Firefox vil ikke vise en side? IE 8 heller~
Fra : Henning Lund

Dato : 10-06-09 14:53

Fejlmeddelelse:
Cirkulær omdirrigeringsløkke

Firefox har opdaget at serveren henviser forespørgelsen for denne
adresse på en måde så den aldrig vil blive færdig.

Browseren har afbrudt en forbindelse, fordi webstedet
omdirrigerer forespørgsler til sig selv på en måde, der
forhindrer det i nogensinde at blive færdig.

Hvorfor gør den det, IE8 kan heller ikke lukke siden op på 2 af
vore computere, mens den bærbare med IE8 godt kan, hva kan det
være?
Siden er http://www.lemvig-folkeblad.dk/
Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
http://ejerforeningenlemvigferiecenter.dk/
FJERNhl@lite.dk

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 10-06-09 15:02

"Henning Lund" <dendurikke@denne.mailadresse> writes:

> Hvorfor gør den det, IE8 kan heller ikke lukke siden op på 2 af vore
> computere, mens den bærbare med IE8 godt kan, hva kan det være?
> Siden er http://www.lemvig-folkeblad.dk/

Tjahh, nok fordi der er en 301 til samme side:

wegge@huddi:/tmp/LF$ telnet www.lemvig-folkeblad.dk 80
Trying 80.80.12.242...
Connected to www.lemvig-folkeblad.dk.
Escape character is '^]'.
GET / HTTP/1.1
Host: www.lemvig-folkeblad.dk

HTTP/1.1 301 Moved Permanently
Date: Wed, 10 Jun 2009 14:00:15 GMT
Server: Apache/2.0.49 (Linux/SuSE)
Location: http://www.lemvig-folkeblad.dk

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//IETF//DTD HTML 2.0//EN">
<title>301 Moved Permanently</title>
</head><body>
<h1>Moved Permanently</h1>

<hr />
<address>Apache/2.0.49 (Linux/SuSE) Server at www.lemvig-folkeblad.dk Port 80</address>

Så prøv at tage det op med serverens administrator.

--
/Wegge

Fra : Henning Lund

Dato : 10-06-09 15:21

Anders Wegge Keller <wegge@wegge.dk> skrev:

> Så prøv at tage det op med serverens administrator.

Hvorfor kan et par af vore maskiner tilgå siden og de andre ikke?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-06-09 15:32

Henning Lund skrev:

> Hvorfor kan et par af vore maskiner tilgå siden og de andre ikke?

Aner det ikke. Jeg prøvede den med IE6, Opera og Firefox. De
skulle alle tre gumle på en masse elementer og vente på flere
servere, og efter at siden var hentet, så skete der pludselig
noget mere.

Det er noget rod som jeg ikke ville bekymre mig om.

--
Bertel

Fra : Henning Lund

Dato : 10-06-09 16:08

Jeg takker for svarene og afventer om de får siden til at fungere
bedre.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-06-09 15:32

Henning Lund skrev:
> Anders Wegge Keller <wegge@wegge.dk> skrev:
>
> Hvorfor kan et par af vore maskiner tilgå siden og de andre ikke?

Jeg ved ikke med IE8, men prøv at tømme cache'en i Firefox:
Funktioner => Fjern private oplysninger

Og prøv også at slette cookies for det pågældende site:
Funktioner => Indstillinger => Privatliv => Vis cookies =>
brug søgefeltet til at finde cookies for sitet, markér og
slet dem.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 10-06-09 15:29

> Hvorfor kan et par af vore maskiner tilgå siden og de andre ikke?

Antageligvis fordi serveren smager på hvilken User-Agent browseren
sender. Men det er ikke rigtigt tilat gætte sig frem til, uden at have
adgang til konfigurationen på serverside.

--
/Wegge

Fra : John

Dato : 10-06-09 18:38

"Henning Lund" <dendurikke@denne.mailadresse> skrev i en meddelelse

> Hvorfor gør den det, IE8 kan heller ikke lukke siden op på 2 af vore
> computere

Tjah, Lemvig Folkeblad har da vist et problem:

"Sorry! This document can not be checked":

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.lemvig-folkeblad.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0

John