Firefox: Berlingske og BT netaviser bloker~
Fra : JYH

Dato : 08-06-09 14:08

Er det kun her i DK, at netaviserne gør det?

Kære bruger

Vi kan se, at din computer har en adblocker installeret, som gør at vi
ikke kan vise dig vores annoncer på websitet.

Vi kan kun give dig gratis journalistisk kvalitetsindhold til dig,
hvis vi har annoncer på vores websites, for de betaler i høj grad de
omkostninger, der er forbundet med at drive et website. Hvis
annoncerne bliver fjernet, forsvinder vores indtægtsgrundlag, og så
vil vi ikke kunne blive ved med at tilbyde dig gratis nyheder på
www.berlingske.dk

Hvis du afinstallerer adblockeren, er du naturligvis mere end
velkommen tilbage til vores website.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 08-06-09 14:17

"JYH" <jyh@jyh.jyh> writes:

> Er det kun her i DK, at netaviserne gør det?

Du skal nok primært se det som en reaktion på Aidonline. Så tak
Anders Ladekarl for at du ikke længere kan slippe udenom reklamerne.

--
/Wegge

Fra : Per

Dato : 08-06-09 14:41

Anders Wegge Keller wrote:

> Du skal nok primært se det som en reaktion på Aidonline. Så tak
> Anders Ladekarl for at du ikke længere kan slippe udenom reklamerne.

Mon ikke der bliver opfundet et nyt "crack filter" eller lign. der kan
blokkere for reklamerne og at siderne alligevel kan ses - hardcore brugerne
vil ikke finde sig i reklamerne - det er helt sikkert.

Det er nok bare et spørgsmål om tid.

mvh. Per

Fra : Emil

Dato : 08-06-09 14:56

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

> [...]
>blokkere for reklamerne og at siderne alligevel kan ses - hardcore brugerne
>vil ikke finde sig i reklamerne - det er helt sikkert.

Det findes allerede indbygget i windows.
Uønskede websteder kan listes i HOSTS-filen.

c:\windows\system32\drivers\etc\hosts

Det findes endda nogen som har lavet en omfattende liste.
Her er starten på den:

# This MVPS HOSTS file is a free download from: #
# http://www.mvps.org/winhelp2002/ #
# #

127.0.0.1 localhost

#start of lines added by WinHelp2002
# [Misc A - Z]
127.0.0.1 ad.a8.net
127.0.0.1 asy.a8ww.net
127.0.0.1 a9rhiwa.cn #[Google.Warning]
127.0.0.1 www.a9rhiwa.cn
127.0.0.1 acezip.net #[SiteAdvisor.acezip.net]
127.0.0.1 www.acezip.net #[Win32/Adware.180Solutions]
127.0.0.1 phpadsnew.abac.com
127.0.0.1 a.abnad.net
127.0.0.1 b.abnad.net
127.0.0.1 c.abnad.net #[eTrust.Tracking.Cookie]
127.0.0.1 d.abnad.net
127.0.0.1 e.abnad.net
127.0.0.1 t.abnad.net
127.0.0.1 z.abnad.net
127.0.0.1 banners.absolpublisher.com
127.0.0.1 tracking.absolstats.com
127.0.0.1 adv.abv.bg
127.0.0.1 bimg.abv.bg

Man kan selv tilføje andre. Højreklik på en reklame, vælg egenskaber,
og kopier adressen til hosts filen - (med 127.0.0.1 foran) done!

m.v.h. Emil

Fra : Carl Drud

Dato : 08-06-09 17:53

"Per" <mesked@hotmail.com> writes:

> [...]
> blokkere for reklamerne og at siderne alligevel kan ses - hardcore
> brugerne vil ikke finde sig i reklamerne - det er helt sikkert.

Du kan installere denne extension til FF.

https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/4922

og blackliste Berlingske og BT

(set på debatten på CW)

http://www.computerworld.dk/art/51815/aidonline-samarbejdet-smuldrer?a=fp_3&i=1

--
Carl

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-06-09 19:04

Carl Drud skrev:

>Du kan installere denne extension til FF

Hvis det er pga. Adblock+ , så kan der endda nøjes med i dens
indstillinger at fjerne markering ved "Sammenklap blokerede elementer"

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Lars Raaby

Dato : 08-06-09 19:50

Ivan V. Klattrup skrev:
> Carl Drud skrev:
>

> Hvis det er pga. Adblock+ , så kan der endda nøjes med i dens
> indstillinger at fjerne markering ved "Sammenklap blokerede elementer"

Det virker fint på min lokale avis. Nu kan jeg se siden stadig uden
reklamer.
"Sammenklap blokerede elementer" hvad betyder det?

