Tonet Visir
Fra : Ukendt

Dato : 09-06-09 17:46

Kan man få tonet visir til de billige styrthjælme fra Bilka og Lidl ?

Har prøvet at søge på nettet uden resultat
Kører rundt nu med et Nex Racing visir fra THansen
Som er rettet til med en mini fræser, men det er ikke optimal

Hilsen
Jack

Fra : xs1100

Dato : 09-06-09 21:40

"Jack" <cb550(snabela)honda-bike.eu> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kører rundt nu med et Nex Racing visir fra THansen
> Som er rettet til med en mini fræser, men det er ikke optimal

Hej.
Det tror jeg ikke du skal regne med at finde. Og det er bl.a en af
forskellene mellem en billig og dyr hjelm.
Mvh
Jarl
--
XS1100 og The Rat helmet med tonet visir samt et ansigt der ikke kan ses på
billeder... Griner...

Fra : frølårsraketten

Dato : 10-06-09 12:05

"xs1100" <ingen@email.invalid> skrev i

> Det tror jeg ikke du skal regne med at finde. Og det er bl.a en af
> forskellene mellem en billig og dyr hjelm.
> Mvh
> Jarl

Ja, med en billig hjelm fra THansen har du mulighed for at vælge mellem
flere forskellige visirer til priser fra 99 DKK og op

°/¥\°
«=(Ô)=»
[] Pierre

Fra : xs1100

Dato : 10-06-09 13:54

"frølårsraketten" <pixel@debie.dk(fjern ixel)> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ja, med en billig hjelm fra THansen har du mulighed for at vælge mellem
> flere forskellige visirer til priser fra 99 DKK og op

Ja, perfekt til knallertkørsel på lovlig knallert. På Mc vil jeg ikke stole
på andet end et batteri fra T-svansen, men kun hvis der er en kickstarter.

Mvh
Jarl
--
Hvis unger kører med AGV og Shoei på knallert.

Fra : frølårsraketten

Dato : 10-06-09 14:06

> [...]

> Jarl
> --
> Hvis unger kører med AGV og Shoei på knallert.

Jamen så er jeg jo ilde stedt, idet jeg altid har kørt min bimmer med en
Zerohjelm fra THansen-blålys på hovedet. En hjelm der forøvrigt var
testvinder i en hjelmduel i FDM's blad Motor for et par år siden. Men FDM er
nok ikke troværdige. Deres Euro NCAP crashtest er nok heller ikke ti potter
pis værd!

°/¥\°
«=(Ô)=»
[] Pierre

Fra : xs1100

Dato : 10-06-09 14:39

> [...]
> testvinder i en hjelmduel i FDM's blad Motor for et par år siden. Men FDM
> er nok ikke troværdige. Deres Euro NCAP crashtest er nok heller ikke ti

Det er jo dit hoved hjelmen sidder på og dermed dit valg Mit valg faldt
andet steds.
Mvh
Jarl
--
Der engang købte god og billig totaktsolie i T-hansen

Fra : Anders Majland

Dato : 10-06-09 15:23

> Det er jo dit hoved hjelmen sidder på og dermed dit valg Mit valg
> faldt andet steds.

Hvordan er det nu konklusionen plejer at være herinde på det sprøgsmål ?
Noget i retning af der ikke er den helt store sammenhæng mellem hvor sikker
en hjelm er og så dens pris ..

- Hjelmen skal passe i facon'en til dit hoved
- Hjelmen skal være så let som muligt *
- Features, fedt design osv koster extra *
- God udluftning og lign *

* her er det så ekstra kr kan give en bedre hjelm - ikke nødvendigvis en
sikrere

Dernæst er det vist en uafsluttet diskussion om en hjelm der lever op til
amerikanske snell krav er bedre end en dot mærket hjelm. Det er forskellige
testmetoder og der kan argumenteres for begge afhængigt af typen af uheld.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 11-06-09 08:16

Anders Majland skrev:

> [...]
> til amerikanske snell krav er bedre end en dot mærket hjelm. Det er
> forskellige testmetoder og der kan argumenteres for begge afhængigt af

.... og her må vi ikke overse den nye engelske test, der tager
udgangspunkt i "hverdags-uheld" (og ikke en syl der rammer samme sted 3
gange) - her falder de hjelme der er lavet i "eksotiake"
kompositmaterialer på stribe, frem for billigere plast hjelme.
Det har pisset mange af, for er det rigtigt (og her ender diskussionen
altid) så er de taget i røven for deres egne penge

--
Dun@nt - der selv kører med "taber-hjelm" á Schuberth R1
1KSFau Hvidguld

Fra : Peter Christiansen

Dato : 11-06-09 10:31

J.C.Kløve wrote:
> [...]
> Det har pisset mange af, for er det rigtigt (og her ender diskussionen
> altid) så er de taget i røven for deres egne penge

Hvis det er Sharp testen http://sharp.direct.gov.uk/ du henviser til så
er både plast og fiberhjelme blandt dem der får 5 stjerner.
<http://sharp.direct.gov.uk/search/results/?sort=manufacturer&dir=asc&manufacturer=0&model=0&type=0&rating=5&size=0&price=0&x=32&y=5>

Man kan vel bruge det til at konkludere at der ikke er nogen entydig
sammenhæng mellem pris og sikkerhed.

mvh
Peter

Fra : Armand

Dato : 10-06-09 16:07

xs1100 skrev:

> [...]
> Jarl
> --
> Hvis unger kører med AGV og Shoei på knallert.

