Rejse til Florida
Fra : Søren

Dato : 05-06-09 16:54

Hej

Vi skal til Florida i juli måned i 18 dage, 2 vokse og 2 drenge på 8 og 11
år.
Vi har lejet en lejlighed i Orlando i 9 dage og så skal vi lidt rundt i
Florida resten af tiden.Har lejet en bil.

Vi vil gerne besøg nogle af parkerne i Orlando, Disney World, Seaworld,
Universial og Kennedy Space Center.
Er der nogen fordel ved at købe billetterne hjemmefra eller skal man gøre
det derovre på salgssteder eller blot henne ved parkerne ? Er der nogen
former for rabatter hvis man køber til flere parker, eller har i andre gode
råd ?

Har i nogle gode forslag til hvad vi bare SKAL se i Florida i de resterende
9 dage. ? Vi har planlagt lidt om KeyWest og Everglades - Er der andet ?

På forhånd tak
Søren

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 05-06-09 19:49

> [...]
> 9 dage. ? Vi har planlagt lidt om KeyWest og Everglades - Er der andet ?

I marinaen i Miami kan man sejle en tur med en power-boat og se Miami fra
søsiden, og se hvor stjernerne bor på Star Island
Fed tur http://www.thrillermiami.com/
Lidt billeder fra vores sejltur dér:
http://www.hejnfelt.dk/USA2008/Niels/index_4.html
En aftentur (helst i weekenden) på Ocean Drive er desuden en underholdende
oplevelse - amerikanerne elsker at blive set
Lidt godter fra vores egen oplevelse:
http://www.hejnfelt.dk/USA2008/Maiken/index_3.html

En go times kørsel fra Miami mod vest ad Tamiami Trail - lige ved knækket
ved Fortymile Bend drejer I ind ad den lille stikvej - det er en grusvej der
går lige lukt igennem Everglades, og rammer Tamiami Trail 25 miles senere,
og kører man langsomt igennem dette område er der garanti for masser af
wildlife. Vi så vaskebjørne, hjort, slange, kæmpe sumpskildpadde, og masser
af alligatorer, hvide hejrer, o.m.a., så er I til naturoplevelser, så brug
lidt tid her:
http://maps.google.dk/maps?f=q&source=s_q&hl=da&geocode=&q=tamiami+trail&sll=55.869147,11.228027&sspn=7.14362,19.863281&ie=UTF8&ll=25.798655,-80.969582&spn=0.178971,0.310364&t=h&z=12&iwloc=A

Lidt billeder fra Florida Keys samt Everglades:
http://www.hejnfelt.dk/USA2008/Wildlife/index.html

Go' fornøjelse !
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Armand

Dato : 06-06-09 11:26

Søren skrev:
> [...]
> former for rabatter hvis man køber til flere parker, eller har i andre gode

Først og fremmest:
I er formodentlig ikke i tvivl om at det koster kassen!?

Anyhow:
Specielt Disney, der (svjh) har fire temaparker og en film-park, har
alskens tilbud på kombinations-billetter!
Hele området lever af Disneylands tilstedeværelse, og ethvert hotel har
såvel sin egen billet-"bar" som en shuttle-forbindelse til parkerne.
Når i bor i lejlighed er det enkelt at købe den fornødne
billet-kombination på stedet. Dét gjorde vi ved vores første og eneste
besøg og der er intet at sige til at der kan opstå køer, for
ekspedienten har hele smøren liggende på tungen og er villig til at
bygge den fornuftigste kombination op for jér!

Epcot er noget nær en verdensudstilling beliggende rundt om en cirkulær
sø og derfor mere en voksen-ting. Magic Kingdom er derimod stedet for et
par knægte på 8-11år! Jeg ved ikke rigtigt hvorvidt de andre ZOO og
sports -tema'ede parker er værd at bruge tid på :-/
Sidst vi var i Florida besøgte vi Universal studios (som angiveligt
ligesåvel kunne være Disney MGM Studios (á kombi-billeter)), som er en
kæmpe oplevelse for de der kan genkende de utallige kulisser som gaderne
er bygget op af, men især "studio-oplevelserne" hvor man befinder sig
midt i nogle vilde (og for nogle, genkendelige) film-situationer er
oplevelser for hele familien!

Som også for mange andre forlystelsessteder er der et væld af grædende
overtrætte indtryksmætte unger fra midt på eftermiddagen, så lad være
med at tage 2-3 parker på samme antal dage i rap - Udflugtsdage ind
imellem er ganske fornuftige afvekslinger til fremme for børnenes
akkumulering af indtrykkene!

> Har i nogle gode forslag til hvad vi bare SKAL se i Florida i de resterende
> 9 dage. ? Vi har planlagt lidt om KeyWest og Everglades - Er der andet ?