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Carl Drud

Dato : 08-06-09 20:05

Lars Raaby <Lars.Raaby@kabelmail.dk> writes:

> Det virker fint på min lokale avis. Nu kan jeg se siden stadig uden
> reklamer.
> "Sammenklap blokerede elementer" hvad betyder det?

At den fjerner den plads (eller klapper den sammen) hvor den fjernede
reklame var.

--
Carl

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 08-06-09 14:58

> [...]

> kan blokkere for reklamerne og at siderne alligevel kan ses -
> hardcore brugerne vil ikke finde sig i reklamerne - det er helt

Pudsigt at de så ikke bare finder et andet sted at få deres indhold
fra ...

> Det er nok bare et spørgsmål om tid.

Du vil se et våbenkapløb af en art, der ender med at det er umuligt
at afgøre om et billede er en bannerreklame eller et foto i en
avisartikel, fordi det kommer fra samme server. Gør man det gennemført
nok, bliver det umuligt at filtrere sig ud af.

--
/Wegge

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 08-06-09 15:20

Emil <emilsen@nowhere.invalid> writes:

> Man kan selv tilføje andre. Højreklik på en reklame, vælg
> egenskaber, og kopier adressen til hosts filen - (med 127.0.0.1
> foran) done!

Og når berlingske så begynder at serve reklamer fra berlingske.dk,
blokerer du så også for det domænenavn?

--
/Wegge

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 08-06-09 16:31

Anders Wegge Keller <wegge@wegge.dk> wrote:

> Og når berlingske så begynder at serve reklamer fra berlingske.dk,
> blokerer du så også for det domænenavn?

Nej. Og det er heller ikke meningen med den HOSTS fil mvps.org stiller
til rådighed. Den er primært beregnet til at blokere "uønskede
parasit-hjemmesider".

Deres HOSTS fil opdateres ca en gang om måneden.

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 09-06-09 18:12

Axel Hammerschmidt:

> Nej. Og det er heller ikke meningen med den HOSTS fil mvps.org
> stiller til rådighed. Den er primært beregnet til at blokere
> "uønskede parasit-hjemmesider".
>
> Deres HOSTS fil opdateres ca en gang om måneden.

Jeg har lige oplevet dettee tilfælde på jp.dk:

<http://adserver.adtech.de/?adlink|3.0|858|2085240|1|16|AdId=
2379462;BnId=1;link=http://epn.dk/brancher/finans/article1718692.ece>

Kort link

http://tinyurl.com/mqvpbf

Kigger man på linket, så er det adserver.adtech.de der nu "serverer"
artiklen (om brødrene Damgard) på jp.dk og at jeg får en side med
fejlmelding i IE7 fordi jeg har adserver.adtech.de i min HOSTS fil,
hvor den peger på 127.0.0.1.

Men det er meget nemt at komme uden om, bare fjern det hen til
"http://epn...". Så vises siden normalt.

Men de prøver åbenbart at blokere for folk der bruger mvps.org's
HOSTS fil.

Grunden til at jeg bruger den er dels, af sikkerhdsmæssige årsager;
hele konceptet med at der linkes fra mediehusenes hjemmesider til
hjemmesider hvor der vitterligt har ligget malware, dels for at
beskytte mit privatliv; tracking cookies osv.

Så nu skærpes krigen. Det bliver interessant!

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Leif Neland

Dato : 09-06-09 22:34

Axel Hammerschmidt skrev:
> [...]
> beskytte mit privatliv; tracking cookies osv.
>
> Så nu skærpes krigen. Det bliver interessant!

Så må man bare lave en tilsvarende "relæ-side" på sin egen server.

Leif

Fra : Emil

Dato : 08-06-09 16:39

Anders Wegge Keller <wegge@wegge.dk> wrote:

> Og når berlingske så begynder at serve reklamer fra berlingske.dk,
>blokerer du så også for det domænenavn?

Kun hvis reklamerne bliver for irriterende.

