Edbpriser .... :(
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-06-09 04:34

Hejsa

EDBPriser har fået nyt fjæs og iden forbindelse har de også fået deres
data rodet noget sammen
Jeg har ikke undersøgt nærmere hvor omfattende det er galt, men her et
eksempel:

ASUS EN9800GX2 TOP/G/2DI (1 GB) - bedste pris 613,-
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=446642

Det er sevlfølgelig for godt til at være sandt og går man videre til
fx Getmore kan man se at der rettelig er tale om en Microstorage 80Gb
intern IDE disk .... arghh ........

Hmm er der nogen der kender et godt værktøj når man skal sammenligne
priser?
Er pricerunner.dk noget værd? - Alt andet end edbpriser i den
nuværende form er vel noget værd i en eller anden form ...

- Peter

Fra : Morten Wartou

Dato : 04-06-09 11:48

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

>data rodet noget sammen
>Jeg har ikke undersøgt nærmere hvor omfattende det er galt, men her et

Jeg tror landets mest inkompetente webdesignere og projektledere har været i
fuld gang - siden er nu komplet ubrugelig, de vigtigste funktioner mangler
og desuden er den fyldt med fejl. Sjældent har jeg oplevet noget så
katastrofalt - men mon ikke de ansvarlige allerede er blevet fyret, og man
er i gang med at skifte tilbage til den gamle og funktionelle side?

Man må undres over hvordan det overhovedet kan ske. Har man ladet
webdesignerne og projektlederne skifte til den nye side uden at nogen med en
vis ansvarsfølelse afprøvede den først? Det tager ikke mange minutter at
indse at der er tale om en katastrofe af nærmest bibelske proportioner.

Forhandlere - kræv den gamle side tilbage!

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Leif Neland

Dato : 06-06-09 08:45

Morten Wartou skrev:

> [...]
> oplevet noget så katastrofalt - men mon ikke de ansvarlige allerede er
> blevet fyret, og man er i gang med at skifte tilbage til den gamle og

Næppe. Se hvor galt det gik med EB.DK, uanset hvor meget der blev råbt
op (et forhold på 100:1 imod det ny design), insisterede den indvandrede
redaktør at når det var godt i Norge, så måtte danskerne også kunne leve
med det.

> [...]
> med en vis ansvarsfølelse afprøvede den først? Det tager ikke mange
> minutter at indse at der er tale om en katastrofe af nærmest bibelske

Igen, se eksemplet med EB. Hvis man ført har brugt mange penge på et
redesign, så er det svært at indrømme at man har taget fejl.

Webdesignere har åbenbart en vis evne til at overtale ledelserne om at
et nydesign er nødvendigt.

For brugerne ønsker det sjældent. If it ain't broken, don't fix it.

Leif

Fra : Peter Larsen

Dato : 06-06-09 11:23

Leif Neland wrote:

| Igen, se eksemplet med EB.

100 procent cpu brug bare man åbner et par sider på en ny fane, og
flash-boxe, så man ikke kan vælge åbn på ny fane.

| Webdesignere har åbenbart en vis evne til at overtale ledelserne om
| at et nydesign er nødvendigt.

| For brugerne ønsker det sjældent. If it ain't broken, don't fix it.

Det er visdomsord og vil noget Leif!

| Leif

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-09 11:59

> [...]
>Er pricerunner.dk noget værd? - Alt andet end edbpriser i den
>nuværende form er vel noget værd i en eller anden form ...

Alternativer til EDB-priser.dk kunne være:
www.gate2prices.dk eller www.pribot.dk

<(Læs mere om PriBot her:
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=2875&zoneid=5)>

/Bent

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 04-06-09 14:51

On Thu, 4 Jun 2009 12:59:05 +0200, "Bent Eriksen"
<bbe[AT]tdcadsl[DOT]dk> wrote:

>Alternativer til EDB-priser.dk kunne være:
>www.gate2prices.dk eller www.pribot.dk
>
><(Læs mere om PriBot her:
>http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=2875&zoneid=5)>

Efter at have prøvet dine links synes jeg, at "PriBot" ikke er stort
bedre end den nye "EDB-priser".

Et eksempel:

På websiden http://www.pribot.dk/primus/ præsenteres
under "Populære Produkter" en HP Workstation til 35 kr.

Direkte link:
http://www.pribot.dk/primus/arbejdsstationer~1613/1~10585.htm

Hvis man synes, at sådan én er for dyr, kan man vælge en anden model
med IDE-ATA- harddisk i stedet for SCSI-harddisk, hvorved prisen
falder til 22 kr.

Direkte link:
http://www.pribot.dk/primus/arbejdsstationer~1613/1~10584.htm
(desværre ikke lagervare hos ProShop)

Intet under, at sådanne maskiner er populære - men desværre:
Følger man fra maskinen til 35 kr. linkene til de to forhandlere,
viser det sig, at prisen gælder for én eller anden (video?)adapter,
Micro Adapter DVI-I 24+5 - HD15 F-M.
Den tilhørende beskrivelse handler imidlertid ganske rigtigt om en
workstation.