- Har i bare én gang set Befri Willy i biografen eller på Video/DVD bør
i gribe jer selv i barmen og boycotte alle de Delfin og spækhugger-shows
der er at finde i Florida!
Det virker nok interessant, men det ér fængsler der kun eksisterer fordi
folk er villige til at betale for at komme ind og kigge :-|
- Vejen til Key West over de utallige broer er turen værd, men dog noget
langt fra Orlando til én dagstur :-/
- Jeg har tidligere henkastet Kennedy Space center som et sted for
hyldest af amerikanske helte og teknologisk rygklapperi, men vores
seneste Florida-rejsepartnere insisterede på et besøg hvilket jeg ikke
har fortrudt; Det er kæmpestort og især at træde ind gennem en uskyldigt
udseende dør og bagved befinde sig i en hal hvor den sidste ikke-brugte
måne-raket ligger på langs, gjorde mig helt paf!
- Daytona Beach er en af motorsportens arnesteder og derfor måske
pilgrimsrejse for familiefaderen !?
- Everglades: Som mange andre der har set James Bond og Miami Vice har
jeg også drømt om at opleve de vilde propel-både; men i den sidste ende
skal jég ikke ud i alligatorernes spisekammer i sådanne spinkle
konstruktioner =
Har man ikke sådanne hindringer skulle det være en stor natur-oplevelse!
- En fredag aften på Miami Beach's hovedgader er også en oplevelse: Alle
fra området der har det mindste at vise frem (især bilister) cruiser
op/ned af "strandvejen": Collins avenue samt Ocean Drive, som er
indbegrebet af Miami Beach.
Men igen: Det er sq lidt fjernt fra Orlando om aftenen
- I Polk City findes et fantastisk fly-museum: Fantasy of Flight, hvis
nogen i familien er til dén slags!
- Men hele Orlando-området er spækket med alskens forlystelser udover
Disney, og det i sådan grad at udvalget kan være nærmest uoverskuelig -
Noget af det mest groteske er nok indendørs sky-diving i en skakt med
kollosale ventilatorer til at skabe den bærende luftstrøm:
<http://www.skyventureorlando.com/imagelib/imagePopup.aspx?id=0d28d99f-f9aa-4b7d-8b84-071835e2e1b6>

Endelig er der:
<http://attractionguide.com/orlando/> til selv-planlægning!

God fornøjelse!

--
Armand.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-06-09 20:05

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in

> - Vejen til Key West over de utallige broer er turen værd,

En tur med en glasbottom boat kunne måske være noget for hele familien.
Og er man til filmnostalgi, så ligger den originale båd fra filmen "The
African Queen" (Bogart/Hepburn klassiker) i starten af The Keys... holde
ind, snuppe et billede, videre... american style

> - Jeg har tidligere henkastet Kennedy Space center som et sted for
> hyldest af amerikanske helte og teknologisk rygklapperi,

Er man til rumfart skal man unde sig selv en ATX tur. Astronaut Training
eXperience. Jeg havde fornøjelsen for 4 år siden og det var en
uforglemmelig oplevelse. Bare det at opleve en rigtig astronaut og smage
på rum mad var det hele værd. Dertil kommer at man får steder at se man
normalt ikke oplever, eller kommer tættere på. Inkl. affyringsramperne,
som vi kun var omkring 100 meter fra.

> [...]
> jeg også drømt om at opleve de vilde propel-både; men i den sidste
> ende skal jég ikke ud i alligatorernes spisekammer i sådanne spinkle

Kan absolut anbefales. Bådene findes i mange størrelser. De store føles
sikre men kedelige. De små derimod er en langt mere intens oplevelse. Men
ellers kan man jo nøjes med en bustur ud i sumpene.

> - I Polk City findes et fantastisk fly-museum: Fantasy of Flight, hvis
> nogen i familien er til dén slags!

Damn! Det er skrevet bag øret.

Fra : Steen Hansen

Dato : 16-06-09 06:21

On 06 Jun 2009 19:04:56 GMT, "Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote:

> [...]
>sikre men kedelige. De små derimod er en langt mere intens oplevelse. Men
>ellers kan man jo nøjes med en bustur ud i sumpene.

Eller

B52 Memorial Park Orlando

Ved Orlando lufthavn, håber jeg når at se sen næste gang

Steen

Fra : Steen Hansen

Dato : 06-06-09 12:29

On Fri, 5 Jun 2009 17:53:50 +0200, "Søren" <Fjern_Dette
_srl@get2net.dk> wrote:

> [...]
>9 dage. ? Vi har planlagt lidt om KeyWest og Everglades - Er der andet ?

Vi var der i februar, og vi er rigtige misundelige på jer

Køb billetterne, til parkerne, hjemmefra over nettet, og køb dem nu
hvor dollaren er lav. Husk at køber du flerdags billeter spare du
rigtigt mange penge.

9 dag er ikke nok til det hele , disney world består af 4 parker +
2 vandlande. 3 af parkerne er 1 dagsparker - hvis man skynder sig -
det kan i ikke med to drenge på den alder

HUSK: at der er RIGTIGT mange mennesker i parkerne og køtider på 1
time eller mere ikke er unormalt. !!!!!

