MS Windows
briani 27239
Ny Windows.
Fra : Jens Olsen

Dato : 09-06-09 18:58

Skal snart have ny windows - desværre - pga maglende produktsupport til
win2000 pro.

Har hørt der kommer en windows 7 - er Vista allerede "død" inden den kom
igang eller er det bare en "omskreven" Vista ?

Det var da et kort liv den version fik. (gad vide hvorfor ??)
Mvh.
Jens

Fra : Ole C

Dato : 09-06-09 19:32

Jens Olsen skrev blandt andet:

> [...]
>
> Har hørt der kommer en windows 7 - er Vista allerede "død" inden den
> kom igang eller er det bare en "omskreven" Vista ?

Microsoft har lyttet til den massive kritik af Vista

> Det var da et kort liv den version fik. (gad vide hvorfor ??)

Læs ovenfor - eller pløj gamle indlæg i denne gruppe igennem

--
vh
Ole C

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-06-09 22:40

Jens Olsen skrev:

> Det var da et kort liv den version fik. (gad vide
> hvorfor?)

Det er Microsoft der har lavet det

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-06-09 04:30

Nej, normalt tidsskema for nye versioner, men nogen folk husker
dårligt (nogle måske med vilje!?).

Windows 95 - WIN98 Lidt over 2 år
WIN98 - WINMe/WIN2000 2 hhv. 2 1/2 år
WIN2000 - WIN XP 1 1/2 år
WIN XP - Vista 4 år
Vista - WIN 7 3 år.

Af ovenstående kan du konkludere at WIN XP var ude længere end normalt
inden den fik en afløser og at Vista har været ude i lidt mere end
gennemsnittet når WIN 7 kommer (Oktober 2009).

Regards Jens Peter Karlsen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-06-09 09:07

"Jens Peter Karlsen" skrev i en meddelelse
> Nej, normalt tidsskema for nye versioner, men nogen folk husker
> dårligt (nogle måske med vilje!?).

Snarere at der forskel på udgivelsesdagen og at et program bliver et hit

Vista er aldrig blevet et hit - og der er stadig rigtigt mange, der
bruger XP selvom Vista er kommet.

Win7 ser ud til at have fået lappet de værste skavanker i Vista - men
lad os se, når den endelige version kommer.......

Jan

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-06-09 13:52

WIN XP blev ikke et hit før efter SP2.

Regards Jens Peter Karlsen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-06-09 17:45

"Jens Peter Karlsen" skrev i en meddelelse
> WIN XP blev ikke et hit før efter SP2.

Jeg ville nu sige SP1, men er ellers enig - men Vista er ikke blevet god
efter SP1 på samme måde som XP blev.

Jeg har kørt XP, Vista og Win7 på samme PC - og der er himmelvid
forskel - XP kører bedst - Win7 kommer godt efter, men Vista sakker
langt bagud på mange punkter, så den er opgivet her i huset.

Men for hr og fru Jensen, der "bare" skal bruge et styresystem på en PC
til at køre nogle nyere programmer, der er Vista da OK

Jan

Fra : Terminator

Dato : 11-06-09 13:32

On Wed, 10 Jun 2009 18:45:15 +0200, Jan Vestergaard wrote:

> Jeg ville nu sige SP1, men er ellers enig - men Vista er ikke blevet god
> efter SP1 på samme måde som XP blev.

OG vista SP2 skuffer fælt så jeg fjerner nu det lort helt fordi jeg er
fuldkommen uproduktiv på dette OS og ikke har styr på filer, netværk og
sikkerheden. Selv med SP2 kan man stadig ikke selv bestemme hvordan man vil
have vist filerne i windows explorer.

Hvilke bootmanagers kan du anbefale til få XP installeret på en
preinstalleret Vista?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-06-09 13:49

"Terminator" skrev i en meddelelse
> [...]
> og
> sikkerheden. Selv med SP2 kan man stadig ikke selv bestemme hvordan

Det kan jeg godt genkende

> Hvilke bootmanagers kan du anbefale til få XP installeret på en
> preinstalleret Vista?

Det har jeg desværre ikke et bud på - jeg udtrykte mig måske lidt
forkert - jeg har ikke kørt de tre systemer samtidig - jeg har kun kørt
med et system ad gangen - og installeret på en "ren" PC hver gang.

Jeg har tre ens Thinkpad'er, der blev leveret med Vista - men efter en
måned skrottede jeg Vista og lagde XP på i stedet.

På den ene har jeg så siden eksperimenteret lidt med at lægge Win7RC og
Vista SP1 på i perioder - men er vendt tilbage til XP igen på den også.

Win7RC tegner dog rimelig god i forhold til Vista - men lad os nu se den
endelige version først - så vidt jeg husker, så tegnede Vista også
lovende i betaerne ?

Jan

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 10-06-09 14:43

> [...]
>
> Win7 ser ud til at have fået lappet de værste skavanker i Vista - men
> lad os se, når den endelige version kommer.......

Ja og da XP kom var der mange der kun ville køre W98 eller W2K, så det
store problem er vel kun at man ikke evnede at udgive en sp1 hurtigt nok
til at udluse de problemer der var med vista, eller at folk ikke kunne
vænne sig til en ny windows med nye måder at tænke på. Må lige sige at
jeg for nuværende er meget tilfreds med min vista, dette er dog skrevet
fra en XP.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Erik Olsen

Dato : 10-06-09 17:13

Jan Vestergaard wrote:

> Vista er aldrig blevet et hit - og der er stadig rigtigt mange, der
> bruger XP selvom Vista er kommet.

Der er stadig nogle der bruger Windows 2000 selvom XP er kommet.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-06-09 17:36

"Erik Olsen" skrev i en meddelelse
> Der er stadig nogle der bruger Windows 2000 selvom XP er kommet.

Ja da - der er ting Win 2000 er fortrinlig til - hvorfor så udskifte den
?

Jan

Fra : Allan Vebel

Dato : 11-06-09 01:09

Jan Vestergaard skrev:

> Ja da - der er ting Win 2000 er fortrinlig til

Ja, det er det mest stabile styresystem der er
lavet.

Min hustrus pc kører fortsat 2000, det blev
installeret i 2003, og har kørt fint siden.

Til daglig ominstallerer jeg mange kunde-pc'er
med XP og Vista.

Jeg har selv kørt 2000 indtil for et år siden, nu
kører jeg XP Pro, og her har jeg allerede haft
brug for min Ghost 3 gange - så er jeg tilbage på
udgangspunktet: XP Pro, SP3, ISS og alle de
programmer jeg installerede dengang.

Så er det bare at køre Windows Update og
opdatere Norman, så kører det lidt igen

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-06-09 02:34

Fx pga. <news:h0m7ip$21ca$1@newsbin.cybercity.dk>

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-06-09 18:25

On Wed, 10 Jun 2009 18:12:41 +0200, "Erik Olsen"
<erik.olsen@ishoejby.dk> wrote:

>Der er stadig nogle der bruger Windows 2000 selvom XP er kommet.

Og med god grund....

Det er nemlig den mest stabile version af windows til dato

<mlr>

Fra : Erik Olsen

Dato : 10-06-09 18:54

Michael Rasmussen wrote:

> Og med god grund....
>
> Det er nemlig den mest stabile version af windows til dato

Ja, det synes jeg også. Jeg har en hjemmearbejds-PC som firmaets
IT-afdeling partout ville reinstallere med Windows XP. Det blev det
bestemt ikke bedre af. At den så tilsyneladende også er blevet ramt af
en bundkortfejl (CPU-kølerhastighed måles ikke) gør ikke sagen bedre.

