Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bigma på 5D Mark II
Fra : Ukendt

Dato : 08-06-09 19:25

Hejsa

Lige et spørgsmål inden jeg overføre betaling for et stk. Canon 5D Mark II
Kan jeg bruge min Sigma 50-500 mm med mit nye 5D Mark II kamerahus?

Mvh. Bo

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-06-09 20:00

Bo wrote:
> Lige et spørgsmål inden jeg overføre betaling for et stk. Canon 5D Mark II
> Kan jeg bruge min Sigma 50-500 mm med mit nye 5D Mark II kamerahus?

Svjv. ja. - Svjh., er skilledatoen for, at alle Sigmas objektiver fuldt
ud kan bruges på samtlige EOSD huse omk. 01.04.2003. Så hvis din Bigma
er nyere end det, skulle der ikke blive problemer.

Eneste undtagelse er også svjv. at kun Sigma DC optik kan bruges på EOS
1000D, men det er jo ikke aktuel i din situation...

Fra : Henri Gath

Dato : 08-06-09 21:52

Ja, men det ville da være synd for kameraet........det skal have de absolut
bedste optiller for at komme til sin ret...det vil sige L glas

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-09 12:02

"Henri Gath"
> Ja, men det ville da være synd for kameraet........det skal have de absolut bedste
> optiller for at komme til sin ret...det vil sige L glas

Reichman kalder L glas for class B+ og mener det er på tide
de opgraderer deres objektiv linie.. De kan simpelthen ikke
følge med opløsningen de nye sensorer yder. Såe det er måske
ikke tiden til at investere i L objektiver:
"Canon needs to build a lot better lenses. And a lot of them."
www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/5DIIreview.shtml

Så mon ikke vi kommer til at se masser af L glas blive udskiftet de
kommende år, med noget fra Zeiss, Leitz og Nikon. -max-

Fra : Henri Gath

Dato : 09-06-09 19:15

Er ganske godt tilfreds med min 24-105 L

Fra : jagge

Dato : 09-06-09 19:29

Henri Gath <gath@mail.dk> wrote:

> Er ganske godt tilfreds med min 24-105 L

Det er ikke så sort og hvidt jeg har da læst nogen steder at fullframe
rent faktisk stiller mindre krav til optikken.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : www.tsp-photo.com

Dato : 09-06-09 22:22

"jagge" <jagge@noname.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er ikke så sort og hvidt jeg har da læst nogen steder at fullframe
> rent faktisk stiller mindre krav til optikken.

Det afhænger af pixeltætheden. med 21-24megapixels begynder du at nå samme
pixeltæthed som du ser på APS-C kameraerne. Til gengæld stiller fullframe
større krav til hjørnerne på objektiverne, da de udnytter hele billedfeltet,
og hjørnerne er typisk de svage punkter på optikkerne.

MVH
Thomas

Fra : km

Dato : 09-06-09 12:21

Hej
Min gamle Sigma 50-500 fungere overraskende godt og uden væsentlig
vignettering. Har desuden afprøvet min 70-200 4L der skuffede meget med en
voldsom vignettering.

mvh
Klaus

Fra : aon

Dato : 09-06-09 13:22

"km" <mail@grafiks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Min gamle Sigma 50-500 fungere overraskende godt og uden væsentlig
> vignettering. Har desuden afprøvet min 70-200 4L der skuffede meget med en

Så har du nok været uheldig og fået en 70-200 4L der har været på gulvet,
hvis den er skuffende iforhold Sigmaen !

aon

Fra : km

Dato : 10-06-09 00:09

Hej
Jeg vil hellere sige, at jeg havde større forventninger til canonen.
Objektivet har fungeret ok på 450d, men den MEGET kraftige vignettering på
5d'eren skuffer fælt - det havde jeg ikke forventet og den er faktisk næsten
ikke brugbar :(
Sigmaen havde jeg derimod forventet faldt igennem mht vignettering - men
nej, ingen vignettering af betydning...sååh, jo, canonen skuffer i forhold
til sigma.

mvh
Klaus

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 10-06-09 15:11

km wrote:
> [...]
> 5d'eren skuffer fælt - det havde jeg ikke forventet og den er faktisk næsten

Det lyder meget imod det man ellers læser om den kombination. Har du et
par eksempler du kan vise frem ? Har du prøvet uden modlysblænden - bare
for at udelukke den ?

Jørn

Fra : km

Dato : 11-06-09 14:16

Hej Jørn
Nu har jeg gennemgået de billeder der er taget med canonen og studeret dem
nøje - og jeg tror jeg er blevet snydt lidt pga det lyse motiv i centrum mod
den noget mørkere baggrund. Der er vignettering, men ikke noget alvorligt.
Jeg har taget fejl og undskylder miseren.
Ved samme lejlighed gennemgik jeg sigmaen, og den holder altså :)

mvh
Klaus

Fra : km

Dato : 09-06-09 12:24

.... men for fanden hvor er det irriterende at videooptagelserne i PAL kun
kan ske med 30 fps. Det er sq da for ringe...
Ellers noget fantastisk gode videooptagelser kameraet kan levere..