De har et fastpass system, (disney) hvor igennem man kan undgå de
værste køer, men omkring kl 12-13 tiden er der ikke flere billeter at
hente, og der skal gå ca 2 timer imellem hvergang man kan hente en
sådan, så i bedste fald kan man kun nå to forlystelser uden kø.

Magic kingdom er et 2 dages besøg minimum, også selvom man har været
i disneyland i paris. Seaworld parken er en skuffelse - lige bortset
fra deres show med, et med delfiner og så det mest berømte med
spækhugger, men dem skal man så til gengæld også se.

Kennedy space center er selvskrevet til et besøg, men det kan klares
på en dag, tiltrods for at man skal påregne lidt over 1 times kørsel
hver vej.

Gatorland er også et ½-3/4 dagsbesøg værd.

Vi havde ikke tid til universel, og det til trods for at vi havde 13
dage.

Skal i til miami er er der 3 timers kørsel hver vej, et par timer mere
hvis i vil til keywest. Det fravalgte vi, men vi regner med at tage
derover igen til feb næste år, hvor vi så fravælger disney samt
seaworld.

Iøvrigt kan jeg anbefale at i tager nogle store kufferter med
hjemmefra, da specielt sko samt tøj er meget billigt. Havde du haft
piger i stedet kunne jeg kraftigt have anbefalet dig at finde nogle
butikker der hedder "Dress for less", Der ville du roligt kunne sende
dem ind, og de ville være beskæftiget hele dagen, også uden at du
skulle betale en formue for alt det de fandt.

Hvis i skal ud at spise morgenmad kan jeg kun anbefale ponderosa

Spørg hvis du/i ønsker yderlig information.

Hvor igennem lejer i jeres lejlighed, vi lejede et hus igennem
mytravel, som lejede huset hos "Florida Choice Vacation Home"
hvilket var OK.

Mvh
Steen

Fra : Søren

Dato : 06-06-09 21:42

Tak for alle jeres gode råd og uddybende svar.

Vi lander i Miami og har en enkelt overnatning der. Vi kører derefter til
Orlando og er der i ca. 9 dage. Har derefter planlagt at køre ned mod Cape
Coral, Everglades, Key West for at komme tilbage til Miami igen på på 17.
dagen .Vil bruge den sidste dag i Miami, inden vi flyver hjem om aftenen.

Vi har tidligere været i Californien og jeg kan godt huske at når man
besøgte flere parker i træk, kunne man næsten ikke fordøje indtrykende. Så
denne gang tager vi 3-4 parker i Orlando, kombineret med lidt strand og pool
afslapning.

Til Steen : Vi har lejet lejligheden på www.floridalejlighed.dk

Søren

Fra : Frede

Dato : 08-06-09 13:51

On 5 Jun., 17:53, "Søren" <Fjern_Dette _...@get2net.dk> wrote:
> [...]
> 9 dage. ? Vi har planlagt lidt om KeyWest og Everglades - Er der andet ?

Jeg var rundt i bl.a Florida tilbage i 2006. Kom hele Florida rundt.
Kørte turen ned af vestkysten og ud til Key West og op af østkøsten
ind i Georgia.

I Orlando området er der alle forlystelsesparkerne. Der er også et
udvalg af Dinner Shows, hvor man bænkes i en stor arena og spiser mens
man ser et ekstravagant show.
http://www.greatorlandodiscounts.com/dinnertheaters.htm
Jeg var inde og se Dolly Parton Dixie Stampede Show (som ikke vises i
Orlando mere) som er en stor western forestilling med masser af gang i
den. Glimrende underholding for bør i jeres alder.

Kennedy Space center er også lige noget for børn i alle aldre. Kan
være svært at nå det hele på 1 dag. Kig ind på http://www.kennedyspacecenter.com
og se om der sker noget specielt den dag i er der.

Motor og kubik kan man komme tæt på i Daytona. Daytona Beach
International Speedway er Cars oplevelsen tæt på.

I Fort Lauderdale kan man komme tæt på de store huse og høre
underholdende historier om området på Jungle Queen - http://www.junglequeen.com

En airboat tur i Everglades er også et must når nu man er på de
kanter.

På vej ud mod Key West er der mulighed for at svømme med delfiner.
I Key West er en guided jet ski tur alletiders. Kan være jeres 8 årige
er for ung til det.

I kan se billeder fra turen her:
http://roadtrip06.renefrederiksen.dk/?utm_source=RoadtripGalleri06&utm_medium=Link&utm_campaign=RoadtripGalleri06

Og læse mere om turen her:
http://www.renefrederiksen.dk/category/roadtrip-06/page/7/
Starter på side 7 (der kørte vi ind i Florida) og forsætter på side 6,
5, 4, osv.

Generelle råd om ferie, flybillet og billeje i USA kan du finde her:
http://www.renefrederiksen.dk/roadtrip-turen-gar-til-usa/