sunde.

vh
Jan

--
Jan Bøgh
Fotos på http;//album.boegh.net

Fra : jos

Dato : 09-06-09 00:15

> [...]
> grøntskuffe. Og det er peace-of-cake med en fooooodprocessor! Og så
> er rå grøntsager jo oven i købet gevaldigt sunde.

vi er enige!
Nu har jeg bare altid brugt blendered til dette, så det faldt mig slet ikke
ind!
Imidlertid har jeg brændt 3-4 blendere af ved at forsøge mig med fiskefars
til frikadeller.
Det lavede jeg så til aften, og det gik heelt fint

man er jo blevet helt huslig, efter man har skippet fuldtidscomputeriet !

hilsen finn.