uheld og forebyggelse
Fra : tp

Dato : 06-06-09 21:40

Har I set denne video sekvens, den er faktisk ret god

http://www.mctc.dk/?id=15874&nyhed_id=21571&pageType=1

Mvh TP

Fra : Gitte

Dato : 08-06-09 07:14

"tp" <no@mail> skrev i en meddelelse
> Har I set denne video sekvens, den er faktisk ret god
>

> http://www.mctc.dk/?id=15874&nyhed_id=21571&pageType=1
>

> Mvh TP

Ja klassiske uheld, har prøvet dem begge.

Tager ikke chancer mere, efter 12 mc uheld , 1 total skadet mc, og 25 års
kørsel.

Kan dog tænke mit, når nogle af de unge fløse og de gamle "born again"
motorcyklister kommer kørende. Deres manglende erfaring lyser langt væk på
den måde de kører.
Jeg håber blot de overlever længe nok til at få erfaring.

Fra : Søren Larsen

Dato : 08-06-09 12:38

"Gitte" <gn@nillerdamen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den måde de kører.
> Jeg håber blot de overlever længe nok til at få erfaring.

12 mc uheld ??! Tog det 12 uheld før du erkendte at det ikke kan betale sig
at tage chancer? Tør man spørge hvor mange sagesløse du nåede "at få ram
på"?

/Søren

Fra : Gitte

Dato : 09-06-09 07:11

"Søren Larsen" <sblar1@SLETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse

> 12 mc uheld ??! Tog det 12 uheld før du erkendte at det ikke kan betale
> sig at tage chancer? Tør man spørge hvor mange sagesløse du nåede "at få
> ram på"?
>
> /Søren

Tjah Søren, kun det ene uheld var min skyld. Når jeg taler om at tage
chancer så er det f.eks. at overhale en bil der ligger midt på vejen og
kører langsomt. For mit vedkommende så drejde den pludselig til venstre uden
at blinke eller noget, mens jeg overhalede.

Så fremover venter jeg troligt bagved bilen til jeg ved hvorfor den kører
langsom.
---
Et par gange er jeg kørt ind i biler der kom fra sidevej ud over ubetinget
vigepligt, de overså mig

Så fremover gør jeg mig mere synlig i landskabet ved at bevæge motorcyklen
lidt til side - side, da mennesker bedst ser ting der bevæger sig, og en mc
der kommer imod dig ser ikke ud som om den bevæger sig.

Når en bil holder med bremselys på i højre vejside og forhjulene hårdt
drejet til venstre, så taget jeg ingen chancer men regner med bilisten har
tænkt sig at lave en u vending.

Så når jeg taler om IKKE at tage chancer, så taler jeg om situationer hvor
jeg har "retten" på min side, men hvor jeg ved af erfaring at modparten
enten ikke se mig eller foretager en uforudset handling.

Alt det er kun noget man lærer med erfaring og køre kurser.

Så ja 12 uheld, 11 modpartens skyld, 1 min egen skyld (kørte i frostvejr).

Kh Gitte

Fra : Per Kaaber

Dato : 08-06-09 15:17

Gitte kom med følgende:

> [...]
> den måde de kører.
> Jeg håber blot de overlever længe nok til at få erfaring.

Kan du ikke beskrive den "måde", så der kan rettes ind til højre.....
:-?

--
Venlig hilsen

Per
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=1607
Yamaha FZR 1000
Honda 900 Bol'dor
Suzuki GS 550/610

Fra : S.B.

Dato : 08-06-09 19:33

"Per Kaaber" <per.k.joergensenslet@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Gitte kom med følgende:

> Kan du ikke beskrive den "måde", så der kan rettes ind til højre..... :-?

> [...]

Lad være at køre 100% for stærkt
Lad være at overhale for fuld optrukken
Forvent alle der holder ved et kryds kører ud foran dig
Overhal ikke en bil i et villakvarter, rimelig stor chance for der kommer en
fra sidevejen til venstre, som kun kigger til højre og drejer ud mod dig.
Forvent du er usynlig over for alle andre.

og til Søren Larsen for hans glimrende indlæg:
"Tør man spørge hvor mange sagesløse du nåede "at få ram på"?

Vil gætte på hun kun fik ram på en, som sikkert var sig selv
formoder du er billist med den bemærkning.

Søren

Fra : Per Kaaber

Dato : 08-06-09 20:22

S.B.:
> [...]

> fra sidevejen til venstre, som kun kigger til højre og drejer ud mod dig.
> Forvent du er usynlig over for alle andre.

Det var nu mere, hvordan "måden der lyser langt væk" ser ud.
Jeg læser det som om, at den unge dame med 25 års erfaring og 12 uheld
bag sig, kan se, at det er en uerfaren 40+ der kommer imod

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 08-06-09 20:48

Per Kaaber skrev:
> [...]
> Jeg læser det som om, at den unge dame med 25 års erfaring og 12 uheld
> bag sig, kan se, at det er en uerfaren 40+ der kommer imod

Hvis "Gittes" indlæg er korrekt må høn se det fra en lidt uvandt vinkel
- a liggende i en tilfældig grøft, eller lignende.

Det er nu ellers ikke så svært, - placering på vejen, måden der køres
sving på, udover nogle tendenser relateret til påklædning, der dog ikke
er heæt "sikre"
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Gitte

Dato : 09-06-09 07:16

> [...]

> Jeg læser det som om, at den unge dame med 25 års erfaring og 12 uheld bag
> sig, kan se, at det er en uerfaren 40+ der kommer imod

Kære Per

Det er måden de kører på, f.eks. ligger inde i venstre side af vejen og ikke
på midten, overhaler uden at tænke på hvorfor de andre trafikanter
pludselig kører langsomt, jeg har sågar oplevet at blive overhalet af en mc,
i "min" vognbane - vi var kun cm fra hinanden, da jeg jo brugte min vognbane
til at synliggøre mig, mens han/hun troede en åbning på 60 cm mellem 2
trafikanter betød man skulle køre 160 km igennem.

Jeg kan nævne mange eksempler på hvordan born again motorcyklister kører
over deres evner, men mener du det modsatte, kan du jo læse statistikken.

Vh
Gitte

Fra : Søren Larsen

Dato : 09-06-09 07:55

"S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Vil gætte på hun kun fik ram på en, som sikkert var sig selv
> formoder du er billist med den bemærkning.

Ja, jeg er bilist - og mc-ist. Hvor vil du hen med det? Jeg gætter på at du
læner dig op ad den udbredte opfattelse om at alle bilister kun fokuserer på
de negative sider af det at køre mc. Til det vil bare sige at man behøver jo
ikke at være bilist for at se at ikke alle motorcyklister kører som de
burde, både af hensyn til sig selv og andre.

Måske du overså anførselstegnene, eller bare overfortolkede bemærkningen.
Jeg havde bare svært ved at forstå at Gitte havde været indblandet i hele 12
uheld og kunne ikke dy mig for at spekulere på om det, måske, delvist, på en
eller anden måde, kunne være hendes egen skyld. En fuldstændig kætterist
tanke - undskyld!

/Søren

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 09-06-09 10:44

Søren Larsen skrev den 09 jun 2009 i

> [...]
> spekulere på om det, måske, delvist, på en eller anden måde, kunne
> være hendes egen skyld. En fuldstændig kætterist tanke - undskyld!

Jeg undskylder også (tænkte det samme)