Det er vist brænde til mit bål!:

Der findes kun én europæisk hjelm-standard: ECE 22-05 og altså ikke
nogen motorcykel-standard hhv. knallert-standard :-|
Enhver hjelm der bærer denne godkendelse er ligesågod som den dyreste
kulfiberhjelm og alle omstændigheder ikke farlig, som nogen tror ud fra
prislejet :-|
Hvis TanteHansen, eller hvem der ellers kan løbe ind i mistro á
ovennævnte, sælger hjelme uden ECE 22-05 godkendelse, må ikke engang
deres knallertkunder buge dem :-|

Der har været foretaget talrige hjelmtest i min tid som motorcyklist og
der er altid nogle der skiller sig såvel negativt, som positivt ud, men
det er ikke altid plasthjelmene der får prygl og kulfiberhjelmene der
roses - Faktisk dumpede den hundedyre BMW System(2?) i en af de seneste
sammenligningstests der er udgivet

I modsætning til de foretagne testdetaljer (á en (dør)kant i panden og
en kørner i nakken samt fald på issen m.fl.) er pasformen en umålelig
variabel og at der ikke er luftlommer mellem kranie og polster, endsige
at kraniet punktvis klemmer hårdt på polstringen, er en af de
væsentligste faktorer ved en given "aktiv brug".
At man har en godkendt hjelm der passer ens hoved(form) perfekt er
derfor langt væsentligere end at den er af kulfiber og et af de dyrere
fabrikater - og dét kan meget vel hænde at være tilfældet for en
TanteHansen-hjelm til under en plovmand :-|

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 13-06-09 11:08

Armand skrev:

> [...]
> fabrikater - og dét kan meget vel hænde at være tilfældet for en
> TanteHansen-hjelm til under en plovmand :-|

Aprospos prisleje:
Selvom det er udenfor TanteHansen-regi, vil du regne en 600-kr's HJC
cl-14 á nedenværende for at være ringe alene ud fra prisen??
<http://www.bikeroutfit.de/biker/product_info.php/info/p207_HJC-CL-14-Solid-sort.html>

Googler man lidt på'en støder man på fraser såsom webbikeworlds
indledning til en test:
"According to our search logs, one of the most popular helmets is the
HJC CL-14, so we decided it was definitely overdue for a wBW review
article......."

--
Armand.

Fra : Kenneth

Dato : 10-06-09 16:22

http://www.thansen.dk/search.asp?c=2862033018&inputsearchtext=solfilm&inputmaingroup=ALL&lastfromrow=1

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-09 17:39

"Kenneth" <nys@pc.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.thansen.dk/search.asp?c=2862033018&inputsearchtext=solfilm&inputmaingroup=ALL&lastfromrow=1

Jeg har prøvet solfilm, visiret buer begge veje så det kan ikke lade sig
gøre.

Lidt en skam at "kæden" hoppede af tråden, og kom til at diskuterer Tante
Hansen ( igen )
Min hjelm er en BlueTooth fra Bilka, og efter at have fisket den manglende
kanal frem fra BlueTooth modulet, og sat en ektra ørebøf ind, kan jeg nu
høre min MP3 spiller i stereo, samtidig fungerer hjelmen godt sammen med
TomTom Rider og min Mobil.
Og med hensyn til støj så syntes jeg at den klarer sig nogenlunde godt.
Så jeg var egentlig tilfreds med hjælmen , manglede bare et tonet visir
Mange af de billige hjælme bruger samme visir, så det undrede mig at jeg
ikke kunne finde dem tonede.
Har også overvejet at bore nogle huller og monterer tonet Pinlock

Hilsen
Jack

Honda CB 550 K3

Fra : Kenneth

Dato : 10-06-09 20:19

> "Kenneth" <nys@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har prøvet solfilm, visiret buer begge veje så det kan ikke lade sig
> gøre.

Skær nogle trekanter i siderne, så det kan foldes ind og følge buningen
eller læg det på af flere gange, midten, top og bund bagefter! Kan lade sig
gøre så det ser ok ud, selvom det ikke er det samme :)

Fra : Anders Majland

Dato : 11-06-09 20:16

> Har også overvejet at bore nogle huller og monterer tonet Pinlock

Det er egentlig en god ide - så er det også nemt at tage af når det bliver
mørkt.

Hmm har noget polfilter på arbejde - men det er måske lige mørkt nok til
daglig brug... Men skal da lige prøve at se- Det kan nemt skæres i facon som
et pinlock ...... Ville ikke være helt dumt lige at smide på når solen
skinner .... Men det er nok svært at konkurrere med solbrillerne i lommen i
brugervenlighed