MS Windows
briani 27239
urlmon.dll
Fra : Ukendt

Dato : 09-06-09 19:20

Hej !

Jeg sidder med en pc med XPhome, der kun har villet starte op med en blå
skærm, der fortæller, at der er en fejl ved ovennævnte fil.

Jeg fandt en 'urlmon.dll' på nettet, som jeg kopierede ind med
DOS-kommandoer.
Så kan pc'en starte normalt. Men der er problemer med IE. Den kan ikke finde
ud af at håndtere flere åbne vinduer.

Jeg har kikket på flere pc'er. Deres 'urlmon.dll' er af forskellige
størrelser.
Hvorda finder jeg ud af, hvilken én, jeg skal bruge, - eller er der andre
løsninger på problemet ?

Geninstallation vil være et dårligt forslag, for der forefindes hverken
cd'er eller licenskode.

Med venlig hilsen

Abricosicus

Fra : Ole C

Dato : 09-06-09 19:43

Abricosicus skrev blandt andet:

> [...]
> Så kan pc'en starte normalt. Men der er problemer med IE. Den kan
> ikke finde ud af at håndtere flere åbne vinduer.

Lyder som om det er en forkert eller defekt udgave af filen.

> Jeg har kikket på flere pc'er. Deres 'urlmon.dll' er af forskellige
> størrelser.
> Hvorda finder jeg ud af, hvilken én, jeg skal bruge, - eller er der
> andre løsninger på problemet ?

Kør: sfc /scannow
Læs evt. først her: http://www.updatexp.com/scannow-sfc.html

> Geninstallation vil være et dårligt forslag, for der forefindes
> hverken cd'er eller licenskode.

Koden kan aflæses på maskinen - for eksempel med RockXP3:
http://www.soft25.com/review.asp?id=83666
Og en kopi af en Windows-CD kan vel laves? Det skal dog være samme udgave og
type, for eksempel XP Home OEM.

--
vh
Ole C

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-06-09 22:48

Abricosicus skrev:

> andre løsninger på problemet?

Det lyder godt nok af en geninstallation.

> Geninstallation vil være et dårligt forslag, for
> der forefindes hverken cd'er eller licenskode.

Licenskoden kan findes med Keyfinder, og cd'en
kan du kopiere fra en ven, hvis du har en ven

Er licenskoden en piratversion, stiller det sig lidt
anderledes, så er det ikke sikkert at du kan
aktivere den.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk