Hjælp til at finde bestemt vin
Fra : Mureren

Dato : 06-06-09 09:37

Hejsa...

Jeg skal finde en bestemt vin.
På etiketten står der:
Mobili di Trinacria
Vendemmia 2007
dalla Terra di Trinacria antico nome della Sicilia, nasce questo grande
vine.
Sicilia
Indicazione geografic Tipica
Nero D'avola
Imbottigliato da C.P. S.a.s. Calco Italia

Min foreløbige googlen har været resultatløs, udover jeg nu ved druen er
Siciliens vigtigste drue (ikke ensbetydende med den bedste), men vinen
falder overordentligt meget i trunten's smag.
Desværre er det en firmagave, og jeg kan hverken huske hvilket firma jeg fik
dem fra, eller hvornår

Så, er der nogen med forstand på vin der kan finde en forhandler?

Mvh.
Mureren

Fra : Anders Halskov-Jense~

Dato : 06-06-09 10:22

"Mureren" <mureren_tag_det_vaek@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Indicazione geografic Tipica
> Nero D'avola
> Imbottigliato da C.P. S.a.s. Calco Italia

Den hedder Nobili di Trinacria og er formentlig solgt som en del af en
julegavepakke af www.stokvis.as
hvor den ihvertfal indgår i deres "pizzapakke". De må kunne angive en
importør, hvis det ikke er dem selv...
Ellers kan du spørge den italienske distributør:
http://www.vinicantinepirovano.com/eng/sicilia_nero_davola.htm

mvh
Anders
www.vinkritik.dk
www.decorked.dk
http://spisdrik.blogspot.com

Fra : wx

Dato : 06-06-09 12:41

"Mureren" <mureren_tag_det_vaek@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> fik dem fra, eller hvornår
>
> Så, er der nogen med forstand på vin der kan finde en forhandler?

Se
https://www.nifeislife.com/wine-from-%C3%82%C2%A0sicily-c-198_258.html?sort=4a&page=1
Nogen forhandler i DK kan jeg ikke se, selv den næsten altomfattende (mht.
italiensk vin) Carlo Merolli har den vist ikke - men du ku' jo spørge ham?
http://www.carlomerolli.dk/

Iøvrigt er der ofte tilbud på vine på ovennævnte drue, jeg husker med rædsel
Føtex' tidligere slagtilbud gennem laaaang tid. Måske skal drun blot blandes
med andre, se http://borsen.dk/nyhed/127243/newsfeeds_rss/ om Peter
Vinding-Diers resultater med den.

Fra : Mureren

Dato : 06-06-09 14:48

> [...]
>
> Iøvrigt er der ofte tilbud på vine på ovennævnte drue, jeg husker med
> rædsel Føtex' tidligere slagtilbud gennem laaaang tid. Måske skal drun

Jeg takker for hjælpen, både til dig og Anders!

Carlo Merolli har den heller ikke, og linket til den engelske webshop er
fint, de sender bare ikke til Danmark (og det ville nok blive forholdsvist
dyrt alligevel).

Håber den italienske distributør har et positivt svar

Mvh.
Mureren

Fra : Kasper Bergholt

Dato : 07-06-09 18:18

On Sat, 6 Jun 2009 15:47:31 +0200, "Mureren"
<mureren_tag_det_vaek@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>fint, de sender bare ikke til Danmark (og det ville nok blive forholdsvist

Hvis det ikke lykkes at finde vinen på dansk grund, så prøv evt.
tyske og østrigske online-shops. Deres forsendelsesomkostninger plejer
at ligge i den gode ende, udbudet er generelt stort, og så er der lidt
at spare på moms og afgift.

>Håber den italienske distributør har et positivt svar

Jeg krydser fingre, fruernes smag må (ind i mellem) respekteres!

---
Kasper Bergholt
http://kasperbergholt.blogspot.com/2009/06/gode-kooperativer.html

Fra : Anders Halskov-Jense~

Dato : 08-06-09 16:28

> [...]
> fik dem fra, eller hvornår
>
> Så, er der nogen med forstand på vin der kan finde en forhandler?

Den italienske distributør siger at http://www.furesoevin.dk/ er den danske
importør. Prøv dem.

Anders

Fra : Mureren

Dato : 09-06-09 07:46

> Den italienske distributør siger at http://www.furesoevin.dk/ er den
> danske importør. Prøv dem.
>
> Anders

Er allerede gjort

Mvh.
Mureren

Fra : Mureren

Dato : 12-06-09 08:17

> Er allerede gjort

Og så er det lykkedes at skaffe 12 flasker
Furesø vin var yderst hjælpsomme, og sendte vinen til Tulstrup Kro som
ligger tæt på mit hjem i Silkeborg. Prisen var også overkommelig

Tak for hjælpen!

Mvh.
Mureren