Forviring om antallet af ventiler på CB500
Fra : Henrik Palshøj

Dato : 10-06-09 18:14

Hej sad og bladret i nogle gamle Motorcykel Revyen op til min jagt på
min første cykel.

Men pludselig faldt mine øjne på Antallet af ventiler pr cyl! Jeg havde
desværre ikke en 1996, men 95 forskriver 2 ventiler pr. cyl på Hondas
CB500 97 udgaven forskriver 4. Men når jeg søger på nettet så siger de
fleste bare 4 pr. cylinder.

Spørgsmålet er (når jeg skal ud og kigge) har der været et skift, i
givet fald hvordan kan man se det og hvornår var skiftet. Jeg kigger på
et par 96/97 modeller.

Hilsen Henrik

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 10-06-09 11:39

On 10 Jun., 19:14, Henrik Palshøj <dy...@MOVEmil.dk> wrote:
> [...]
>
> Spørgsmålet er (når jeg skal ud og kigge) har der været et skift, i
> givet fald hvordan kan man se det og hvornår var skiftet. Jeg kigger på

Fejl i MC revyen. Den har 4 pr cylinder

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 11-06-09 17:30

On 2009-06-10 19:39:25 +0200, Jesper Pedersen <tiper@vip.cybercity.dk> said:

> de
> er de

> Fejl i MC revyen. Den har 4 pr cylinder

Er du nu sikker?

Henrik

Fra : TWL

Dato : 11-06-09 19:45

Henrik Palshøj wrote:
<snip>

> Er du nu sikker?
>
> Henrik

Hej Henrik

Det må være denne her :

http://www.motorbikes.be/en/Honda_CB_500_1995.aspx

Du kan også fange mange data hos Sydfyn MC

http://www.sydfynmcservice.dk/

Mvh Thomas

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 12-06-09 05:28

On 2009-06-11 20:45:00 +0200, TWL <tw-lichtFJERN@mail1.stofanet.dk> said:

> [...]
>
> Det må være denne her :
>
> http://www.motorbikes.be/en/Honda_CB_500_1995.aspx
>
> Du kan også fange mange data hos Sydfyn MC

Af hjertet tak, så er det fastslået, MC revyen er ikke altid til at stole på.

Mvh Henrik

Fra : Armand

Dato : 13-06-09 08:14

Henrik Palshøj skrev:
> On 2009-06-11 20:45:00 +0200, TWL <tw-lichtFJERN@mail1.stofanet.dk> said:
>

> Af hjertet tak, så er det fastslået, MC revyen er ikke altid til at
> stole på.

Væn dig til det!
Til overflod bliver mange fejl gentaget år efter år uden at blive rettet
:-|

--
Armand.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 12-06-09 01:47

On 11 Jun., 18:29, Henrik Palshøj <dy...@MOVEmil.dk> wrote:

> Er du nu sikker?
>
> Henrik

112% sikker

Fra : Knud Oluf Petersen

Dato : 12-06-09 08:58

On 12 Jun., 09:46, Jesper Pedersen <ti...@vip.cybercity.dk> wrote:

> 112% sikker
Hej hver gang jeg har justeret ventiler på min kones CB500 fra 96 har
der været 8 ventiler ialt på de 2 cylindre, og så vidt jeg ved har den
konstruktion altid haft 4 stk. pr. cyl.
hilsen Knud