Fra : Terminator

Dato : 11-06-09 13:38

On Wed, 10 Jun 2009 19:25:28 +0200, Michael Rasmussen wrote:

> Det er nemlig den mest stabile version af windows til dato

Jeg overvejer faktisk at installere win2000 på en ny laptop som er leveret
med Vista men frygter at drivere ikke findes til win2000 for alt det nye
hardware som er proppet i sådan en ny laptop.
Kan det anbefales at gå igang med win2000 på en ny topmodel laptop?

Fra : Max

Dato : 11-06-09 13:45

Hej Terminator

> Kan det anbefales at gå igang med win2000 på en ny topmodel laptop?

Jeg vil heller bruge en XP til den opgave.

--
Mvh Max

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-06-09 14:06

"Terminator" skrev i en meddelelse
> Kan det anbefales at gå igang med win2000 på en ny topmodel laptop?

Der kan jo ikke ske noget ved at prøve.

Det værste, der kan ske, er vel at den skal installeres om med XP.

Men Win2000 er jo ikke opdateret i større stil i flere år, men der er
dog kommet et par opdateringer - også efter SP4, der lapper de største
problemer - så det er da klart et forsøg værd.

Men ellers skulle XP jo blive opdateret en del år endnu

Jan

Fra : Rado

Dato : 11-06-09 18:55

On Thu, 11 Jun 2009 14:38:03 +0200, Terminator
<terminatorbikepower@yahoo.com.invalid> wrote:

>Jeg overvejer faktisk at installere win2000 på en ny laptop som er leveret
>med Vista men frygter at drivere ikke findes til win2000 for alt det nye
>hardware som er proppet i sådan en ny laptop.

XP drivere virker ofte i Win 2000 har jeg hørt, så hvis sådanne findes
var det måske et forsøg værd.

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Fra : Rado

Dato : 10-06-09 21:13

On Wed, 10 Jun 2009 18:12:41 +0200, "Erik Olsen"
<erik.olsen@ishoejby.dk> wrote:

>Der er stadig nogle der bruger Windows 2000 selvom XP er kommet.

Det er nok også det bedste OS MS har lavet til nu.

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 11-06-09 05:49

Rado brought next idea :

> Det er nok også det bedste OS MS har lavet til nu.

Og sandsynligvis det OS hvor man får mest for sine kWh i forhold til
hvad det kan.

--
/klaus

Fra : J

Dato : 10-06-09 22:00

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> Der er stadig nogle der bruger Windows 2000 selvom XP er kommet.

Jeg har hørt om en herre, der kører rundt i en BMW fra 2006, selvom der er
kommet flere nye modeller siden.

Fra : Mr.X

Dato : 10-06-09 22:19

"J" <j@nospam.xy> skrev i en meddelelse

> "Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har hørt om en herre, der kører rundt i en BMW fra 2006, selvom der er
> kommet flere nye modeller siden.

Er det dog ikke bare løse rygter, da ikke så gammel en model

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 10-06-09 12:34

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message
> Nej, normalt tidsskema for nye versioner, men nogen folk husker
> dårligt (nogle måske med vilje!?).
>
> Windows 95 - WIN98 Lidt over 2 år
> WIN98 - WINMe/WIN2000 2 hhv. 2 1/2 år
> WIN2000 - WIN XP 1 1/2 år

WIN2000 hører ikke til her, da den jo er baseret på NT4.

Peter Brandt Jørgensen
peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 10-06-09 16:50

"Peter Brandt Jørgensen" <none@none.none> skrev :

>WIN2000 hører ikke til her, da den jo er baseret på NT4.

Hvorfor ikke?

XP og Win 7 er også baseret på NT-kernen og dermed også mere
eller mindre på NT4.
--
Kerim

Fra : Max

Dato : 10-06-09 17:20

Hej Peter

> WIN2000 hører ikke til her, da den jo er baseret på NT4.

Det er da nærmere NT4 der mangler.

--
Mvh Max

Fra : Wilden

Dato : 10-06-09 13:30

Jens Peter Karlsen:

> Nej, normalt tidsskema for nye versioner, men nogen folk husker
> dårligt (nogle måske med vilje!?).

