Problemer med installering af Math::Pari
Fra : Morten P

Dato : 08-06-09 12:36

For at kunne anvende Net::SSH::Perl skal den åbenbart have Math::Pari.

CPAN og apt-get af Net::SSH::Perl har ikke løst problemet, så nu prøver jeg
at klare alle afhængigheder en efter en.

Creating libPARI/paricfg.h...
....Processor of family `ix86' detected
Checking if your kit is complete...
Looks good
....Processor of family `ix86' detected
....I will use assembler build of type 'ix86'.
....Assembler is GNU assembler
Writing Makefile for Math::PARI::libPARI
Writing Makefile for Math::Pari
-- NOT OK
Running make test
Can't test without successful make
Running make install
make had returned bad status, install seems impossible

cpan>

Jeg forstår faktisk ikke ovenstående
Hvad gør jeg for enten at forstå det og/eller få installeret Math::Pari?

Fra : Per Jørgensen

Dato : 08-06-09 12:47

Morten P skrev:
> [...]
>
> cpan>
>
> Jeg forstår faktisk ikke ovenstående
> Hvad gør jeg for enten at forstå det og/eller få installeret Math::Pari?

Prøv evt at starte CPAN
derefter skriv
install CPAN::BUNDLE

lad denne køre færdig for derefter installere din Math::PARI

Fra : Morten P

Dato : 08-06-09 12:52

Prøv evt at starte CPAN
derefter skriv
install CPAN::BUNDLE

lad denne køre færdig for derefter installere din Math::PARI

cpan> install CPAN::BUNDLE
CPAN: Storable loaded ok
Going to read /root/.cpan/Metadata
Database was generated on Mon, 08 Jun 2009 01:30:00 GMT
Warning: Cannot install CPAN::BUNDLE, don't know what it is.
Try the command

i /CPAN::BUNDLE/

to find objects with matching identifiers.

cpan>

Men sjovt nok kunne jeg godt gå ind i /root.cpan/Math...
og skrive 'perl Makefile.PL', 'make' og 'make install' og så var Math::Pari
inde.

Nu er det så Crypt/DH.pm den savner, men det er vel bare at fortsætte

Fra : Peter Makholm

Dato : 08-06-09 12:47

"Morten P" <spam@spam.spam> writes:

> For at kunne anvende Net::SSH::Perl skal den åbenbart have Math::Pari.
>
> CPAN og apt-get af Net::SSH::Perl har ikke løst problemet, så nu prøver jeg
> at klare alle afhængigheder en efter en.

En ringe trøst, men du er ikke den eneste med det problem:

http://szabgab.com/blog/2009/06/1244048558.html

Og den kommer næppe i Debian eller afledte distributioner lige
foreløbig: