Hjælp ønskes til Laserprinter Køb
Fra : Francis Muré

Dato : 06-06-09 17:28

Hej Gruppe

Jeg søger eller spørger næsten om det samme som en Rasmus i en anden tråd

Er på udkig efter en kvalitest LaserPrinter ( Farve )

Den skal have trådlås som tilslutning mulighed ud over LAN og USB
MEGET gerne også Dublex.
Skal kunne klare 5000 til 10.000 print i 5 til 10 % pr beholder.
Og disse skal helst ikke koste over ca Kr 500 pr farve.
En forholds lille LaserPrinter i GOD kvalitet

Jeg kan godt lide OKI/CANON men er ikke så glad for HP

Kan nogle herinde anbefale hvad jeg søger
Gerne navn model og pris + evt link

Mvh Francis

Fra : Peter Larsen

Dato : 06-06-09 19:03

Francis Muré wrote:

> [...]

http://gestetner.dk/products/index.xhtml er måske et alternativ? - som jeg
har forstået det er det Ricoh som har købt duplikator-fabrikken Gestetner og
nu bruger det varemærke sammen med NRG.

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Niels C. Grønlund [D~

Dato : 07-06-09 10:00

"Peter Larsen" skrev i meddelelsen
> [...]
> har forstået det er det Ricoh som har købt duplikator-fabrikken Gestetner
> og nu bruger det varemærke sammen med NRG.

Ja og nogle af deres små printere som feks. Ricoh SP C222SF som er den
printer jeg har er en Samsung inmad... Men her får du ikke tonerne til 500,-
de koster nærmere 800,- og der er til 2000 udskrifter i sådan en fætter ca.
Pris pr. print ved 5% dækning alle farver er mere end 1 kr., nærmere 1,25
Kr.

Og ja Gestetner er Ricoh i forklædning....

Tilbage til spørgeren:
>Skal kunne klare 5000 til 10.000 print i 5 til 10 % pr beholder.
>Og disse skal helst ikke koste over ca Kr 500 pr farve.
>En forholds lille LaserPrinter i GOD kvalitet

Du vil have 5% - 10% dækning til maks 40 øre pr print

http://gestetner.dk/products/005_Multifunctional_-_Colour/010_Medium_Workgroup/mpc2800.xhtml

Sådan noget som det her kan/burde klare kravene mht. til pris pr print ved
5%. Men den er ikke forholdsvis lille og prisen ligger omkring 50K med moms.
Og der er ikke trådløst netværk i den. Men den printer i rigtig god
kvalitet...

Husk keramisk tromle i sådan en fætter holder så vidt jeg husker en 40.000 -
50.000 udskrifter og den er ikke billig....

Du må gå den anden vej rundt - Finde tonerne som opfylder dine krav til pris
og se hvad maskine du ender ud med.

Men tvivler på det bliver nemt at opfylde alle dine krav. Hvis prisen til
investeringen også er begrænset. For du skal op i noget "stort" for at få
prisen så langt ned pr udskrift.

Mvh.
Niels

Fra : Niels C. Grønlund [D~

Dato : 07-06-09 10:33

Selv en Ricoh CL 4000DN (Som er ren printer) eller lign kommer du ikke ned i
den ønskede pris for toner

http://www.printerland.dk/product_info.php?cPath=88_347_1423&products_id=3002

Kapacitet op til ca. 15.000 sider - Pris 2.000 kr...(888314 Magenta toner
Type 245 HC, original Ricoh (15000s))

Du skal op i noget "stort" MFP(Kopimaskine) før den ønskede pris opnåes.

Mvh.
Niels