Den tanke kan godt strejfe en, men der er også mange
nye unge brugere der ikke ved hvad de taler om.

> Windows 95 - WIN98 Lidt over 2 år

Da Windows 95 kom, sagde Microsoft at man kunne nøjes
med 4Mb ram. Det kunne man ikke og var for de flestes
vedkommmende, nødt til at købe ny pc.
Et rystende dårligt styresystem, som mest af alt var
en front-end til 3.11.

Et desparat forsøg fra MS til at efterligne andre
styresystemers brugerflade, her i blandt Apple og
Acorn. Begge var på det tidspunkt helt overlegne, men
Bill destruerede alt og havde kontorpakken som et
godt våben. Rent tyveri.

> WIN98 - WINMe/WIN2000 2 hhv. 2 1/2 år

Her får MS fyrene lidt mere styr på det, men stadig
noget stenalder-junk baseret på DOS.

> WIN XP - Vista 4 år

XP = Extra Problems. Endelig slipper vi af med DOS, men
igen igen igen skal folk købe ny hardware - ellers virker
XP ikke ordenligt. Endelig med SP2 er XP kommet op at kører
efter forfærdelige startvanskeligheder. Og en milliard nye
pc'ere købt med asiatisk - lige-netop-up-to-date hardware.

98 i nye klæder.

> Vista - WIN 7 3 år.

Med alt dette in mind, købte jeg en ny pc for over et år
siden. Var godt klar over at Microsoft ikke havde tænkt
sig at sige, at kun den nyeste hardware fungere på Vista.

Siden marts 2008 har jeg kørt Vista 64bit HELT uden
problemer. Ingen geninstallationer - intet.
På en saml-selv pc fra PC-Lager.

Det kører lynhurtigt og er et logisk og nemt styresystem
som har fulgt de samme regler for selektiv hukommelse
som alt det forrige skrammel fra MS.

Jeg tror at Vista har været hårdest ramt, fordi XP-SP2
har fungeret så godt som det har gjort - og gør.
Men folk skulle købe ny pc igen igen igen igen...

Windows 7 har samme brugerflade som Vista og selvom
MS siger den er mindre resurcekrævende... come on!
Der er nogle forbedringer, men jeg har ingen problemer
med Vista, så det ender nok med at jeg springer den
generation over - der går jo kun to år før de laver
noget nyt

- >:|MS-EBM

Fra : Max

Dato : 10-06-09 14:00

Hej Jens

> Af ovenstående kan du konkludere at WIN XP var ude længere end normalt
> inden den fik en afløser og at Vista har været ude i lidt mere end
> gennemsnittet når WIN 7 kommer (Oktober 2009).

Hvis det går som det plejer med nye udgivelser fra den kant,
ja så kan Vista risikere at holde længere end XP gjorde :)

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-09 14:00

Jens Peter Karlsen wrote:
> Nej, normalt tidsskema for nye versioner, men nogen folk husker
> dårligt (nogle måske med vilje!?).

Ja, det er netop din hukommelse det er skrumpet
for du husker ALDRIG at citere korrekt.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-06-09 22:51

Jeg citerer kun det der er relevant for mit svar.

Regards Jens Peter Karlsen

Fra : emjeppesen

Dato : 11-06-09 01:09

Jens Peter Karlsen skrev:

>Jeg citerer kun det der er relevant for mit svar.

Ja, men du skal skrive dit svar UNDER det du citerer og ikke OVER.

Hilsen emj

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-06-09 02:46

Det er diskuteret før og selv om det er mest fordelagtigt at svare
øverst når der kun er et spørgsmål er der nogle her der foretrækker at
gøre det mere besværligt for spørgeren og dem som ellers følger med i
tråden. Jeg derimod synes at det skal være så let som muligt at se
svaret.
Du kan sikkert finde en af de gamle tråde om det i Google Groups.

Fra : Edmund

Dato : 11-06-09 04:04

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i meddelelsen

> Jeg derimod synes at det skal være så let som muligt at se
> svaret.

