MS Windows
briani 27239
ad-aware lavede ged i Vista
Fra : Steen

Dato : 04-06-09 13:25

Bare lige så andre er mere opmærksomme end mig. Jeg downloadede
ad-aware, for at tjekke systemet. Efter en full scan fjernede programmet
to filer, og der skulle jeg nok have været mere vågen, for en af filerne
var nok noget fra Windows. I hvert fald måtte jeg bede Vista om at
reparere sig selv bagefter.
Ad-aware ryger nok ud igen, når jeg kommer forbi computeren næste gang.
Er Windows Defender et godt alternativ til ad-aware?

--
iPhoneSteen

Fra : Ole C

Dato : 04-06-09 13:49

Steen skrev blandt andet:

> [...]
> Ad-aware ryger nok ud igen, når jeg kommer forbi computeren næste
> gang. Er Windows Defender et godt alternativ til ad-aware?

Ad-aware har vlænge haft et blakket ry...
Jeg tror Super Antispyware er et endnu bedre alternativ:
www.superantispyware.com
- evt. kombineret med Spywareblaster: http://www.javacoolsoftware.com/
Begge findes i gratis versioner.

--
vh
Ole C

Fra : Steen

Dato : 04-06-09 13:59

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev

> Ad-aware har vlænge haft et blakket ry...

Hm?
Var der ikke engang, hvor programmet var blandt de bedste af sin slags?

Jeg må endnu engang konstatere, at tiden går hurtigere, end jeg altid bryder
mig om

Fra : Gamle

Dato : 04-06-09 15:47

Ole C wrote:

> Ad-aware har vlænge haft et blakket ry...
> Jeg tror Super Antispyware er et endnu bedre alternativ:
> [...]

Hvordan er så spywaredoktor. Noget værd?

Mvh.
Torben

Fra : Rado

Dato : 04-06-09 23:05

On Thu, 4 Jun 2009 16:47:24 +0200, "Gamle" <torbenth@it.dk> wrote:

>Hvordan er så spywaredoktor. Noget værd?

Den er ganske udmærket, har brugt den et par år. P.t. har jeg dog
slået Intelliguard fra da den efter en opdatering begyndte at sløve
systemet voldsomt ned. Jeg har så netop fundet ud af at det er Norman
Antivirus den konflikter med, så det skal jeg lige have rapporteret så
de - forhåbentlig - kan fixe det. Men ellers findes der en antivirus
plugin til den, jeg har bare ikke installeret eller prøvet den.

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Fra : JBJ

Dato : 05-06-09 15:03

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> All the answers are already within us. It's finding the corresponding
> questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

De ved det allerede samt at den også konflikter med AVG, Bullguard, Avast.
Den røg ud fra min kammerats pc for lang tid siden, så hvis du stadig har
problemer
så har de ikke fikset det endnu.

JBJ

Fra : Rado

Dato : 05-06-09 19:00

On Fri, 5 Jun 2009 16:03:27 +0200, "JBJ" <thunder@spoergmig.invalid>
wrote:

> [...]
>Den røg ud fra min kammerats pc for lang tid siden, så hvis du stadig har

Men der skal jo to til at konflikte, så det kan vel altid diskuteres
hvem der har skylden for konflikten. Jeg har også været nødt til at
lukke for Normans On-access scanner her på det seneste, fordi den
efter en programopdatering begyndte at sløve alle I/O operationer på
en krypteret partition voldsomt ned.

Deres "løsning" var at give mig en anden og nyere udgave
af deres pakkeløsning (den jeg har er ved at blive faset ud), men den
lavede præcis samme nummer, plus at firewallen byttede rundt på mine
programmer så når den poppede og bad mig om at give et program
tilladelse til at gå på nettet var det i virkeligheden et helt andet
program der prøvede at få adgang. Og det er jo helt ubrugeligt. Så den
røg ud igen.

Men generelt så er det nok virus og spyware programmer der er flest
problemer med af alle programmer, de griber jo alle dybt ind i
systemet med alle de mulige problemer det kan medføre, specielt m.h.t.
konflikter mellem dem indbyrdes. Det er jo også velkendt at man ikke
skal have to antivirusprogrammer kørende samtidig, det går næsten
aldrig godt.

Fra : J. E.

Dato : 04-06-09 23:44

"Gamle" <torbenth@it.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan er så spywaredoktor. Noget værd?

Ikke efter min mening, jeg afinstallerede ret hurtigt igen, da den var ved
at overtage min PC og lagde beslag på en forfærdelig masse ressourcer.

Fra : Gamle

Dato : 05-06-09 18:51

J. E. wrote:
> "Gamle" <torbenth@it.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke efter min mening, jeg afinstallerede ret hurtigt igen, da den
> var ved at overtage min PC og lagde beslag på en forfærdelig masse
> ressourcer.

Takker.

Det er også min opfattelse, derfor blev det afinstalleret igen.
Bruger Ad-Aware uden problemer.

Mvh.
Torben

Fra : Rado

Dato : 05-06-09 19:26

On Fri, 5 Jun 2009 00:43:56 +0200, "J. E." <of.post@post.cybercity.dk>
wrote:

>"Gamle" <torbenth@it.dk> skrev i en meddelelse

>Ikke efter min mening, jeg afinstallerede ret hurtigt igen, da den var ved
>at overtage min PC og lagde beslag på en forfærdelig masse ressourcer.

Så har den nok konfliktet med et eller andet, eller du har fået en
uheldig version - dem har der været et par stykker af i tiden løb, men
generelle fejl bliver normalt hurtigt rettet.

Jeg har lige afinstalleret Norman Antivirus og installeret virus
plugin'en i SpywareDoctor i stedet, og det kører helt uden problemer.
Maskinen virker faktisk hurtigere end da Norman var installeret og
Spywaredoctor var lukket ned.

