Hvordan stjæles MC?
Fra : Michael Johansson

Dato : 06-06-09 12:28

Kan I bidrage med hvordan tyvene hyppigst stjæler MC-erne:
1 Er det ved at stjæle nøglerne?
2 Ved at læsse dyret op på bil/trailer
3 Ved røveri
4 Ved indbrud i garage/værksted/hus

Eller?

Jeg frygter selv mest den hvor de løfter den ind i en kassevogn, fordi jeg
ofte ikke vil kunne nå at reagere. Hvis jeg ser dem gøre det, vil de komme
alvorligt tilskade eller blive skudt/stukket ned hvis jeg føler mig truet.
Ja jeg ved det lyder lidt sygt, men jeg gemmer diverse våben i nærheden af
hvor jeg stiller den, så jeg aldrig vil kunne sigtes af politiet, men
alligevel hurtigt kan få fat i våben hvis det skønnes nødvendigt

Fra : Brian Sørup

Dato : 06-06-09 15:28

Troll Alert !!

Fra : Per

Dato : 06-06-09 16:13

Brian Sørup wrote:
> Troll Alert !!

Hvad er der Troll alert i det ?

De fleste mc´ere bliver stjålet ved at låsene klippes/skæres op så så kører
man væk.

Ved de meget dyre maskiner - bryder man ind i huse/garager og fjerner
maskinerne - op på et lad og afsted.

mvh. Per

Fra : Brian Sørup

Dato : 06-06-09 16:31

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> kører man væk.
>
> Ved de meget dyre maskiner - bryder man ind i huse/garager og fjerner

Ja, eller tager dem vha. de andre nævnte metoder.
Det var denne passus jeg reagerede på :

[quote]
[/quote]

--
Brian Sørup
Ex 1991 Honda VFR 750F

Fra : Michael Johansson

Dato : 06-06-09 22:37

On Sat, 6 Jun 2009 17:13:25 +0200, Per wrote:

> De fleste mc´ere bliver stjålet ved at låsene klippes/skæres op så så kører
> man væk.

Jeg tænkte på nyere MC-er med startspærre. Dem får tyven aldrig startet og
vil ikke kunne køre derfra uden nøglen.

> Ved de meget dyre maskiner - bryder man ind i huse/garager og fjerner
> maskinerne - op på et lad og afsted.

Jeg har fyldt en 210ltr olietromle med beton og indstøbt en skibskæde. Kun
skærebrænder og vinkelsliber kan bryde anordningen op, hvilket vil give lys
og støj og blive opdaget.

Jeg frygter mere tyveri når jeg stiller den i byen, P-kælder osv.

Fra : Thore Jensen Bergens~

Dato : 07-06-09 21:42

Michael Johansson skrev:

> Jeg har fyldt en 210ltr olietromle med beton og indstøbt en skibskæde. Kun
> skærebrænder og vinkelsliber kan bryde anordningen op, hvilket vil give lys
> og støj og blive opdaget.

Det skulle man tro... Husker at der blev stjålet en MC på FRB Alle
sidste år (eller var det forrige år). Den var lænket til et af træerne,
det skovede tyvene uden at nogen bemærkede det!

Thore

Fra : C. Caspersen

Dato : 06-06-09 16:42

"Michael Johansson" <MichaelJohanssonNOSPAM@hotmail.invalid> skrev i en
meddelelse news:h0djrn$ead$1@news.eternal-september.org...

> Ja jeg ved det lyder lidt sygt, men jeg gemmer diverse våben i nærheden af
> hvor jeg stiller den, så jeg aldrig vil kunne sigtes af politiet, men
> alligevel hurtigt kan få fat i våben hvis det skønnes nødvendigt

Jep, det lyder lidt sygt.

/caspersen

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 07-06-09 21:45

Michael Johansson skrev:

> [...]
> hvor jeg stiller den, så jeg aldrig vil kunne sigtes af politiet, men
> alligevel hurtigt kan få fat i våben hvis det skønnes nødvendigt

GAaabbb
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Jan

Dato : 08-06-09 08:32

,>
> [...]
> hvor jeg stiller den, så jeg aldrig vil kunne sigtes af politiet, men
> alligevel hurtigt kan få fat i våben hvis det skønnes nødvendigt

Hej Michael..
Syntes det lyder som om, du skulle købe dig et buskort, og slappe lidt af..