Spejle på DL650 V-strom - forskel
Fra : Studo

Dato : 07-06-09 17:28

Jeg er nu blevet den lykkelige ejer af en dl650 2008. Men der er lige
rigeligt vindstøj/tryk fra spejlene.

Jeg kan se på Louis.de at de har et 'flytte'sæt til modellen, men det er
den gælder til 2007-modellen. Det koster 40 penge der virkelig kan blive
øv-ro, hvis det nu ikke passer sammen.

Men er der ændre på spejlene på den nye?

De sidder med sådan to stk 21mm. en 'bolt' nederst og en med 4 kanter
øverst. Armen er ret tyk.

Jeg har dog ikke skilt det helt ad, for der er garanteret en af jer der
kan hjælpe

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 08-06-09 07:10

Studo skrev den 07 jun 2009 i

> [...]
> kanter øverst. Armen er ret tyk.
>
> Jeg har dog ikke skilt det helt ad, for der er garanteret en af

Er du sikker på støjen kommer fra spejlene?
Det man mest af alt har diskuteret (på stort set alle enduroer med
forholdsvist opretstående vindskærm) er den turbulens/støj der kommer
fra vindskærmen. Mange forskellige løsninger er prøvet, og det positive
resultat er yderligere afhængigt af pilotens kropsbygning og
siddestilling.

Fra : Studo

Dato : 08-06-09 20:42

Den Mon, 08 Jun 2009 06:09:35 +0000 skrev Arne Lorenzen:

> [...]
> forskellige løsninger er prøvet, og det positive resultat er yderligere
> afhængigt af pilotens kropsbygning og siddestilling.

Ja, det er jeg ret sikker på. Der kommer noget fra vindskærmen, som godt
måtte være et par cm højere. Men ikke meget i forhold til spejlene.

Undrede mig over at mine skuldre fik så meget vind. Har nu lignet en der
vinker ret ofte, for at finde vinden og det er helt tydeligt spejlene.
Måske det er vinden udenom vindskærmen, der rammer spejl og så slår
tilbage på mig. Men en bredere vindskærm fås ikke og vil se tosset ud.

Der kommer lige en strøm fra spejlene og rammer skuldre og hals.

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 09-06-09 09:03

Studo formulated on mandag :

> [...]
> tilbage på mig. Men en bredere vindskærm fås ikke og vil se tosset ud.
>
> Der kommer lige en strøm fra spejlene og rammer skuldre og hals.

Jeg har bare købt to super billige ved Louis
Dem satte jeg på i stedet for dem den er født med.

Hjalp rigtig meget.

Michael

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Fra : Studo

Dato : 09-06-09 20:52

Den Tue, 09 Jun 2009 10:02:39 +0200 skrev Michael Vilhelmsen:

> Jeg har bare købt to super billige ved Louis Dem satte jeg på i stedet
> for dem den er født med.
>
> Hjalp rigtig meget.
>
> Michael

Super, tak for info.

Jeg fandt også ud af det med spejle før og efter 2007-model.
Det er ikke spejlet men venstre konsol der er ændret.

Ham her laver flyttesæt. Jeg må i tænkeboks, for synes egentlig
størrelsen af org. spejle er fin. Masser af udsyn.
<http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,6019.0.html>

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 13-06-09 07:34

Studo skrev den 09 jun 2009 i

> Ham her laver flyttesæt. Jeg må i tænkeboks, for synes egentlig
> størrelsen af org. spejle er fin. Masser af udsyn.
> <http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,6019.0.html>

Fortæl om det gi'r noget når du er færdig?

--
Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
Info danske nyhedsgrupper: http://usenet.dk