Vises reklamer som i de trykte medier, generer de mig ikke, men nogen
reklamer blinker og fløjter for at tage min opmærksenhed, og så bliver
der lukket omgånde.

m.v.h. Emil

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 08-06-09 16:42

> Kun hvis reklamerne bliver for irriterende.

Prøv lige at gennemføre det eksperiment, og se hvor meget avis du så
får læst :)

--
/Wegge

Fra : Emil

Dato : 08-06-09 19:34

Anders Wegge Keller <wegge@wegge.dk> wrote:

> Prøv lige at gennemføre det eksperiment, og se hvor meget avis du så
>får læst :)

Den metode har jeg brugt længe. Og den virker efter hensigten.
Kun en enkelt avis har været i skammekrogen af den grund, og jeg har
lige testet den igen, og konstateret at den nu er OK, da de har lavet
nyt design.

m.v.h. Emil

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 08-06-09 19:11

On Mon, 8 Jun 2009 15:07:39 +0200, JYH wrote:

> Vi kan se, at din computer har en adblocker installeret, som gør at vi
> ikke kan vise dig vores annoncer på websitet.

Virker fint med Operas standardindbygget blokering (højreklik på side,
"bloker indhold"). Gad vide, hvad det er på, de kan se, atFF har en
addblok?

--
What is life, except excuse for death,

Fly Opera - http://opera.softwolves.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-06-09 20:18

Christian Bohr-Halling skrev:

> Virker fint med Operas standardindbygget blokering (højreklik på side,
> "bloker indhold").

Fedt! Al teksten forsvandt - kun billederne blev tilbage
inklusive reklamebilleder.

Hvad har du pillet ved?

--
Bertel

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 08-06-09 20:49

On Mon, 08 Jun 2009 21:18:11 +0200, Bertel Lund Hansen wrote:

> Fedt! Al teksten forsvandt - kun billederne blev tilbage
> inklusive reklamebilleder.

Du har vel ikke tilføjet "http://*.berlingske.dk/*" ;)[1]

Mere seriøst: Prøv at klikke på et par billeder og så "udfør" øverst på
siden. Det skulle gerne se sådan ud:
http://div.softwolves.dk/temp/opera_add_block.png

________
[1] Har først effekt når går til adressen i et nyt faneblad.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-06-09 22:56

Christian Bohr-Halling skrev:

> Mere seriøst: Prøv at klikke på et par billeder og så "udfør" øverst på
> siden.

Nå, på den måde. Jeg har ikke brugt det før, så jeg opdagede ikke
de knapper.

--
Bertel

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 08-06-09 19:49

> [...]

> en enkelt avis har været i skammekrogen af den grund, og jeg har
> lige testet den igen, og konstateret at den nu er OK, da de har

Jeg prøver igen...

Tilføj "127.0.0.1 berlingske.dk" til din hosts, og fortæl mig så hvor
meget indhold du kan se på http://berlingske.dk

--
/Wegge

Fra : Emil

Dato : 08-06-09 20:35

Anders Wegge Keller <wegge@wegge.dk> wrote:

> Tilføj "127.0.0.1 berlingske.dk" til din hosts, og fortæl mig så hvor
>meget indhold du kan se på http://berlingske.dk

og jeg svarede dig, at det gør jeg

Ingen avis er uundværlig.

m.v.h. Emil

Fra : Ole C

Dato : 12-06-09 09:01

JYH skrev blandt andet:

> [...]
> www.berlingske.dk
>
> Hvis du afinstallerer adblockeren, er du naturligvis mere end

Man behøver ikke frakoble sin adblocker i IE7 (bruger selv Select View), så
hvis man absolut vil læse aviser fra Det Berlingske Hus, kan man lægge hhv.
www.berlingske.dk og www.bt.dk ind i "Usikre websteder" under
Funktioner>Internetindstillinger>Sikkerhed.
Der skal nok være noget funktionalitet, der ryger ved samme lejlighed - men
ikke noget der generer mig

--
vh
Ole C

Fra : John Hansen

Dato : 12-06-09 23:06

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse news:4a320b28$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> Der skal nok være noget funktionalitet, der ryger ved samme lejlighed - men ikke noget der generer mig

IE8 med IE7Pro adblocker + HOSTS, ingen problemer :)

/John

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-06-09 09:46

John Hansen skrev:

> IE8 med IE7Pro adblocker + HOSTS, ingen problemer :)

Firefox med flashblock ligeså.
Hans
www.zofiaoghans.dk