Hvis der er to svar, skal det være under, men et svar, så skal det være
ovenover, er det ikke forvirende

Fra : Claus Frørup

Dato : 11-06-09 07:40

Isang tao pinangalanan, Edmund nagsulat:

>"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i meddelelsen

Jo.

>Hvis der er to svar, skal det være under, men et svar, så skal det være
>ovenover, er det ikke forvirende
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Erik Olsen

Dato : 11-06-09 07:53

Edmund wrote:
> "Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i meddelelsen

> Hvis der er to svar, skal det være under, men et svar, så skal det
> være ovenover, er det ikke forvirende

Jens Peter Karlsen er totalt idiot, smid ham i filtret.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-06-09 14:44

Tja, det er jo ikke mig der går glip af noget.

Regards Jens Peter Karlsen

On Thu, 11 Jun 2009 08:52:33 +0200, "Erik Olsen"

Fra : Edmund

Dato : 11-06-09 16:45

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen

> Jens Peter Karlsen er totalt idiot, smid ham i filtret.

Rolig nu, så slemt er det heller ikke.

Mvh Edmund

Fra : Erik Olsen

Dato : 11-06-09 19:03

Edmund wrote:

> Rolig nu, så slemt er det heller ikke.

Det er meget værre.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 11-06-09 22:26

Erik Olsen erik.olsen@ishoejby.dk skrev 11.06.2009 20:03:16 i
<4a314724$0$90269$14726298@news.sunsite.dk> bl.a.:

>Det er meget værre.

Anarkistisk terrorisme - føj!

--
Niels

Fra : emjeppesen

Dato : 11-06-09 13:53

Jens Peter Karlsen skrev:

>Det er diskuteret før og selv om det er mest fordelagtigt at svare
>øverst

Det er sådanset ligemeget, hvad du synes. Svaret SKAL være under det
du citerer.

Hilsen emj

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-06-09 14:46

At du synes det gør det ikke til en lov.

Regards Jens Peter Karlsen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-06-09 15:03

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse:
> At du synes det gør det ikke til en lov.

Næh - der er stort set ingen love på usenet - kun gode forslag til at
det kan fungere for alle.

Men alt andet lige, så er det da ulogisk, når spørgsmålet kommer før
svaret ?

Men det er ikke den rette gruppe til at skændes om det, så fut er sat
til dk.admin.netikette

Jan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-06-09 15:05

"Jan Vestergaard" skrev i en meddelelse
> Men alt andet lige, så er det da ulogisk, når spørgsmålet kommer før
> svaret ?

Ups - det skulle jo være omvendt ;-(

Jan

Fra : Max

Dato : 11-06-09 17:04

Hej Jens

> At du synes det gør det ikke til en lov.

Hvorfor vil du være med i et socialt forum som
usenet er, når du ønsker at opføre dig asocial ?

--
Mvh Max

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 11-06-09 18:07

Max Max_Jens@post9.tele.dk.invalid skrev 11.06.2009 18:03:56 i
<4a312ac8$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> bl.a.:

>Hvorfor vil du være med i et socialt forum som
>usenet er, når du ønsker at opføre dig asocial ?

Endnu en latterlig påstand. Man er hverken anarkist eller asocial fordi
man foretrækker at skrive på en anden måde end flertallet.

Barnligt gruppepres helt ude af proportioner.

--
Niels

Fra : Max

Dato : 11-06-09 18:28

Hej Niels

> Endnu en latterlig påstand. Man er hverken anarkist eller asocial
> fordi man foretrækker at skrive på en anden måde end flertallet.

Du fatter åbenbart ikke noget af det hele, din holdning
må vidst tilskrives at være latterlige.

--
Mvh Max

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 11-06-09 22:25

Max Max_Jens@post9.tele.dk.invalid skrev 11.06.2009 19:28:00 i
<4a313e7c$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> bl.a.:

>Hej Niels

>Du fatter åbenbart ikke noget af det hele, din holdning
>må vidst tilskrives at være latterlige.

