Blande gamle DDR RAM?
Fra : JYH

Dato : 07-06-09 12:07

Jeg har 2 gamle pc'ere, som kun har 2 stk. 256 mb RAM hver.
Den ene bruger DDR PC2700 166Mhz, den anden DDR PC3200 200Mhz.

Den med PC3200, har 2 RAM-slots ledige, så spørgsmålet er,
kan jeg sætte de 2 PC 2700 RAM-klodser herover uden problemer?

Så vidt jeg husker, er der noget med at alle RAM så kører med
den laveste hastighed, men det er sikkert hurtigere alligevel med 1gb RAM?

Fra : Lasse Jensen

Dato : 07-06-09 12:41

On Sun, 07 Jun 2009 13:07:20 +0200, JYH wrote:

> [...]
>
> Så vidt jeg husker, er der noget med at alle RAM så kører med den
> laveste hastighed, men det er sikkert hurtigere alligevel med 1gb RAM?

Korrekt. Men du vil kunne få 2 PC3200 512 mb moduler for ingen penge
brugt, hvis du vil smide nogle få kroner efter det.

--
Lasse Jensen

Fra : JYH

Dato : 07-06-09 12:49

Lasse Jensen wrote:

> Korrekt. Men du vil kunne få 2 PC3200 512 mb moduler for ingen penge
> brugt, hvis du vil smide nogle få kroner efter det.

Det vil jeg lige checke.
Men det vil altså fungere med PC3200 og PC2700 sammen?

Fra : Peter Larsen

Dato : 07-06-09 13:54

JYH wrote:

> [...]

Så ville jeg for en ordens skyld sætte den langsomste ram i de laveste
nummerede slots, måske betyder det ikke noget, men såfremt den tror at alle
ramklodser er som den første er det nok bedst.

med venlig hilsen

Peter Larsen