Ny HD til 'gammel' SATA2
Fra : Preben H.

Dato : 07-06-09 15:55

Hej,

Jeg skal have ny HD. Mit bundkort er 3-4 år gammelt. Det har en SATA (mener,
det er SATA2) og en ATA100 controller.

Kan nogen sige mig, om fx. denne disk ville kunne køre i min PC:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=408569&Specs=true

I bund og grund leder jeg efter den største interne disk, som min relativ
gamle PC kan køre med.

Jeg kiggede på en 1.5TB disk. Med den ville jeg skulle have købt en
controller til, som desværre ikke passer i mit bundkort.
Mit bundkort mangler det der helt lillebitte slot ved PCI portene, hvor
sådan en controller skal ind.

Mit bundkort hedder Intel D865GBF, hvis det skulle have interesse.

På forhånd tak.

PS. jeg er ikke interesseret i en ekstern disk. Det er netop såden en, som
er stået af. (WD 500GB).
Gider ikke én gang til betale overpris for sådan noget skrammel. Så hellere
en intern, som er billigere at erstatte, når den engang står af.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 07-06-09 16:27

"Preben H." <nospam@go.away> skrev i en meddelelse
> [...]
> Gider ikke én gang til betale overpris for sådan noget skrammel. Så
> hellere en intern, som er billigere at erstatte, når den engang står

Den burde kunne køre da SATA skulle være bagud kompatibel, men et anden
spørgsmål hvorfor ikke skille den externe kasse ad og skifte disken
deri?
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Preben H.

Dato : 07-06-09 16:48

Tak.

Har været heldig at finde en controller, der passerr i et alm. PCI slot:
http://www.promise.com/marketing/datasheet/file/1_S300%20TX4_040605.pdf

Måske kan det hjælpe andre, der har samme problem som mig.

Bestillte i øvrigt en Seagate 1.5TB med.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-06-09 17:17

Preben H. skrev:
> Tak.
>
> Har været heldig at finde en controller, der passerr i et alm. PCI slot:

Kunne du ikke have fået et nyt bundkort (næsten) til den pris?

Fra : Lasse Jensen

Dato : 07-06-09 21:08

On Sun, 07 Jun 2009 17:48:06 +0200, Preben H. wrote:

> [...]
>
> Måske kan det hjælpe andre, der har samme problem som mig.
>
> Bestillte i øvrigt en Seagate 1.5TB med.

Hvorfor tror du ikke disken vil fungere med SATA controlleren på dit
bundkort? Med mindre du har en meget god grund, så brug den onboard. Den
er meget hurtigere end PCI controlleren.

--
Lasse Jensen