Stakkels lille mand.

--
Niels

Fra : Carl Drud

Dato : 11-06-09 17:30

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> writes:

> At du synes det gør det ikke til en lov.

Næh, men det er det mest hensigtsmæssige. Selv M$ anbefaler det i deres
guidline.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=fh;DE;NGNetikette

"....und setzen Sie ihren Text am besten gleich unter die Zitatstelle."

--
Carl

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 11-06-09 18:10

Carl Drud carl.drud@gmx.com skrev 11.06.2009 18:30:06 i
<87ws7in375.fsf@cdnews.my-fqdn.de> bl.a.:

> [...]
>
>http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=fh;DE;NGNetikette
>
>"....und setzen Sie ihren Text am besten gleich unter die Zitatstelle."

Hvor sjovt, når det nu er deres software der har hjernevasket en hel
generation udi topposteriet.

--
Niels

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 11-06-09 14:51

emjeppesen emj@ skrev 11.06.2009 14:52:46 i
<7fv135honvo21c0opnh3a1nlnsriq8aokq@4ax.com> bl.a.:

>Det er sådanset ligemeget, hvad du synes. Svaret SKAL være under det
>du citerer.

Mærkelig rigid opfattelse. Hvis nogen synes det fungerer bedre omvendt må
de da gøre det.

--
Niels

Fra : emjeppesen

Dato : 11-06-09 15:37

Niels P Sønderskov skrev:

>emjeppesen emj@ skrev 11.06.2009 14:52:46 i
><7fv135honvo21c0opnh3a1nlnsriq8aokq@4ax.com> bl.a.:

>Mærkelig rigid opfattelse. Hvis nogen synes det fungerer bedre omvendt må
>de da gøre det.

Det mindste man kan forlange af folk er da at du overholder basis for
almindelig netetikette, men den har du måske ikke læst.

Hilsen emj

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 11-06-09 17:54

emjeppesen emj@ skrev 11.06.2009 16:37:02 i
<nh5235hu0feruvgmtmu9gmh4m12ansfgo6@4ax.com> bl.a.:

>Det mindste man kan forlange af folk er da at du overholder basis for
>almindelig netetikette, men den har du måske ikke læst.

Du kan ikke /forlange/ noget som helst.

--
Niels

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 12-06-09 00:23

Hvad skal andre folk blandes ind i det for? Eller var det meningen at
du ville skrive "de" i stedet for "du".
(evt. "dig" i stedet for "folk")

Regards Jens Peter Karlsen

Fra : emjeppesen

Dato : 12-06-09 06:03

Jens Peter Karlsen skrev:

>Hvad skal andre folk blandes ind i det for? Eller var det meningen at
>du ville skrive "de" i stedet for "du".
>(evt. "dig" i stedet for "folk")
>
>Regards Jens Peter Karlsen

PLONK...!

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 12-06-09 12:06

Tjah når man ikke kan diskutere...

Regards Jens Peter Karlsen

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 12-06-09 15:23

Jens Peter Karlsen jpkarlsen@mvps.org skrev 12.06.2009 13:05:56 i
<uid43597j7q6jeons5vhc4kkipk7kepg43@4ax.com> bl.a.:

>Tjah når man ikke kan diskutere...

Det er ligesom med dans; det går ikke i små sko.

--
Niels

Fra : Mr.X

Dato : 12-06-09 21:08

Du må altså ikke ikke skrive øverst på papiret, så nægter jeg at svare dig
så derfor FUT til bundlinien eller jeg sender dig Netpolitiet på nakken

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 13-06-09 00:26

Mr.X ingen@post.tak skrev 12.06.2009 22:07:34 i
<4a32b583$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> bl.a.:

>Du må altså ikke ikke skrive øverst på papiret, så nægter jeg at svare dig
>så derfor FUT til bundlinien eller jeg sender dig Netpolitiet på nakken
>
>"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse

