Skal vildsvin hænge?
Fra : Peter Knutsen

Dato : 05-06-09 09:42

Jeg fik godt hjælp herinde med hensyn til vildtkød, altså dådyr og
hjorte og hvad de nu alt sammen hedder, som helst skal hænge nogle dage
før de bliver spist.

Hvad med vildsvin? Når man har været ude i skoven for at nedlægge sådan
et dyr, hvor vigtigt er det så at det kommer op at hænge, før det bliver
spist? I Asterix-tegneserierne spiser de, såvidt jeg husker, altid
vildsvin tilsidst, og umiddelbart ville jeg da gætte på at det er
friskfangne vildsvin, snarere end noget de har på lager.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Gert Krabsen

Dato : 05-06-09 11:27

Peter Knutsen skrev:
> [...]
> vildsvin tilsidst, og umiddelbart ville jeg da gætte på at det er
> friskfangne vildsvin, snarere end noget de har på lager.

Det tvivler jeg på. I betragtning af at de typisk sætter på spid og
spiser inden for ganske kort tid, må de være forstegte - eller de har
noget _meget_ effektivt brænde..