Så det jeg mener er at i sig selv fungerer den fint, det er når den
konflikter med andre programmer (primært antivirusprogrammer) at der
går kuk i det. Og efter der for nylig kom en antivirusplugin til den
behøver man altså ikke at installere et andet antivirusprogram.
Hvor godt den antivirusplugin er er så spørgsmålet, det ved jeg ikke
helt.

Fra : John

Dato : 04-06-09 18:03

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> Ad-aware har vlænge haft et blakket ry...
> Jeg tror Super Antispyware er et endnu bedre alternativ:
> www.superantispyware.com
> - evt. kombineret med Spywareblaster: http://www.javacoolsoftware.com/

Enig, bortset fra, at:

"Flere brugere har rapporteret om en væsentlig langsommere computer efter
installation af Internet Explorer 8. Forsinkelser på op til 30 sekunder er
ikke usædvanligt. Problemet skyldes i mange tilfælde de små
gratis-programmer IE-Spyad med ZonedOut, Spybot, Spywareblaster eller andre
som laver ændringer i hosts-filen"

Også jeg oplevede IE8 som mega sløv (på min 'lidt ældre' pc) så jeg slog
noget af IE-gøglet fra, og sendte modstræbende SpywareBlaster i
skammekrogen. Dét hjalp :)

"Nye sikkerhedstiltag i Internet Explorer 8 gør, at du ikke længere har brug
for de programmer"
http://www.spywarefri.dk/artikel/blev-dit-internet-langsommere-med-ie8/

Mon! Til erstatning for SB har jeg installeret uhyre nøjsomme SpywareGuard
(gratis, og samme producent som SpywareBlaster). Fint lille program. Install
and forget!

OT: Bundsolide Sygate firewall har jeg omsider sendt på pension, og
erstattet med nye og gratis no nonsense Outpost Firewall Free 2009
6.5.2724.381.0687.328. Virker fint, sløver ikke, bombarderer ikke brugeren
med spørgsmål, og får fremragende bedømmelse.

Se evt firewall test her:
http://www.matousec.com/projects/proactive-security-challenge/results.php

John

Fra : Ole C

Dato : 04-06-09 22:28

John skrev blandt andet:

> [...]
> små gratis-programmer IE-Spyad med ZonedOut, Spybot, Spywareblaster
> eller andre som laver ændringer i hosts-filen"

Spywareblaster ænder ikke hosts-filen...

> Også jeg oplevede IE8 som mega sløv (på min 'lidt ældre' pc) så jeg
> slog noget af IE-gøglet fra, og sendte modstræbende SpywareBlaster i
> skammekrogen. Dét hjalp :)

OK.
Men jeg holder mig indtil videre fra IE8, da jeg ikke bryder mig om den (har
prøvet den).

> "Nye sikkerhedstiltag i Internet Explorer 8 gør, at du ikke længere
> har brug for de programmer"
> http://www.spywarefri.dk/artikel/blev-dit-internet-langsommere-med-ie8/
> Mon!

Ja, det lyder for godt til at være sandt

> Til erstatning for SB har jeg installeret uhyre nøjsomme
> SpywareGuard (gratis, og samme producent som SpywareBlaster). Fint
> lille program. Install and forget!

Det vil jeg da kigge nærmere på.

> [...]
> 6.5.2724.381.0687.328. Virker fint, sløver ikke, bombarderer ikke
> brugeren med spørgsmål, og får fremragende bedømmelse.

Klarer mig glimrende med Windows egen firewall.

--
vh
Ole C

Fra : John

Dato : 04-06-09 23:09

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> Spywareblaster ænder ikke hosts-filen...

Korrekt

> jeg holder mig indtil videre fra IE8, da jeg ikke bryder mig om den (har
> prøvet den).

Heller ikke rigtig min kop te; installerede den kun pga øget sikkerhed.
(Bruger Maxthon browser)

John

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 05-06-09 02:24

On Thu, 4 Jun 2009 23:28:17 +0200, "Ole C" <mail@FJERNolec.dk> wrote:

>Spywareblaster ænder ikke hosts-filen...

Jeg tror den rigtige løsning findes her (for de programmer der rent
faktisk ændrer hosts filen):

http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm#Note

Jeg bruger selv Firefox og jeg har ikke haft mulighed for at teste
det, men jeg tror problemet ligger der.

Fra : Peter Larsen

Dato : 05-06-09 14:22

Thomas Jespersen wrote:

| Jeg tror den rigtige løsning findes her (for de programmer der rent
| faktisk ændrer hosts filen):
|
| http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm#Note

MVPs hosts filen er da first line of defense. Man skal ikke blive forvirret
af, at der står på deres side om den at det er "advanced" at installere den.
Gu'e er det er, højreklik på hosts.txt, vælg "save as", gem som hosts.txt i
%windir%\system32\etc\drivers, hvor hosts i forvejen holder til. Omdøb hosts
til hosts.ori. Omdøb hosts.txt til hosts. Så mangler man bare en
flash-killer ...

Da jeg i sin tid havde testet firefox på en maskine afinstallerede den ikke
rent, det var det, da jeg var færdig med at lappe på registret med håndkraft
syntes jeg den havde brugt nok af min tid. Er det blevet bedre?

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Allan Vebel

Dato : 05-06-09 00:17

John skrev:

> og sendte modstræbende SpywareBlaster i
> skammekrogen. Dét hjalp :)

Så får du bare spyware ind i stedet, er det sjovt?

Jeg har brugt SpywareBlaster gennem mange år,
og har ikke oplevet de problemer du ser, men min
pc er måske hurtigere end din?

--
Allan Vebel
Skal vi mødes?