LaserPrinter OKI C7300 V2 Avv :-(
Fra : Frank H

Dato : 03-06-09 22:31

UHA

Nye farvekasetter er da godtnok dyre til sådan en fætter.
Har ellers fået sådan en som kører perfekt.
Dog skriver den Farve (alle) er ved at være tomme.

Kan man se i Printerens Menu hvormange % der er tilbage ?

Kan se nye koster mellem 1400 og 1800 kr + moms

Nu aner jeg intet om Laser Printere. Men de kan vel ikke genfyldes som
Inkjet ?

Kunne også være en lagde inde med et restlager eller farve kasetter fra en
OKI der af andre grunde var død.

Kan ikke få mig selv til at smide dyret ud. Men vil nu heller ikke ofre Kr.
6000.- på et komplet sæt nye farver.

Nogen der har råd link eller forslag ?
Eller er der måsle en printer forum eller gruppe hvis jeg poster forkert ?

På forhånd tak

Frank

mcomxxxdk@gmail.com uden de 3 xxx

Fra : Allan Vebel

Dato : 03-06-09 23:48

Frank H skrev:

> UHA
>
> Nye farvekasetter er da godtnok dyre til sådan
> en fætter.

Ja, men til gengæld holder de noget længrere end
patroner til blækprintere, som er fire gange dyrere
i udskrivning.

> Har ellers fået sådan en som kører perfekt.

Godt!

> Dog skriver den Farve (alle) er ved at være tomme.

Jamen, så må du have skrevet omkring 2500 sider,
kan du det på en blækprinter?

> Kan man se i Printerens Menu hvor mange % der
> er tilbage?

Det kan jeg på min HP 2605dtn - det burde du også
kunne på din.

> Kan se nye koster mellem 1400 og 1800 kr + moms

Du skulle have undersøgt tonerpriser inden du købte
den. Normalt kan det betale sig at give lidt mere for
printeren, og så give mindre for toner.

> Kan ikke få mig selv til at smide dyret ud. Men vil
> nu heller ikke ofre Kr. 6000.- på et komplet sæt
> nye farver.

Undersøg markedet - og regn på det? På http://hp.dk
kan du se priser på printere og tonerpatroner. Mine
hedder Q6000, og koster kun 500-600 kroner.

--
Allan Vebel
Skal vi mødes?

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 04-06-09 00:31

Allan Vebel sendte dette med sin computer:
> Undersøg markedet - og regn på det? På http://hp.dk
> kan du se priser på printere og tonerpatroner. Mine
> hedder Q6000, og koster kun 500-600 kroner.

Som så er 700kr. for den sorte og 760kr. pr. farve, men dog stadigvæk
langt til de 14-1800kr. de andre koster, hvis det da ikke er for alle 4

Brian Vestergaard
Københavns Vestegn

Fra : Frank H

Dato : 04-06-09 01:34

Hej Igen

Der er desværre pr Farve

Denne var den billigste jeg kunne finde

OKI 41962805 drum - OKI C7100/7300/7500 Drum Yellow (23.000s)

Der må være en rar Printer ekspert der ligger inde med et komplet sæt
fra en OKI der er andre årsager elektronisk er død.
DKK 1599.00

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-09 09:47

"Frank H"
> [...]
>
> Der må være en rar Printer ekspert der ligger inde med et komplet sæt fra en OKI
> der er andre årsager elektronisk er død.

Ups - tromle - du mangler toner..
http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/84667.html

Fra : Peter Larsen

Dato : 06-06-09 11:15

Frank H wrote:

> [...]
|
| Der må være en rar Printer ekspert der ligger inde med et
| komplet sæt fra en OKI der er andre årsager elektronisk er død.

Da jeg havde OKI printer - en S-H laser - var det gode ved OKI at de solgte
toner og tromle for sig, så toner-skiftet var relativt billigere end på en
HP. På OKI'en - dengang - skulle man så påregne at skifte tromle ca. for
hver 4 toner-patron, men det var ikke nødvendigt i printerens levetid, som
varede til papir-transportrullerne var slidt op. På en kontorprinter havde
det punkt været nået medens printeren var værd at reparere en gang til, jeg
fik den fordi den var defekt.

HP har valgt at lade dem følges ad, i det mindste i consumer-printere, sjovt
nok er OKI's tromler så så dyre, at det koster ca. det samme i alt som med
en HP når du skifter tromle som anbefalet.

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-09 09:29

"Frank H"

> Nogen der har råd link eller forslag ?
> Eller er der måsle en printer forum eller gruppe hvis jeg poster forkert ?
>
> På forhånd tak
>
> Frank

http://www.idealo.de/preisvergleich/MainSearchProductCategory/frfx/100.html?prodsearch.form.7240=oki+c7300+&submit.hidden=1

-max-

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-09 09:39

"o--max"

> "Frank H"

> http://www.idealo.de/preisvergleich/MainSearchProductCategory/frfx/100.html?prodsearch.form.7240=oki+c7300+&submit.hidden=1
>
> -max-

Husk nu lige at de tonere du kigger på har en ret vild kapasitet på
30.000 print, det er sådan ca. 10x flere end mine brother tonere
kan levere, som koster det halve. Så du gør da en go handel, eller..
-max-