Min konklusion: I øjeblikket er "PriBot" måske ikke helt det helt
indlysende alternativ til "EDB-priser".

Derimod er mit umiddelbare indtryk, at "Gate2Prices" ser ret fornuftig
ud.

--
Venlig hilsen
Gert

Fra : Max

Dato : 04-06-09 17:04

Hej Peter

> Hmm er der nogen der kender et godt værktøj når man skal sammenligne
> priser?

Jeg har aldrig fundet noget der bare ligner EDBpriser, så man må væbne
sig
med lidt tålmodighed, de får det såmændt nok op at køre igen.

--
Mvh Max

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 04-06-09 20:28

Max skrev:

> Jeg har aldrig fundet noget der bare ligner EDBpriser, så man må væbne sig
> med lidt tålmodighed, de får det såmændt nok op at køre igen.

Helt enig, de skal nok få det til at spille igen. De har heller ikke
råd til andet

Brian Vestergaard
Københavns Vestegn

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-06-09 13:55

Brian Vestergaard skrev

> de skal nok få det til at spille igen.
> De har heller ikke råd til andet

Jeg har da forsøgt med lidt hjælp :)
Jeg har sendt dem en mail med de datafejl jeg faldt over

- Peter

Fra : Morten Wartou

Dato : 04-06-09 21:04

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i meddelelsen
Brian Vestergaard skrev

>Jeg har da forsøgt med lidt hjælp :)
>Jeg har sendt dem en mail med de datafejl jeg faldt over

Ah, de har skiftet tilbage til den gamle side - dejligt. :)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Max

Dato : 04-06-09 21:25

Hej Morten

> Ah, de har skiftet tilbage til den gamle side - dejligt. :)

Ja, med denne besked :)

VIGTIG BESKED!
På grund af uforudsete udfordringer på det nye site,
har vi valgt i en periode at køre tilbage til EDBpriser
classic. Vi takker for jeres tålmodighed

--
Mvh Max

Fra : Max

Dato : 04-06-09 21:24

Hej Peter

> Jeg har da forsøgt med lidt hjælp :)
> Jeg har sendt dem en mail med de datafejl jeg faldt over

Fint, de er heldigvis meget lydhør over for henvendelser
fra brugerne.

--
Mvh Max

Fra : Laziter [9440]

Dato : 04-06-09 23:34

> Fint, de er heldigvis meget lydhør over for henvendelser
> fra brugerne.

Hvornår er de blevet det?
Der ligger mange ting i deres forum som ikke er blevet reageret på
overhovedet, mange gode forslag endda.

/Benjamin

Fra : Max

Dato : 04-06-09 23:44

Hej Laziter

> Hvornår er de blevet det?

Det har de da været altid.

> Der ligger mange ting i deres forum som ikke er blevet reageret på
> overhovedet, mange gode forslag endda.

Jeg kender ikke deres forum, hvis jeg vil dem noget, ja så skriver
jeg direkte til dem og får altid svar.

--
Mvh Max

Fra : Kenneth

Dato : 05-06-09 20:26

Max wrote:
> Jeg kender ikke deres forum, hvis jeg vil dem noget, ja så
> skriver jeg direkte til dem og får altid svar.

Jeg har samme erfaring.

Med Venlig Hilsen / With Best Regards
Kenneth Iversen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 05-06-09 14:03

Kenneth skrev

> Jeg har samme erfaring.

Hmm jeg har nu ikke fået svar endnu

- Peter

Fra : Max

Dato : 05-06-09 21:46

Hej Peter

> Hmm jeg har nu ikke fået svar endnu

Hvornår sendte du din mail ?

--
Mvh Max

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 05-06-09 16:27

Max skrev

> Hvornår sendte du din mail ?

Hvornår skrev jeg mit indlæg?

- Peter

Fra : Max

Dato : 06-06-09 08:41

Hej Peter

> Hvornår skrev jeg mit indlæg?

Hvis du mener at du sendte det omkring 12:34
den 4-6-09, ja så er der vel ikke noget at sige
til at du intet svar har fået.

--
Mvh Max

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-06-09 04:48

Max skrev

> Hvis du mener at du sendte det omkring 12:34
> den 4-6-09, ja så er der vel ikke noget at sige
> til at du intet svar har fået.

De har da haft små fire timer til at svare
Hvor lang tid plejer der at gå før du for svar fra edbpriser?

- Peter

Fra : Max

Dato : 06-06-09 12:28

Hej Peter

> De har da haft små fire timer til at svare

4 timer for en tilfældig henvendelse på et tidspunkt hvor
de formodes at have travlt, tror du de bare sidder og vente
på at få lov til at svare dig ?

Du får sikkert svar en gang i næste uge.

> Hvor lang tid plejer der at gå før du for svar fra edbpriser?

Ved jeg ikke, men ikke længere end jeg syntes det
er rimeligt.

--
Mvh Max