MS Windows
briani 27239
Windows 7
Fra : Jens Olsen

Dato : 08-06-09 21:18

Hej.
Er ikke så proff. og har indtil videre levet fint med Win2000 Pro.
Nu begynder der at blive problemer mht. programopdateringer der ikke
understøtter 2000 og er derfor begyndt at kigge efter en efterfølger.

Prøvede Vista Ultimate på maskinen men den ville ikke kendes ved "det halve"
af maskinen - TV kort, Printserver osv så det var ikke lige så interessant.
Kan jo forstå at XP er for udgående, men er Vista også det allerede eftersom
der skrives/tales meget om Windows 7.
Er den så "LØSNINGEN" eller er det også "expectware" som Vista.

Ved godt at kun tiden vil vise, men kunne være der var nogen der havde et
kvalificeret svar på om jeg skal vente til Win. 7 kommer eller hellere prøve
at få fat i en XP-pro.
Har en AMD 64 X2 Dual Core, 2 Gb ram osv og laver mest en del hjemme
video/billed arbejde.

Mvh.
Jens.

Fra : Ivar

Dato : 08-06-09 21:52

Jens Olsen skrev:

> Prøvede Vista Ultimate på maskinen men den ville ikke kendes ved "det halve"
> af maskinen - TV kort, Printserver osv så det var ikke lige så interessant.

Der er ikke den store forskel mellem hvad Vista og Win7 kan køre.
Win7 kan køre nogle ganske få gamle programmer, Vista ikke kan.
Som udgangspunkt skal du ikke regne med den store forskel mellem
Vista og Win7 (bruger-interfacet er også næsten det samme)

Jeg kører med Win7 på et af mine børns computere, den kører generelt
fint på trods af, at den egentlig er for lille (under 1 GB ram).
Men den kan finde på at blive langsom i nogle minutter. Jeg
troede ellers, at de i Win7 havde fjernet unødvendig indekseringer og
andet fra Vista, der skulle være årsagen til dette.

Ivar Magnusson

Fra : Allan Vebel

Dato : 08-06-09 22:25

Jens Olsen skrev:

> [...]
> Win2000 Pro. Nu begynder der at blive problemer
> mht. programopdateringer der ikke understøtter
> 2000 og er derfor begyndt at kigge efter en

Hvor gammel er maskinen?

> Prøvede Vista Ultimate på maskinen men den ville
> ikke kendes ved "det halve" af maskinen

Det var derfor jeg spurgte - det kunne jo være at du
var nødt til at købe ny hardware på flere onråder.

> eller hellere prøve at få fat i en XP-pro.

Det er nok en god løsning at køre XP i en
overgangsperiode, og så stille og roligt udskifte din
hardware.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Ivar

Dato : 08-06-09 22:40

Allan Vebel skrev:

> Det er nok en god løsning at køre XP i en
> overgangsperiode, og så stille og roligt udskifte din
> hardware.

Man kan så lige spekulere over om man har brug for Pro-udgaven.

Ivar Magnusson

Fra : Allan Vebel

Dato : 08-06-09 23:31

Ivar skrev:

> Man kan så lige spekulere over om man har
> brug for Pro-udgaven.

Pro-udgaven har en webserver inkluderet, det er
de færreste der har brug for det.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Ivar

Dato : 09-06-09 16:08

Allan Vebel skrev:

> Pro-udgaven har en webserver inkluderet, det er
> de færreste der har brug for det.

Den har nogle ekstra funktioner i forhold til Home. Fx kan
den logge på domæne, og andre ting man har brug for i store netværk.
Den grundliggende kerne er nøjagtig ens for Pro og Home.

Ivar Magnusson