MS Windows
briani 27239
explorer.exe vil ikke starte.
Fra : Ukendt

Dato : 07-06-09 14:41

Hej gruppe

Min Thinkpad t60p kører for nuværende Windows Vista Business, men jeg er
rendt ind i et problem. Min Explorer.exe er, om man så kan sige blevet
langsommere og langsommere om at opdatere når jeg åbner den. Dvs hver
gang jeg åbner et program hvor jeg skal ud og kigge på harddisken så
ender det med programmet ryger i "not responding". Resten af computeren
kører fint, og den er ikke inficeret med noget som jeg kan finde (udover
Vista vil nogen nok hævde). Jeg har googlet rundt og kan se massevis af
andre som har lignende problemer, men jeg kan ikke finde den gyldne
løsning, men nærmere en masse "du kunne prøve" "det her virkede for mig"
og så videre. Maskinen er opdateret med sp1 og drivere.

Nogen som er bedre til, at google for mig eller ved hvad det er der går
galt (og svaret Vista hjælper mig ikke meget) ?

/Steinbjørn

Fra : Peter Martinsen

Dato : 07-06-09 15:39

""S. Sørensen"" <steinbREMOVETOGETAVALIDEMAIL@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
>
> Nogen som er bedre til, at google for mig eller ved hvad det er der går
> galt (og svaret Vista hjælper mig ikke meget) ?

Prøv IE 8.0

Mvh Peter

Fra : Erik Olsen

Dato : 07-06-09 15:43

Peter Martinsen wrote:

> Prøv IE 8.0

Hvad har IE 8.0 med explorer.exe at gøre?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-09 15:58

Peter Martinsen skrev:

> ""S. Sørensen"" <steinbREMOVETOGETAVALIDEMAIL@tiscali.dk> wrote in
> message news:4a2bc35d$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Prøv IE 8.0
>
> Mvh Peter

Som Erik Olsen nævner, er det explorer.exe og ikke internet explorer.
Væsentlig forskel men du er næppe den sidste som tager fejl =)

/Steinbjørn

Fra : Peter Larsen

Dato : 08-06-09 09:14

"S. Sørensen" wrote:

> [...]

Leder den efter en netværks-resource?

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-09 19:47

Peter Larsen skrev:

> Leder den efter en netværks-resource?

> Med venlig hilsen
>
> Peter Larsen

Hej Peter

Det var nemlig lige præcis hvad den gjorde. *sigh*
Min router var åbenbart gået i selvsving, så da jeg af anden årsag
genstartede den så virkede explorer.exe pludselig perfekt igen og sådan
kan man altså få en 7-8 timer til, at hygge sig med den slags.

/Steinbjørn