PLONK do! Så kan du lære det

--
Niels

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 11-06-09 15:15

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> <7fv135honvo21c0opnh3a1nlnsriq8aokq@4ax.com> bl.a.:

> Mærkelig rigid opfattelse. Hvis nogen synes det fungerer bedre omvendt

Nej, prøv at læse en tråd hvor nogle topposter andre korrekt bundposter
og så nogle der svarer ind imellem, man bliver total bokstavsblind.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 11-06-09 17:54

Paul Østerby Sørensen paulsmail@ofir.dk Fjern mail skrev 11.06.2009
16:15:08 i <4a31279b$0$90267$14726298@news.sunsite.dk> bl.a.:

>Nej, prøv at læse en tråd hvor nogle topposter andre korrekt bundposter og
>så nogle der svarer ind imellem, man bliver total bokstavsblind.

Helt rigtigt, men det betyder stadigvæk ikke at nogen kan forlange at man
/skal/ skrive på en bestemt måde. Og jeg er mere træt at småkommissærer
der stiller den slags krav end af de få der ikke fatter fordelen ved at
poste normalt.

--
Niels

Fra : Kurt Hansen

Dato : 11-06-09 16:58

On 11 Jun 2009 13:50:48 GMT, Niels P Sønderskov wrote:

> emjeppesen emj@ skrev 11.06.2009 14:52:46 i
> <7fv135honvo21c0opnh3a1nlnsriq8aokq@4ax.com> bl.a.:

> Mærkelig rigid opfattelse. Hvis nogen synes det fungerer bedre omvendt må
> de da gøre det.

Mærkelig tendens itiden. Allevil have lov at opføre sig som anarkister.
Ingen skal sætte regler og grænser for MIG! Vi andre, der måske har et par
år mere påbagen, har det der hedder samfundssind og vi anerkender at det
hele kører bedst, hvis man har fælles standarder.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 11-06-09 18:01

Kurt Hansen kurt@fjerndettetowle.dk skrev 11.06.2009 17:57:42 i
<b94fr7e6chhs$.1fsimhelmkgqq.dlg@40tude.net> bl.a.:

> [...]
>år mere påbagen, har det der hedder samfundssind og vi anerkender at det
>hele kører bedst, hvis man har fælles standarder.

De rigtige anarkister bedrev terror og sprængte magthavere i luften. Det
er måske lidt overdrevent at betegne en enkelt topposter som anarkist?

Man skal da virkelig have en alvorlig forsnævring et eller andet sted for
at gå så højt op i hvordan folk skriver. Endda at gå så vidt som til at
betegne andre som idioter af den grund, men det kan da være at hr. Olsen
kender vedkommende personligt fra klubben.

Og så den selvgodhed: "Vi andre, der måske har et par år på bagen" - og
samfundssind og blah, blah. Småligt!

--
Niels

Fra : OZ1HYI Willy

Dato : 11-06-09 09:55

...overvejer st skifte fra windows 3,1 til 3,11, men er i tvivl om det
kan svare sig. har set en kollega der har 3.11 og jeg kan ikke se
forskellen.
så vidt jeg forstår er 3,11 til netværk...
ellers tror jeg at jeg skifter til Linux, for windows er vist noget
bøvl med alt det I skriver..

med venlig hilsen Willy

Fra : Rado

Dato : 11-06-09 19:08

On Thu, 11 Jun 2009 08:54:56 -0700 (PDT), OZ1HYI Willy
<oz1hyi@gmail.com> wrote:

> [...]
>forskellen.
>så vidt jeg forstår er 3,11 til netværk..
>ellers tror jeg at jeg skifter til Linux, for windows er vist noget

Windows 2000 er OK, langt bedre end 3.1/3.11. Klippestabilt, ingen
bøvl med IRQ og alt det der, ikke noget med at genstarte fordi man
løber tør for system ressourcer, osv.

Men havde jeg ikke allerede investeret i Windows programmer for
20-30.000, og kunne man få tilsvarende programmer til Linux, ville
jeg nok også overveje Linux.