MC forhandler! er de bange for nettet?
Fra : Henrik

Dato : 08-06-09 20:26

Jeg er så uheldig at bo i et område der ikke flyder med MC forhandlere,
så jeg bruger ofte nettet til at søge efter cykler, for herefter at
maile til forhandlerne før at høre til dem, før de har en evne til at
undlade detaljerne! Men jeg oplever i 9 af 10 tilfælde at de ikke gider
svare, eller at cyklerne er solgt, og siden bare ikke er blevet
opdateret. Er det bare normen for mc forhandlere? Før jeg syntes ikke
det er sådan i andre brancher!

--
Henrik

Fra : Carsten

Dato : 08-06-09 20:32

"Henrik" <dyk@mil.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> svare, eller at cyklerne er solgt, og siden bare ikke er blevet
> opdateret. Er det bare normen for mc forhandlere? Før jeg syntes ikke

Det er i hvert fald også sådan for autoforhandlere - ingen svar eller først
svar efter ca. en uges tid. De har ikke lige fattet ideen med at have en
mailadresse på deres website.

For MC forhandlere drejer det sig dog nok ofte om at "forhandleren" fungerer
både som sælger og medhjælp i værksted og så er der ikke meget tid til at
svare på mails. Du skal nok også skrive dine emails kort og koncist. Altså
"har den CBR 600 du har til salg original udstødning med i handlen ?". Ikke
noget med "du skriver at den har EXUP ventil. Hvad er det for en anordning
?"

Carsten

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 08-06-09 21:45

Henrik <dyk@mil.dk> writes:

> [...]
> svare, eller at cyklerne er solgt, og siden bare ikke er blevet
> opdateret. Er det bare normen for mc forhandlere? Før jeg syntes ikke

Min oplevelse er ikke langt fra din. Hvis jeg kigger rundt på diverse
MC forhandlere og værksteders hjemmesider, virker det ret klart at det
er ikke var for at lave websider, svare email og lege med Internet, at
de startede deres butik - det var fordi de havde en interesse omkring
motorcykler.

Så ring til dem, så plejer de at være meget hjælpsomme.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 09-06-09 05:30

On 2009-06-08 22:45:03 +0200, Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> said:

> [...]
> er ikke var for at lave websider, svare email og lege med Internet, at
> de startede deres butik - det var fordi de havde en interesse omkring

Jamen det har jeg skam fuld forståelse for. Men Men Men, hvis jeg
skriver til dem (det er lettest når man er på job) så kan de svare når
de har tid. Så forstyrre man dem ikke mens de står og skruer etc.

Jeg syntes bare det kunne være rart hvis de svaret, selv om det kun var
to stavelses mail.

Hilsen Henrik