? vedr BT Logitech Mus -
Fra : Ukendt

Dato : 04-06-09 07:37

Jeg har en Logitech V 470 bluetooth mus til min Toshiba Protege 500 -

Når jeg tilslutter den - er alt fint men efter få øjeblikke bliver min
internet hastighed/adgang sløv og ender med at stoppe -

Er der nogen her der har prøvet en 470 mus med succes ?

Software er alt det nyeste -

Nogen forslag bortset fra at lægge den på den grønne hylde ?

På forhånd tak

Per Krabbe
www.scanboat.com

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-06-09 08:08

"scanboat.com / Per Krabbe" <pkc(snabelA)scanboat(punktum)com> crashed
Echelon writing news:4a276b8e$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> [...]
> internet hastighed/adgang sløv og ender med at stoppe -
>
> Er der nogen her der har prøvet en 470 mus med succes ?

Jeg vil gætte på at din internet forbindelse er en trådløs opsætning?
802.11b/g samt bluetooth begge anvender 2,4Ghz området, og det forstyrrer
for hinanden.

Prøv evt at skifte kanal/frekvens i din router.

--
Bjarke Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-09 10:24

> [...]
> for hinanden.
>
> Prøv evt at skifte kanal/frekvens i din router.

Arghh - ja - det er da et meget kvalificeres bud -

Takker

per

Fra : Lasse Jensen

Dato : 04-06-09 17:02

On Thu, 04 Jun 2009 07:08:07 +0000, Bjarke Andersen wrote:

> [...]
> forstyrrer for hinanden.
>
> Prøv evt at skifte kanal/frekvens i din router.

Problemet er bare at bluetooth skifter frem og tilbage over alle 11 åbne
kanaler i 2.4 ghz båndet, så den forstyrrer WIFI delen uanset hvad.

--
Lasse Jensen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 05-06-09 06:48

On Fri, 05 Jun 2009 01:53:36 +0200, Jesper Hedegaard wrote:

> Har 5 bærbare her i huset - 3 med indbygget BT - 2 med dongle. Alle med
> Wi-Fi og kobler op mod samme AP.
> Har aldrig haft problemer med hastigheden af den grund. Og jeg har ikke
> set problemet nævnt før ?!

http://www.hp.com/rnd/library/pdf/WiFi_Bluetooth_coexistance.pdf

Læs afsnittet How Bluetooth and Wi-Fi Interfere. Jeg bruger en Logitech
MX900 bluetooth mus med min bærbare, og den giver ikke anledning til
problemer. Hvis jeg derimod bruger min telefon som modem via bluetooth og
deler den via wifi forbindelsen i min bærbare kan wifi forbindelsen godt
blive sær ved tunge overførsler. Tror antennernes interne placering har
meget at sige.

--
Lasse Jensen