Solbriller
Fra : LasseNC

Dato : 10-06-09 07:34

Kørsel om morgenen, med klart visir og solen i øjnene er ikke rart!

Nogen der kan anbefale et par billige, let anvendelige solbriller. Jeg
bruger ikke en klap op hjelm, så med tynde stænger ville vel være at
foretrække?

Fra : Søren Larsen

Dato : 10-06-09 14:41

"LasseNC" <lassenc@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hvad med en hjelm med indbygget solvisir, det er ikke til at undvære når man
først har prøvet. Du slipper for at tage solbrillerne på og har mulighed for
at "justere" lysmængden efter forholdene her og nu.

/Søren

Fra : LasseNC

Dato : 10-06-09 08:10

On Jun 10, 3:40 pm, "Søren Larsen" <sbl...@SLETsurfpost.dk> wrote:
> [...]
> først har prøvet. Du slipper for at tage solbrillerne på og har mulighed for
> at "justere" lysmængden efter forholdene her og nu.

Løsningen er sikkert god, men dyr ;)

Fra : Glavind

Dato : 10-06-09 22:05

LasseNC skrev:

> Løsningen er sikkert god, men dyr ;)

Det er rigtigt, men hvis du først én gang har kørt med solbriller i høj
solskin og så kørt ind i en tunnel (du bliver blind), så er du villig
til at købe en hjelm med solvisir.
Mvh
Glavind

Fra : Armand

Dato : 10-06-09 16:13

<http://www.busters-accessories.co.uk/productInfo.aspx?catRef=FST&kw=speed+tint>

--
Armand.

Fra : Kenneth

Dato : 10-06-09 16:22

http://www.thansen.dk/search.asp?c=2862033018&inputsearchtext=solfilm&inputmaingroup=ALL&lastfromrow=1

Fra : Studo

Dato : 10-06-09 16:39

Den Wed, 10 Jun 2009 06:33:45 -0700 skrev LasseNC:

> [...]
>
> Nogen der kan anbefale et par billige, let anvendelige solbriller. Jeg
> bruger ikke en klap op hjelm, så med tynde stænger ville vel være at

Smut forbi et byggemarked og se på sikkerhedsbriller. De er også meget
brugt til sport, fordi de er billige og ikke så stor skade ved at miste
dem.

Fra : Jan Bachman

Dato : 10-06-09 17:37

On Wed, 10 Jun 2009 06:33:45 -0700 (PDT), LasseNC <lassenc@gmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Nogen der kan anbefale et par billige, let anvendelige solbriller. Jeg
>bruger ikke en klap op hjelm, så med tynde stænger ville vel være at

Jeg kører med åben hjelm og er glad for mine Velodrombriller.
http://www.velodrom.se/productEN.html

Yeager-serien passer mig bedst da:

1. De har kun stel i toppen, så stellet skygger ikke for udsyn i
siderne.
2. De har store glas og sidder tæt, så vind omkring øjnene er
begrænset.

/Jan

Fra : Simon

Dato : 10-06-09 18:09

Jan Bachman wrote:
> http://www.velodrom.se/productEN.html

Jeg har også haft et par Velodrom, og var godt tilfreds.

Tråde om sol-/cykel-/sikkerhedsbriller:
http://groups.google.com/group/dk.sport.cykling/search?group=dk.sport.cykling&q=solbriller&qt_g=Search+this+group

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : Anders Majland

Dato : 10-06-09 20:21

> Nogen der kan anbefale et par billige, let anvendelige solbriller. Jeg
> bruger ikke en klap op hjelm, så med tynde stænger ville vel være at
> foretrække?

Jeg foretrækker solbriller med pol-filter.

God pris: Tag en slentretur ad nærmeste strøggader og så hvad
brillebutikkerne har på udsalgsstativerne ... Mine "bedste" mc briller er
fundet til 1-200kr på sådan et stativ.

Jeg fulgte et af linkene herover og fandt:
http://tego.dk/product.asp?product=2889

De ser også interessante ud og så kunne jeg jo lige tage en kasse ørepropper
med: http://tego.dk/product.asp?product=1235 ...

Fra : Armand

Dato : 10-06-09 22:22

Anders Majland skrev:

> [...]
> http://tego.dk/product.asp?product=2889
>
> De ser også interessante ud og så kunne jeg jo lige tage en kasse

Nettet er et godt sted at rode efter passende priser og Ebay er måske
det bedste udgangspunkt :-/
Min frue købte mig således de Polaroid kørebriller jeg har liggende i
bilen for et par hundrede kr. ind af døren - Desværre er de med stænger
der godtnok ikke skal ned bag ørene, men til gengæld er meget tykke på
"tværs" hvorved jeg ikke kan bruge dem til hjelmbrug, dér holder mine
halvpebrede Rayban's, indkøbt under en Florida-ferie, for.

--
Armand.

Fra : TWL

Dato : 10-06-09 21:31

LasseNC wrote:
> [...]
>
> Nogen der kan anbefale et par billige, let anvendelige solbriller. Jeg
> bruger ikke en klap op hjelm, så med tynde stænger ville vel være at
Du får lige et alternativ til solbriller :

http://www.sunax.de/en/

Jeg monteret et på min gamle agv hjelm sidste år og er meget tilfreds

mvh Thomas

Fra : N/A

Dato : 10-06-09 22:05

Fra : Charlo

Dato : 10-06-09 23:45

On 10 Jun., 15:33, LasseNC <lass...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Nogen der kan anbefale et par billige, let anvendelige solbriller. Jeg
> bruger ikke en klap op hjelm, så med tynde stænger ville vel være at

En billig 'her-og-nu' løsning er at sætte et stykke 5 cm bredt gaffa
tape på i hele visiret bredde øverst oppe. Det fungere som en
solskygge, og du har ikke problemet med at skulle have solbriller af
og på efterhånden som lyset ændrer sig. Har selv brugt tricket på en
meget solrig tur i de sydlige egne af Florida (the Keys).

hilsen
Charlotte Jensen

Fra : Thore Jensen Bergens~

Dato : 11-06-09 16:56

LasseNC skrev:
> [...]
>
> Nogen der kan anbefale et par billige, let anvendelige solbriller. Jeg
> bruger ikke en klap op hjelm, så med tynde stænger ville vel være at
Jeg kører med sådanne nogle her.
http://www.kj.dk/katalog/teknik/sikkerhedsprodukter/49425/Slibebriller/143A460117.html

De er billige rimeligt robuste, og stellet er tyndt og fleksibelt nok
til at man kan holde ud at have dem på under hjelmen.

De kan fåes mange steder, også nogle steder til 3-400kr for de samme
briller fordi at de bliver solgt som sportsudstyr

Thore

Fra : Thore Jensen Bergens~

Dato : 11-06-09 17:18

Thore Jensen Bergenstoff skrev:

> De kan fåes mange steder, også nogle steder til 3-400kr for de samme
> briller fordi at de bliver solgt som sportsudstyr

De har dem også i nogle byggemarkeder, jeg har bl.a. set dem i silvan.

Thore

Fra : Simon

Dato : 11-06-09 17:07

> så med tynde stænger ville vel være at

Apropos har jeg vist engang hørt en anbefaling om at undgå
metalstel/-dele; fordi der kan være risiko for "snitskader" ved styrt?
(plast-stel er trods alt blødere)

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : Grunnet

Dato : 11-06-09 17:21

"Simon" <s_kvinFJERNDETTEFILTERdal@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Apropos har jeg vist engang hørt en anbefaling om at undgå
> metalstel/-dele; fordi der kan være risiko for "snitskader" ved styrt?
> [...]

Plaststel kan knække / flække og dermed få nogle meget skarpe og spidse
kanter, hvorimod et metalstel i mange tilfælde vil "nøjes" med at blive
bøjet.

--
Steen (brillebruger)
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 11-06-09 18:04

"Grunnet" <neets@slet-disse-ord-besked.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Plaststel kan knække / flække og dermed få nogle meget skarpe og spidse
> kanter, hvorimod et metalstel i mange tilfælde vil "nøjes" med at blive

Kun en model, der dur:
http://www.louis.de/_102eaea42bb4ae3a426b7b76a905dc7179/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=170&wgr=920&list_total=1&anzeige=0&artnr_gr=20016511
Har nu kørt med mine 3-4 år - ligger altid i jakkelommen (ja-ja - når jeg
ikke har dem på.....).
Langtfra alle solbrilller holder til at ligge i en lomme hele året; har
smidt 2 par ud hvor en eller begge stangender havde ridset indersiden af
glasset til ubruelighed.
Da det er sikkerhedsbriller er de vel ganske sikre ved styrt - desuden er
der ingen generende ramme om glassene. Glassene er tilpas store til at du
undgår blænding af lys, der kommer fra siden. Stængerne er meget slanke -
ingen problemer med at få dem på under hjelmen
Ku ikke drømme om at købe andre

--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller

Fra : HuddiBras

Dato : 11-06-09 18:17

Hejsa

Køber en gang imellem en stak Crackerjack.
Stængerne ser måske voldsomme ud, men de er ganske smalle
og så tilpas stive at de er nemme at føre på plads i hjelmen.

http://www.arsima.dk/web408.asp?toppkt=81&vismenu=393

http://www.arsima.dk/filarkiv/billeder/21020061283.pdf

De koster under en 50'er stykket.

Mvh